Hangt vd merken af ook. Bridgestone 190/55 is even hoog als een pirelli 180/60. Ik hou er niet zo van. Maar regenbandjes hebben altijd al gekke maten gehad in mijn ogen!
Dat zeggen ze van Dunlops ook maar ik heb het gemeten scheelt bijna 1 cm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hangt vd merken af ook. Bridgestone 190/55 is even hoog als een pirelli 180/60. Ik hou er niet zo van. Maar regenbandjes hebben altijd al gekke maten gehad in mijn ogen!
Dat zeggen ze van Dunlops ook maar ik heb het gemeten scheelt bijna 1 cm
Ze zitten niet voor niets aan de binnenkant ivm middelpunt vliggende kracht (is een gkracht) bij 270km/h weeg zo een loodje dan geen 10 gram maar opeen 100 -200 gram. Echt niet doen. Kun je beter een beetje van het midden van de de velg aan de andere zijde afschuren / vijlen tot het bijna goed is.Dat zitten ze niet. Geloof me.
Ah joh beetje ductapeZe zitten niet voor niets aan de binnenkant ivm middelpunt vliggende kracht (is een gkracht) bij 270km/h weeg zo een loodje dan geen 10 gram maar opeen 100 -200 gram. Echt niet doen. Kun je beter een beetje van het midden van de de velg aan de andere zijde afschuren / vijlen tot het bijna goed is.
Bam groot verschil. Wie heeft wiskunde nog beetje in zijn hoofd en kan me vertellen wat dat dan in hoogte van de band scheelt?
Ik heb net via 2 dagen gereden op nieuwe Rosso Corsa II en mijn ervaring is compleet anders. Slijtage is voorbeeldig, juist op het drive-gedeelte zit er nog veel op, zie foto. De band is mooi rond afgesleten en ook aan het eind van de sessie geen gripverlies achter door opgebouwde hitte wat ik wel eens merkte bij de Dunlop Sportsmart TTs op warme dagen. De Dunlops zijn wel duidelijk de betere band voor op straat en hebben dieper profiel dus gaan waarschijnlijk een circuitdag langer mee. De Corsa 2 heeft een buitenste strook met zacht, hittebestendig rubber aan de buitenkant zoals te zien op de foto, maar aangezien dit niet het drive-gedeelte is, slijt ie daar niet overdreven hard. Motor is een GSXR600 uit 1997 92 pk snelste ronde 2:03. Bandenspanning bewust hoog gehouden: 2,5/2,3 voor/achter koud gemeten.Diablo Rosso Corsa II. 2 circuit dagen mee gereden met zacht warm weer. Tempo 2:00 1:58 op Assen. Na de eerste dag al een beste trede op de band.
Conclusie: Vrij rappe slijtage.
Het lullige is dat de rand vd nog heel veel vlees zit. Op drive gedeelte is die gewoon op.
Bekijk bijlage 1391423
Ik rij deze banden met 2.2 voor en achter 1.8 koud. En als het gedurende de dag goed warm wordt, laat ik er nog een tiende uitlopen.Wat voor bandenspanning is aanbevolen voor Metzler Racetec CompK?
Rosso 1? Dat is een oudje.
Goh dat is wel erg hoog die spanning. Maar bij mij vind ik inderdaad ook dat ie hard slijt op het ' drive' gedeelte.Ik heb net via 2 dagen gereden op nieuwe Rosso Corsa II en mijn ervaring is compleet anders. Slijtage is voorbeeldig, juist op het drive-gedeelte zit er nog veel op, zie foto. De band is mooi rond afgesleten en ook aan het eind van de sessie geen gripverlies achter door opgebouwde hitte wat ik wel eens merkte bij de Dunlop Sportsmart TTs op warme dagen. De Dunlops zijn wel duidelijk de betere band voor op straat en hebben dieper profiel dus gaan waarschijnlijk een circuitdag langer mee. De Corsa 2 heeft een buitenste strook met zacht, hittebestendig rubber aan de buitenkant zoals te zien op de foto, maar aangezien dit niet het drive-gedeelte is, slijt ie daar niet overdreven hard. Motor is een GSXR600 uit 1997 92 pk snelste ronde 2:03. Bandenspanning bewust hoog gehouden: 2,5/2,3 voor/achter koud gemeten. Bekijk bijlage 1399190.
ik weet niet waar je woont ik koop mijn banden altijd bij reifendirect.de en laat ze dan bij een duitse montageparkner afleveren. In kleve zit er 1 die voor 5 euro een nieuwe band monteerd incl. Uitwegen. Je kunt ook bij de nedwrlandse site van reifendirect ze kopen en ze evt thuis of bij een nederlandse bandenboer af laten leveren. Moped-reifen.de is ook een goedkope aanbieder. Weet niet of ze ook in nederlqnd lwveren.
Op Assen met normale buitentemperatuur ging het goed met die hoge drukken, maar afgelopen maandag in de hitte op Zandvoort begonnen beide banden op die relatief hoge druk behoorlijk te glijden (gripverlies) na een aantal rondjes, het slijtagepatroon was trouwens wel ok.Goh dat is wel erg hoog die spanning. Maar bij mij vind ik inderdaad ook dat ie hard slijt op het ' drive' gedeelte.
De spanning maar eens wat omhoog brengen dan.
Waar was dat dan? In belgie? In nederland? Had op circuit zolder 10 jaar geleden ook het advies bij mijn allroad (cagiva elefant e900) op pirelli scorpion st banden dat ik koud met 2.5 voor en 2.8 achter moest gaan rijden. Motor gleed naar alle kanten op. Na 2 sessies toch maar naar 2.1 en 2.0 achter en toen kon ik het groepje weer bijhouden..Blijf me dan ergeren aan dat de pirelli boer bij circuit doodleuk 1,6 adviseert.... warm.
Blijf me dan ergeren aan dat de pirelli boer bij circuit doodleuk 1,6 adviseert.... warm.
Blijf me dan ergeren aan dat de pirelli boer bij circuit doodleuk 1,6 adviseert.... warm.
Die heeft gewoon de drukken voor circuitbanden in zijn hoofd.
Bandenspanning van "straatbanden" op circuit is een grijsgebied.
Tevreden van die m5 banden? Gebruik je deze op circuit? En welke druk?Die dreunen dikwijls maar wat op,gezond verstand in combinatie met wat doorvragen of aan de juiste personen levert meestal een veel realistischer beeld op.
Zo heb ik nu een goed beeld van mijn Metzler interact M5,op mijn ZXR,wat betreft de drukken