Coating benzinetank laat los

Routhledge

MF veteraan
10 dec 2008
1.365
1
Hallo,

Even een vraagje, de coating van de benzinetank laat los. Zowel in de tank als aan de rand van de vulopening.
Wat is wijsheid, de tank opnieuw laten coaten, of kan het geen kwaad hier mee door te rijden?
full
 
Ik heb nog nooit zoiets gezien.
Is die coating wel origineel of later aangebracht? (na schade ofzo)
Is het van een Triumph?
Het lijkt mij wel dat die schilfers het benzinefilter gaan verstoppen.
 
Bij mijn,gele :P ,"bubbelt"het ook een beetje,maar er is niks afgebroken.
Wat bij jou grijs is is bij mij gewoon geel metallic.metaal :? ,geen coating :N
Neem eens contact op met Triumph,ze schijnen heel coulant te zijn :Y (ook al valt het buiten de garantie) :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit zoiets gezien.
Is die coating wel origineel of later aangebracht? (na schade ofzo)
Is het van een Triumph?
Het lijkt mij wel dat die schilfers het benzinefilter gaan verstoppen.
Ja een 675, coating is wel orgineel neem ik aan. En de motor is schadevrij gekocht.
 
niet met doorrijden!!!! een motor kan helemaal stukgaan als hij geen goede benzinetoevoer krijgt. Nou ja, een tweetakt zeker :p maar een kapotte benzinepomp is een dure grap!
Ik heb daar zelf ook geen goed gevoel bij, ben ook meteen naar huis gereden. Tank er maar eens afhalen dan.
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn,gele :P ,"bubbelt"het ook een beetje,maar er is niks afgebroken.
Wat bij jou grijs is is bij mij gewoon geel metallic.metaal :? ,geen coating :N
Neem eens contact op met Triumph,ze schijnen heel coulant te zijn :Y (ook al valt het buiten de garantie) :)
Ruilen van tank :P Als extra optie heb ik stompgrips erop zitten ;)
 
niet met doorrijden!!!! een motor kan helemaal stukgaan als hij geen goede benzinetoevoer krijgt. Nou ja, een tweetakt zeker :p maar een kapotte benzinepomp is een dure grap!

Als er troep in de motor komt kan die ook kapot gaan. Gelukkig zijn voor dat soort dingen filters uitgevonden, niet alleen een luchtfilter maar ook een benzine filter.
 
Meestal is de binnenkant van een tank voorzien van een galvanisch opgebrachte metaallaag.
Wel raar dat hier sprake lijkt te zijn van een soort verf, die bovendien in benzine oplost.
 
Ik ga morgen wel eens even met de Triumph dealer bellen. Als het bekend probleem is van de eerste modellen, dan hebben ze vast wel een oplossing!
Word vervolgd!

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ik ga morgen wel eens even met de Triumph dealer bellen. Als het bekend probleem is van de eerste modellen, dan hebben ze vast wel een oplossing!
Word vervolgd!

Alvast bedankt voor de reacties.

Laat het hier even weten a.u.b,ik ben zelf ook niet zo gecharmeerd van de bubbels bij mijn tankopening. :N

Met andere woorden ik ben benieuwd :Y
 
Da's minder B| ,ik ben er bijna zeker van dat(vanaf foto)die coating bij jou, niet fabrieksaf erop gebracht is (geen van mijn motoren heeft zoiets.
Bij mij blabbeld de verf rondom de vulopening,dus niet erin.
 
Laatst bewerkt:
Is die tank gewoon niet een keer gespoten? En dat ze zijn "vergeten" de vulopening af te plakken? Hoeft niet te betekenen dat je motor een keer aan gort is gereden, een paar krassen kan iemand ook al over halen om het te laten repareren.

Hoe kan ook, het moet er wel ff af...
 
Terug
Bovenaan Onderaan