Millamet
Die hard MF'er
- 20 mrt 2013
- 284
- 176
Ja, ben wel veel op het circuit geweest. Straat valt wel mee, paar keer woon werk en ik rijd de motor naar het circuit. Tempo gaat ook steeds omhoog.Een nieuwe voorband heeft toch maar een profieldiepte van ongeveer 4? Als je in anderhalve maand veel op het circuit bent geweest en ook op straat rijdt dan is dit gewoon wat het is. Een band met diep profiel die ook erg lekker stuurt: Continental road attack 3
Ik had gehoopt dat er misschien een merk is dat net iets meer als 4mm op de voorband heeft. Kan een circuitdagje meer zijn. Achter slijt nu ongeveer even snel als voor, maar daar begin je met meer profiel.
De Roadattack is een fijne band, maar rijd toch liever met een sportievere band op het circuit.
Misschien toch maar eens kijken om die motor zelf op de trailer te krijgen, haha.
Ik las ergens een Duits vergelijk tussen sportbanden en daar deed de Power 5 het beter qua slijtage, en die gast was ook te spreken over het rijgedrag. Misschien dat ik die ga proberen als ik een volledige set nodig heb.
Ik heb de M9RR met 2,5 V/2,8 A gereden op kleinere circuits (kart en stockcarcircuit in Venray). Van één van de instructeurs (hij reed met dezelfde banden op een S1000RR) kreeg ik voor Zandvoort het advies om achter ook op 2,5 te zetten.Ik denk ook dat ik gewoon het een en ander moet beginnen. Ik gok dat het ook wat te maken heeft met rijstijl en type motor. Ik sta wel te kijken van die 2.5 bar advies (koud?) voor die m9rr en pirelli, dat is toch best hard? Toen ik met die Michelins reed met 2.5 bar koud leek het wel alsof ik op ijs reed. En met 2 bar had ik wel een hoop vertrouwen, alleen reed ik mijn band kapot. Ik heb nog een hoop te leren in ieder geval. Ach dat is de helft van het plezier
Ik heb zelf overigens voor Metzeler gekozen, omdat het van origine een Duits merk is ipv Japans (Bridgestone). De banden zelf moeten heel erg gewaagd zijn aan elkaar.