Goedenavond mensen,
Met mijn 749 heb ik steeds een vrij vervelend slijtagebeeld op mijn achterband. Hieronder een foto van wat ik bedoel:
Dit slijtagebeeld zit op 2/3 van het loopvlak van de rechterkant, de rest is nog zo goed als nieuw.
De band zelf is een supercorsa SP met nu zo'n 1150 km erop met ongeveer 350 daarvan op het circuit. Aan de linkerkant zie ik een vergelijkbaar slijtagebeeld, maar aangezien Assen, Zandvoort en Lelystad voornamelijk rechtsom zijn en snelweg op- en afritten ook rechtsom zijn slijt het daar minder.
Wat mij opvalt is dat de slijtage voornamelijk rond de overgang van compound zit. Hoe ik het nu bekijk kan ik net zo goed SC2 compound gebruiken dan SP want de harde compound lijkt wel van de band getrokken te worden.
Dit beeld had ik ook bij rosso corsa en een andere SP.
Ik houd me aan de voorschriften van pirelli wat betreft bandenspanning (1.9 in de warmers en 2.3 op de weg) en de laatste band heeft voor het grootste deel op het circuit met bandenwarmers gereden.
Na de dag Assen heb ik de ingaande demping en rebound iets teruggezet en toen leek het iets beter te gaan. Van het weekend op Lelystad toch weer flink gesleten dus het lek is niet boven. Op Lelystad heb ik zonder warmers gereden met koude spanning 1.95)
Hier iemand ideeen waardoor deze slijtage komt en wat ik eraan kan doen? Nu denk ik eraan een SC2 te monteren, mogelijk in 180/60.
PS: ik ben een mietje met insturen en bochtensnelheden zijn niet mijn sterkste punt, bocht uit accelereren probeer ik de boel te compenseren. Ik rij rond de 2:07 - 2:10 op Assen.
De foto is niet gelijk na het circuit genomen, er is al een ritje mee gemaakt die de gladde lijn tussen het vreetspoor en de rubber balletjes verklaart.
Gr. Michel