Circuitontgroening Motorsport Lifestyle 23 april

170? :? 't Is wel de bedoeling dat je de systeemhelm dichtklapt tijdens het rijden. :+

Een CB-1 moet 185 km/u kunnen halen. (Dat haalde mijn Z400J in 1983 nog bijna met 44 pk.)

Of heb je de clip-ons inmiddels ingeruild voor een sbk-stuur?
Anders heb je hem niet goed afgesteld of een verkeerde kettingset erop liggen.
En de toerentellernaald moet natuurlijk boven de 7000 toeren blijven. *O*

met een beetje wind in de rug en een gezonde dosis geduld haal ik de 185 wel, ik heb ook niet bepaald een motorracepostuur met >90 kg op de weegschaal
 
ik ga dus wel op de cb-1, met 42 kW en een max van ongeveer 170..... zitten sinds november nieuwe bt-45s op (dual compound ;)). Binnenkort nieuwe remblokken erop en dan is ie technisch top. kneesliders zijn ook nog helemaal onbevlekt.

wat betreft de cb-1, de ene zegt dat ie toptijd en rijdt in groep 4 en de ander zou het niet aandurven, moet toch makkelijk kunnen, het gaat om de bochten, toch? Lijkt me lachen om de strijd aan te gaan met de literbikes. ik laat mee normaal gesproken ook niet zoek rijden.

Gewoon doen!

Lekker rijden. :]
Mijn eerste circuit kilometers waren ook met een 400cc wel een GSXR400R maar toch. :P
 
Twee jaar geleden waren er twee snelle jongens aan het slipstreamen.
En toen de ene de andere ging inhalen klapte hij op een andere motor die niet hard reed aan het eind van het rechte stuk. Het verschil was te groot om veilig te zijn. :/

Volgens mij kan je het beter tot 75 pk beperken met groep drie.
Daar heb je ook niet dezelfde strijd tussen de allersnelste rijders.
Er zit meer ruimte tussen.

Blijft het knap als iemand met 50 pk over de hele ronde gezien dezelfde tijd rijdt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Sssstttt.


Hoe weet jij dat ik geen cb1 heb gehad :? ;):P

ff serieus..met een cb1 in groep 4..sja..op sommige dagen gaat dat makkelijker dan op andere dagen. heb dagen gehad waarbij ze 2.20 rijden in groep 4 :+

Gewoon eerst lekker kloten in groep 1 en luisteren hoe of wat.
En dingen vragen aan de instructeur. Die is daarvoor tesnlotte. Meeste dorsten het niet omdat het stom staat oid. Nergens voor nodig :)
Ondanks dat mario niet kan racen...kan ie wel weer aardig lullen.
@ TS : Zeg gewoon dat je zn 205je helemaal geweldig vind..dan kan je dag als lesser niet meer stuk.
 
Ik wil een actiefoto zien van je op de CB1,je smoelwerk duidelijk zichtbaar.
Die 205 heb ik niet meer hoor......206 Automaat,leeftijd he ;)

Bij een goede instructeur zijn de vragen minimaal :+

Verder no comment :X
 
Ik heb destijds in groep 1, 2 EN 3 gereden met mijn 25 kW SV650je. Mijn snelste tijd was ongeveer hetzelfde tempo als de langzaamste vier rijders van die groep in iedere sessie, met 2m28 - en die kerels reden op dikke duizends!

In de bochten maak je of kraak je je laptijd - ik werd alleen op rechte stukken en andere stukken met volgas ingehaald. Omdat mijn SVtje zo langzaam liep hoefde ik ook amper te remmen voor de bochten en dat maakt ook veel tijd goed.

In groep 1 hoef je je geen enkel moment zorgen te maken over het tempo. Je volgt gewoon de instructeur in een treintje en inhalen is verboden. Het tempo ligt zo laag dat je alle tijd hebt om op je gemakje het circuit te verkennen. Vanaf sessie 3 gaat het tempo wat omhoog maar niet veel. Groep 2 moet je voorlopig maar niet aan denken.

PS : Maakt geen zak uit welke motor je neemt. De instructeur beslist waar jij komt te rijden gezien je tempo en techniek.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan