twisted Paul
MF veteraan
- 16 okt 2001
- 2.633
- 20
Circuit banden lager.
Weg banden weet ik niet.
Zet mn pirelli's op 1.6 uit de warmer achter en 2.1 voor. Valt me op hoe gevoelig die banden zijn temperatuur. Bij 1.7 achter krijg ik vreetspoortje, bij 1.9 gaat ie helemaal aan gort.
thanks, dan begin ik met mijn standaard druk maar dan weet ik in ieder geval welke kant het op moet als er vreetsporen komen.
http/www.olmaxmotors.pl/
topding en netjes gemaakt.
Er zijn meerdere aanbieders en zijn allemaal in grote lijnen hetzelfde.
Slicks gaan er makkelijker om dan houten toerbanden, maar even oefenen en je hebt ze er zo om zitten zonder beschadigingen.
Eigelijk altijd met veel plezier met Pirreli Superbike gereden. Maar gezien de prijs net een setje Metzler racetec slicks besteld om te proberen scheelt toch 70 euro op een set.
Ik heb juist een set Diablo Rosso Corsa II aangeschaft omdat de Racetec RR wel erg makkelijk een vreetspoor krijgt. Het setje weegt wel 10 kg.Metzeler is ook ongeveer hetzelfde als Pirelli.
8<
Ik heb juist een set Diablo Rosso Corsa II aangeschaft omdat de Racetec RR wel erg makkelijk een vreetspoor krijgt. Het setje weegt wel 10 kg.
Is wel een categorie meer richting straat georienteerde band lijkt me.
Iemand inmiddels ervaring met de Michelin Power Slick Evo?
Ik twijfel tussen deze of de Dunlop D212 Slick (Endurance)
Ik rij nu nog met D211 maar deze gaat eruit en twijfel over de vervanger.
Van het weekend ben ik overgestapt van Michelin power cup evo naar Bridgestone R11.
Had ik eerder moeten doen, mooie slijtage, super veel grip en scheelde mij 1.5 sec (in de middagpauze gewisseld).
Wel ben ik van een 180/55 naar een 190/55 gegaan. De bridgestone R11 is alleen vrij smal en qua breedte scheelt het iets. Het grootste verschil zit hem in de bolling van de band, de zijwang van de R11 is veel lager waardoor er effectief een veel hoger profiel ontstaat dat ook veel schuiner afloopt.
Ik ben verkocht in ieder geval en als het goed is gaan de banden nog redelijk lang mee ook.
Gr. Michel
Late reactie, maar komt dat afwijkende profiel niet doordat je een 190 band op een, naar ik vermoed, een 5,5" wiel legt?Van het weekend ben ik overgestapt van Michelin power cup evo naar Bridgestone R11.
Had ik eerder moeten doen, mooie slijtage, super veel grip en scheelde mij 1.5 sec (in de middagpauze gewisseld).
Wel ben ik van een 180/55 naar een 190/55 gegaan. De bridgestone R11 is alleen vrij smal en qua breedte scheelt het iets. Het grootste verschil zit hem in de bolling van de band, de zijwang van de R11 is veel lager waardoor er effectief een veel hoger profiel ontstaat dat ook veel schuiner afloopt.
Ik ben verkocht in ieder geval en als het goed is gaan de banden nog redelijk lang mee ook.
Gr. Michel
Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de post hierboven
Ik rij nu met de Michelin Power RS. Hele goede banden. Wil komend seizoen de Pirelli Rosso Corsa 2 of Dunlop Sportsmart TT proberen.
Is er 1 meer aan te raden dan de ander? Zal uiteraard heel erg dicht tegen elkaar aan zitten, maar ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze banden.
Ben ook wel benieuwd welke band de grootste lean angle haalt... van de corsa 2 zou dat 52 graden moeten zijn, maar kan niks vinden betreft dat over de Sportsmart TT. Maar gezien er 24% contactvlak is op circuitspanning, zal dat ook wel zoiets moeten zijn.
Rij er ook mee op straat. Momenteel 8000km bijna op m'n Power RS banden staan, schijnt veel te zijn. 10.000 valt er ook nog wel mee te halen. Ook heel tevreden mee overigens, maar de Corsa 2 en Sportsmart TT komen toch beter uit de testen.