En wat is de gedachte hier achter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En wat is de gedachte hier achter?
Makelijkste is uitleggen als je op de motor zit. Maar je zakt direct een stuk dieper naast de motor, en je neemt een stuk spanning weg in je benen. Als je je knie uitsteekt tevens geeft het een beter gevoel met de motor en meer grip met de step. Ook met aanremmen kun je beter schrap zetten.
Kijk het filmpje van corser hierboven gepost die kan het beter uitleggen dan ik
Een half uur was me te lang af
Het hele idee is eigenlijk om je benen veel meer te gebruiken, zodat je niet aan je stuur gaat lopen hangen. Dat helpt bij aanremmen, insturen, bocht rijden en uitaccelereren... eigenlijk in iedere situatie. Als je met de bal van je voet op de steppie staat heb je eigenlijk heel weinig grip. Met het midden/de hak van de voet kan je je been mooi om de fiets heen klemmen in de bocht en kan je eigenlijk totaal het stuur loslaten zonder van de fiets te vallen (je hangt met je onderlichaam aan de fiets), dit zorgt ervoor dat je geen onnodige druk op je stuur zet.Makelijkste is uitleggen als je op de motor zit. Maar je zakt direct een stuk dieper naast de motor, en je neemt een stuk spanning weg in je benen. Als je je knie uitsteekt tevens geeft het een beter gevoel met de motor en meer grip met de step. Ook met aanremmen kun je beter schrap zetten.
Kijk het filmpje van corser hierboven gepost die kan het beter uitleggen dan ik
De buitenste de binnenste zover mogelijk naar binnen op de bal van de voetEn zet je dan beide voeten met je hak op de step of alleen de buitenste?
De buitenste de binnenste zover mogelijk naar binnen op de bal van de voet
ligt zoiets niet aan de lichaamsbouw? niet elk lichaam heeft dezelfde verhoudingen (lengte onder/bovenbeen)
Nee maar maar neem ff de tijd om het filmpje van corser te kijken
Hangt ook er vanaf wat zijn rijstijl is, remt hij hem dood om na de bocht hard op de gas te gaan of neemt hij veel snelheid mee door de bocht.Toch eens naar je achtershock laten kijken misschien. Ik heb met het zelfde tempo geen slijt spoor in de band. Totdat ik laatst de vering had laten afstellen toen was er op eens wel. De vering terug gezet hoe hij stond en de band slijt weer mooi.
Wat hadden ze veranderd?Toch eens naar je achtershock laten kijken misschien. Ik heb met het zelfde tempo geen slijt spoor in de band. Totdat ik laatst de vering had laten afstellen toen was er op eens wel. De vering terug gezet hoe hij stond en de band slijt weer mooi.
Wat hadden ze veranderd?
Heeft iemand ervaring of kennis van deze banden : KING TYRE Slicks Tyre Set 17" (Nu 43% korting) - XLmoto - XLmoto.nl (ik kan ze voor een stuk minder krijgen in de hardheden medium,soft en super soft)
Ze zullen wel een stuk minder zijn als de superbike SC2 waar ik nu mee rijd,maar hoeveel minder?
Ik heb de banden "in mijn handen gehad op de intermot te keulen,en de "feel"beviel me wel.
Mijn ronden tijden zijn dermate matig dan ik de indruk heb dat zelf dit rubber het kan bolwerken
roept U maar
Liefst geen horror verhalen zonder fundering
Nou daar gaat ie dan
Ondertussen in 2 dagen 7 sessies met dit setje gereden.(kingtyre 180/60 en 120/70)
Hardheid : medium
3 sessies zolder en 4 sessies mettet.
Rondetijden zolder 2:01 en mettet 1:21 (beide gereden met enige gereserveerdheid),met mijn andere banden, pirelli's superbike SC02 achter SC01 voor zolder 1:58 en 1:19mettet.
Dit zijn dus matige tijden.
Motor : daytona 675
Ik heb gereden met banden warmers en spanningen ,warm dus ,van 1.8 bar achter en 2.2 bar voor.
Let op !! volg hierin niet de drukken die XL moto(zeker achter niet,veel te laag) opgeeft maar de volgende (die bijna overeen komen met pirelli)
"I asked our factory's professional technicians that the rear tire pressure can reach rear 1.7 bar (cold tyres) & rear 2.0 bar (hot tyres)"
"Please be informed that the front tire pressure can reach1.8~2.1 bar (cold tyres) & 2.0~2.4 bar (hot tyres). "
Eerste indruk,indrukwekkend goed
Sturen heel neutraal in en houden de gekozen lijn zeer goed vast.
Bij hard aan remmen geven ze geen krimp,geheel controleerbaar.(misschien dat de achter band iets wat glijd,waar de pirelli wat meer begint te stempelen (geen slipperclutch))
Geven bij ,evenentuele stapjes zetten goede feedback en waarschuwen dus tijdig.
Banden zijn zeker niet hard (mijn indruk hetzelfde als SC02 pirelli)
Bocht in remmen : geen probleem
Grip zeer goed.
Voorband iets boller dan pirelli (iets meer schaamrand op voorband)
Al met al ,met mijn rondetijden en dus tempo is er weinig verschil te bemerken met mijn pirelli's
Ik heb het vermoeden dat wat lagere tijden ook nog makkelijk haalbaar zijn met deze banden.
Grens weet ik niet,want daar kom ik bij lange na niet
Ik heb alweer een achterband gekocht voor 68 euro. (dot 1118 )
Voor diegenen die het aandurven en geen geweldige rondetijden rijden doe je er je voordeel mee.
Diegene die die chinese meuk niet willen,veel lagere rondetijden rijden,en talent hebbenvoorbij laten gaan,(of niet)
Bekijk bijlage 1426883Bekijk bijlage 1426884Bekijk bijlage 1426885
Na zolder
Bekijk bijlage 1426886Bekijk bijlage 1426887
Gisteren,na mettet
Slijtage en tekening,kort er mee gereden,maar ziet er,volgens mij, goed uit