Die is makkelijk, het "met het busje na het rijden"-gedeelte :-)
Mijn geval? Woon in de binnenstad, motor staat ergens in een stalling. Is het verschil tussen even een zwengel aan het palletje van de OSCO tijdens het de straat van de stalling binnenrijden.
Of motor neerzetten, afstappen, stalling in om bus met smeermiddel halen halen. Kloten met smeermiddel (geen middenbok) en dan motor terug naar binnen.
Nu ben ik mooiweer-rijder, dus 't is vooral een luxe probleem, maar lui als ik ben is het mij die 130 euro wel waard :-)
"The TUTORO Auto (Pat Pending and Design Copyright) is an all new automatic chain oiling device with a completely unique ground breaking self actuating system."Gebruik al een tijdje deze:
http://www.tutorochainoiler.com/index.php/store-mobile/oiler-auto-basic-detail
Niks aansluiten op carbs of electra. Niks palletje trekken. Bevalt top
Scottoiler heeft tegenwoordig ook een intelligent systeem (naast hun conventionele vacuüm-gestuurde), en dat werkt op G-krachten.De Cobra lijkt in gebruik dus op de OSCO?
Dus een keer per paar honderd km smeren.
Lijkt niet veel toe te voegen dus naast de andere systemen;
Scottoiler: continu smeren zodra de motor loopt
(geactiveerd door vacuum van de motor)
Pro-Oiler: smeren op basis van gereden afstand/snelheid
(gemeten door GPS/Satelliet, elektronische km teller of magneetje/sensor)
Scottoiler heeft tegenwoordig ook een intelligent systeem (naast hun conventionele vacuüm-gestuurde), en dat werkt op G-krachten.
Helemaal mee eens, mooie marketingtaal, maar het ding werkt perfect"The TUTORO Auto (Pat Pending and Design Copyright) is an all new automatic chain oiling device with a completely unique ground breaking self actuating system."
Wat de Cobrra, Loobman en Osco gemeen hebben is dat je eenmalig een relatief grote hoeveelheid olie op je ketting aanbrengt, bijvoorbeeld eens per tankbeurt en je dan ook nog een specifieke snelheid moet rijden voor optimale werking/smering. Snelheid welke per oiler verschilt, van stapvoets tot boven 40mph
Als je na inschakelen (indrukken of uittrekken plunjer of kwart slag draaien) ergens voor moet stoppen zal die hoeveelheid olie blijven komen, en dus op de grond doorlekken of op je wiel etc.
Bij de Scottoiler geeft ie, al is t in kleinere hoeveelheden, altijd olie zodra de motor loopt, dus ook bij verkeerslicht/file etc
De Tutoro geeft alleen olie als je rijdt/wiebelt (1 drop per minuut is de bedoeling/std setting), bij stilstand/verkeerslicht/file niet (of hooguit nog 1 druppel?), en kun je bij hevige regen deze bv een 1/4 tot hele slag rijker zetten.
3 mooie leeslinks tegengekomen, die me hebben helpen besluiten toch ns naar 1 van de 3 Tutoro Auto varianten te kijken:
http/earth-roamers.blogspot.nl/2013/10/chains-sprockets-and-lubrication.html
http/earth-roamers.blogspot.com/2014/11/tutoro-chain-oiler.html
http/earth-roamers.blogspot.com/2015/03/fitting-tutoro-chain-oiler.html
Montage van de nozzle bij het voortandwiel, -na- het voortandwiel aan de binnenkant vd ketting begint ook steeds meer 'sense' te maken overigens.
Idem, 19 jaarmijn scottoiler doet het na tien jaar nog steeds prima
tevreden klant dus
iets meer in de winter en regen..minder op zomerse dagen
Jawel
Sinds een paar weken de cobrra nemo gemonteerd.
OSCO kettingsmeersysteem Zwart | motor
Ik heb er pas een paar dagen mee gereden.
Maar het bevalt tot nu toe goed.
Montage was een beetje priegelwerk om het olie slangetje netjes achter de kuip weg te werken.
gebruiksaanwijzing en montage instructies zijn duidelijk.
Een kwartslag draaien aan het oliereservoir en de ketting is weer gesmeerd.
Dit reservoir is mooi compact, net een maatje kleiner dan het rempotje.
omdat je met dunne olie smeert moet je wat vaker smeren.
het is nog een beetje uitproberen, ik zit nu rond de 200-250 km per smeerbeurt.
Het montage blokje voor de achterbrug waar de olieleiding naar het tandwiel gaat is
een beetje iel.
En dit vast plakken leek mij geen goed plan.
Dit blokje heb ik daarom vervangen voor een aluminium strip.
En dit bevestigd aan de bout van de bobbin.
De dunne olie geeft wat meer spray op het achterwiel en achterbrug.
Maar geen dikke klodders kettingvet meer