Ik was dit weekend nog met Renvro (van de circuitbanden) aan het babbelen, en die gaf ook aan dat je de td slick/compk op 1.8/1.85 warm hoort te rijden, bij 1.6 begonnen ze te squishen en was het minder stabiel, maar wel meer grip. Met 1.8 was het strakker maar wel flink strepen trekken. Was wel op Mettet met een s1000rr in zijn 1, dus da’s wel ff andere koek dan een zx10r in zijn 3. Ondanks dat je voelt dat je achterband goed gemarteld wordt had ik zowel bij 1.6 als bij 1.8 geen rare slijtage.1.6 uit de bandenwarmers of na het rijden? Ik reed ze zelf op 1.8 (na het rijden) omdat dat schijnbaar werd aangeraden, maar jouw slijtage is duidelijk veel mooier.
Het zijn een 4/6 trackdays per jaar en soms een avondje sturen, meer niet.Maar wat is precies je doel er mee?
wat zijn je ronden tijden en wat verwacht je er mee te kunnen gaan doen?
Supercorsa is ook gewoon een slick met profielHeb zelf ervaring met de r11, op assen rond de 1.53 en die band geeft geen krimp
Maatje van mij met de Supercorsa , de "|echte" dan wel en zit rond dezelfde tijden en band geeft ok geen krimp
Exactly maar dat geldt niet voor de Supercorsa straat varianten heSupercorsa is ook gewoon een slick met profiel
Je kan de S22 van Bridgestone eens bekijken, zijn veel mensen erg lovend op voor op straat en circuit.
Jup, jij ook?V2,3 en A2,3 koud, bij nattere baan achter iets hoger.
morgen zolder?
Jup, jij ook?
Ooh lees het nu pas. wij stonden helemaal aan het begin van de paddock bij de heuvel. welke groep reed je?Zeker, zitten bij aanrempunt voor de eerste chicane
Ooh lees het nu pas. wij stonden helemaal aan het begin van de paddock bij de heuvel. welke groep reed je?
Groep 2 was snel, daar reed ik ook in. Bleef vaak enkele rondjes achter groepjes hangen waardoor ik maar 1 of 2 ronden vrij baan had, iedereen had beetje hetzelfde tempo waardoor je moeilijk naar voren kwam. Einde van de dag toch nog wat meer vrij baan gehad maar zelf m'n PB niet weten te verbeteren, blijven hangen op 1.47.5. In de middagsessies had ik al wat last van m'n armen, qua rondetijden moet ik het altijd van de ochtend hebben. En lekker droog gehouden gisterReden de 2de groep, Maar was best druk op de baan nog.
verder wel lekker kunnen rijden met lage 49ers
Alleen op de terug weg was het echt bizar druk zeg
Druk verschilt ook nog per type band. sc0, sc1,sc2, sc3, Rain.Ik vond iets interessants:
Bekijk bijlage 1805573
Pirelli adviseert ook afzonderlijk bij welke temperatuur je welk type moet gebruiken. Bijvoorbeeld een SC0 of SC1 achterband bij <25 graden asfalt is normaal gesproken niet aan de orde. Behalve als je met het mes tussen de tanden één bloedsnelle kwalificatieronde wil rijden, maar dan heb je dit tabelletje sowieso niet nodig.Druk verschilt ook nog per type band. sc0, sc1,sc2, sc3, Rain.
Hier staat helaas niet bij voor welk type het is.
Dat klopt, ik heb dit schema ergens liggen. zal hem eens opzoeken en er een foto van maken.Pirelli adviseert ook afzonderlijk bij welke temperatuur je welk type moet gebruiken. Bijvoorbeeld een SC0 of SC1 achterband bij <25 graden asfalt is normaal gesproken niet aan de orde. Behalve als je met het mes tussen de tanden één bloedsnelle kwalificatieronde wil rijden, maar dan heb je dit tabelletje sowieso niet nodig.
Als je volgend jaar serieus aan de slag wil om sneller te worden ga je vaak rijden en kom je ook wel eens in de regen terecht. Met een rosso Corsa 2, Rosso 4 Corsa, S22, PowerGP, Sportsmart MK3 of M9RR zit je dan gewoon goed en die kunnen je tempo aan, met aardig wat marge onder de 2 minuten. Als je dan toch gedurende het seizoen sneller sneller gaat, dan kun je alsnog overstappen op echte droge banden (wel met profiel) en in dat geval zijn dat de Supercorsa SP/SC2/SC3, Metzeler K2/K3, Dunlop Sportsmart TT, D212 endurance, Bridgestone R11, Michelin power cup 2. Met 2:10 zijn die overkill, maar het kan wel.Kunnen jullie misschien ervaringen/tips delen voor mijn bandenkeuze aankomend seizoen?
- Ik rij momenteel tijden van 2.10 op Assen, met het doel om toch wel goed progressie te maken aankomend seizoen
- Motor is Tuono 1100RR 2015
- Gebruik hem af en toe op straat (is eventueel een compromis om hem alleen op de baan te gebruiken)
- Ik gebruik bandenwarmers
- Wil een beetje marge om goed te kunnen leren/werken aan mijn techniek
- Hoeft niet te presteren in de regen
- Ik ben niet persé merk gebonden, Pirelli Rosso Corsa 2 (wel op een andere motor) bevielen ook goed. Ik hou niet van 'licht' sturende banden, zoals de Pilot Road 4.
Ik rij momenteel op de S22, bevalt goed, weinig op aan te merken. Ik weet dat daar nog marge in zit. Deze winter moet ik de banden wisselen ivm slijtage, dus misschien een moment om te overwegen of er een betere optie is. Mocht de S22 toch de beste keuze lijken dan uiteraard geen probleem. Mocht er een betere keuze zijn is dit misschien het moment.
Alvast bedankt voor de tijd en moeite.
Als je volgend jaar serieus aan de slag wil om sneller te worden ga je vaak rijden en kom je ook wel eens in de regen terecht. Met een rosso Corsa 2, Rosso 4 Corsa, S22, PowerGP, Sportsmart MK3 of M9RR zit je dan gewoon goed en die kunnen je tempo aan, met aardig wat marge onder de 2 minuten. Als je dan toch gedurende het seizoen sneller sneller gaat, dan kun je alsnog overstappen op echte droge banden (wel met profiel) en in dat geval zijn dat de Supercorsa SP/SC2/SC3, Metzeler K2/K3, Dunlop Sportsmart TT, D212 endurance, Bridgestone R11, Michelin power cup 2. Met 2:10 zijn die overkill, maar het kan wel.