Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bridgestone V02 soft voor/achterIk heb inmiddels al een aantal jaren niet meer geracet en wil dit seizoen m'n R6 weer eens afstoffen. Toen ik er nog wel regelmatig mee bezig was had ik er al bijna een dagtaak aan om bij te houden welke merken, types en compounds een beetje fatsoenlijk waren in verschillende omstandigheden (bv. pirelli die elk jaar de inzetbaarheid van hun compounds ondersteboven gooide).
Dus: wie kan mij even een duwtje in de goede richting geven? Ik verwacht zo rond de 1.55 (Assen) te gaan rijden, of als ik het niet al te erg verleerd ben iets daaronder.
Om even terug te komen op de Pirelli diablo rosso 2. Niemand een bandenspanningstabel?
Ik lees en hoor veel tegenstrijdige berichten. Spanning variërend van 1.6 achter tot 2.4. Zelf denk ik dat ik maar ga beginnen op 2.1 a en 2.4 voor.
Jup, wel aan gedacht. Moet er eens aan rekenen, maar die klote loodjes zitten zo gruwelijk vast dat ik de gok wel durf te nemen.
Diablo rosso zijn straatbanden, die kunnen geen hoge rubber temperatuur aan. Daarom is er de standaard motorfabrikant spanning op van toepassing, 2.5/2.9 v/a. Voor circuit eerder 2.3/2.3. Ga je te laag in spanning dan worden ze te heet en zijn ze weg.
Een Rosso 3 is niet gelijk aan een M7RR, de Rosso Corsa wel.Absoluut wel, kijk bijvoorbeeld naar de KTM 390 cup, daar rijden ze verplicht met de vergelijkbare Metzeler M7RR en die rijden respectabele tijden.
Als je echt snel rondrijdt en je hebt bandenwarmers + budget om wat vaker je banden te wisselen, dan kun je beter overstappen op wat anders.
Ik heb inmiddels al een aantal jaren niet meer geracet en wil dit seizoen m'n R6 weer eens afstoffen. Toen ik er nog wel regelmatig mee bezig was had ik er al bijna een dagtaak aan om bij te houden welke merken, types en compounds een beetje fatsoenlijk waren in verschillende omstandigheden (bv. pirelli die elk jaar de inzetbaarheid van hun compounds ondersteboven gooide).
Dus: wie kan mij even een duwtje in de goede richting geven? Ik verwacht zo rond de 1.55 (Assen) te gaan rijden, of als ik het niet al te erg verleerd ben iets daaronder.
Paar jaar geleden de 501 van assen gereden met een rosso 2 achterband. Prima bandje, hele dag mee gereden en nauwelijks slijtage te zien. In tropische temperaturen werd hij iets te warm waardoor het gevoel wat minder werd en hij iets begonnen te glijden. Uiteraard heeft de supercorsa meer grip maar die gaat dan ook een stukje minder lang mee.Zijn de Rosso (3) uberhaubt wel geschikt om op circuit mee te rijden? Ik zag een test waar ze goed uit kwam, maar dat was in de regen. Wellicht een meer sportieve straatband?
Nee, de Rosso corsa (1) is een ouder type dan beide andere banden. De M7RR en Rosso 3 zijn beide van dezelfde generatie, beide gemaakt in dezelfde fabriek en beide sportieve straatbanden. De corsa 1 houdt niet van nattigheid en de Rosso 3 en M7RR wel. Toevallig heb ik ervaring met de Rosso 3 en M7RR en ik heb liever de Rosso 3 voor op het circuit.Een Rosso 3 is niet gelijk aan een M7RR, de Rosso Corsa wel.
Als je banden uit 2015 zijn, dan zijn het of Rosso 2's of Rosso Corsa. De Rosso Corsa 2 bestaat pas 1 jaar ofzo.Hallo, nu we het dan toch over de Rosso Corsa hebben. Ik rij sinds 2015 ongeveer 1 a 2 circuitdagen per seizoen met de Rosso Corsa 2 (DOT3813) ZXR750 1990.
Banden zien er qua profiel nog prima uit. Achterband een licht blauw spoor maar merk daar weinig aan. Enkel is de twijfel de leeftijd van de banden, bijna 6 jaar. Ik rij zelf 2:21 op Assen en ga begin juli een weekend aan de Bikers Classics meedoen.
In april nog weinig problemen met de banden gehad tijdens de Pirelli trackday.
Zijn er meer met ervaring met het rijden met banden die al wat op leeftijd zijn of geen zorgen maken, gezien mijn tijden ?
Groet Jarno
190/55 en 180/60 is dan ook in praktijk dezelfde maat, maar ik denk dat ik maar gewoon die oude meuk eronder laat en kan altijd nog nieuw kopen. Wil gewoon lol hebben als het regent en pushen doe ik op het droge ook al niet.