CO afstellen

Teun^2

MF'er
18 jun 2003
58
0
43
Vandaag met een kameraad bezig geweest met de CO afstelling van de Tuono, en zijn RSV Mille (2001). Reden was dat mijn Tuono 1:15 verbruikt, zijn RSV 1:16-17. Hij heeft een redelijk wazige CO meter, maar het ding leekt het uiteindelijk wel te doen. Het werkplaatshandboek zegt trouwens 0,8 - 1,3% CO.

Voor het stellen, Tuono:
achterste cilinder 3% CO
voorste cilinder 4% CO
Na wat draaien aan de potmeters (onder het zadel):
achterste 1,6%
voorste 1,6%
Leek me wel goed, niet meteen te mager zetten.

Voor het stellen, RSV Mille:
achterste cilinder 1,0%
voorste cilinder 2,5%
Allebei gesteld op ong. 1,7%

Maar nu komt het: bij lichtjes gas geven in de vrij, tot bv 3000 toeren, loopt bij de RSV Mille het CO % terug, tot ong 0,5 a 1%. Dit is normaal, volgens de handleiding van de CO meter. Maar bij de Tuono loopt het CO % bij de voorste cilinder keurig terug, maar bij de achterste loopt het op, tot wel 3,5%!! Hoe kan dit????

Daarna stukje gaan rijden. Het resultaat: de Tuono knalt ineens in de uitlaat, na remmen op de motor zodra ik een streepje gas geef. Stadsverkeer 'smoothness' lijkt iets slechter te zijn geworden. Kut dus. De RSV Mille heeft nog niet gereden na het stellen, ben benieuwd of die wel beter loopt.

Meningen, ideeen, ervaringen? Plz!
Teun