Straatbanden overhit je idd erg snel op het circuit en zeker met warm asfalt. De Rosso's kunnen hier VEEL beter tegen
Lees toch wel veel goede verhalen over de rosso 3.
Denk dat ik toch maar voor die optie ga, dan maar wat duurder.
Oponeo goedkoopste waar ik ze kan vinden.
Ik kan er niet bij dat je met S21's bij een tempo van 2:30 op Assen ze te warm rijd, zelfs met 30 graden. Heb je een foto van de banden van toen toevallig? Was het daadwerkelijk glijden of eerder een soort zoekend/nerveus gevoel?
Top!Heb de band nu ook rond gereden op Zandvoort. Kan merkbaar makkelijker meer hellingshoek rijden met de 60 tov de 55.
Ik reed eerst de S20 en dan type 1 niet de EVO serie .Die konden zulke tijden bij die temperaturen prima aan ?
Reed wel met 2.3 voor en 2.1 achter wat een Bridgestone aankan.
De originele gaf inderdaad een heel mooi slijtagepatroon aan, de Evo voor en de S21 achter zijn er blijkbaar wat minder geschikt voor..
Achterband kreeg een licht vreetspoor maar niet iets wat zorgelijk is. Grootste probleem is dat opnieuw bij de slijtageindicatoren stukken rubber weggeslagen worden uit de band. Zowel midden op het loopvlag als op de rand. Ook is de band al erg versleten aan de rechterkant.
Vanaf welk moment stap je over naar slicks voor op het circuit?
Ik rij nu met Diablo Supercorsa SC2 (zowel voor als achter) en heb er net een nieuwe set op laten leggen. Heb geen klachten dat ik grip mis. Ik ben dit jaar begonnen met circuit rijden (rij 2.06 op zandvoort, 1.15 op Mettet en 1.00 op Folembray). Nu ik harder ga rijden merk ik dat de slijtage ook op begint te lopen, in 2 dagen was de achterband half weg op zandvoort, maar mijn bandenspanning was ook 0.2 bar te hoog. Ik heb een dedicated circuit motor (CBR 600RR).
Wanneer is het tijd om over te stappen naar bijv een Metzeler Racetec RR Slick K2, Pirelli Diablo Superbike SC2 of Metzeler Racetec Comp K Slick? Of Dunlop D211 GP Racer slicks?
Is de Supercorsa v2 SP ook wat voor op circuit dan?
Ik heb geen natuurlijke lichtinval dus moest het met een flitser doen waardoor het wat slecht zichtbaar is.
Links: links
Midden: midden
Rechts: rechts
Dit is na 11 rondjes. De vorige band begon ook zo. En na een volgende sessie is de kans groot dat ik opnieuw dat patroon van de vorige keer zal zien. Het is slecht te zien maar de rechter kant van de band is al behoorlijk ver heen en met een sessie denk ik dat deze op is. Dus de slijtage is ook erg fors.
Bedankt voor je reactie.
De druk in de band nam 0.1 bar toe en de band bleef goed op temperatuur. Bij binnenkomst ~77 graden. Moest de transponder inleveren dus duurde even voor het gemeten kon worden. Verwacht dat de band direct vanaf de baan zo'n 80 a 85 graden geweest zal zijn. Dat zou toch geen teken van een cold tear moeten zijn?
De volgende keer dat ik op het circuit ben wil ik nog experimenten om de rebound achter iets minder demping te geven, de rebound voor iets meer en de achterkant nog 1mm te verhogen.
JaIs het mogelijk om de race attack slick medium om te draaien? Heb er nu 3 dagen op zitten en links is nog redelijk goed, vandaar mijn vraag.
Straatbanden overhit je idd erg snel op het circuit en zeker met warm asfalt. De Rosso's kunnen hier VEEL beter tegen