Berent_1970
MF'er
Hallo iedereen,
Vandaag flinke motorpech gehad tijdens rit op A2-snelweg van Amsterdam naar Utrecht.
Op het moment bij het inhalen van een vrachtwagen was een harde knal te horen en ook onder je kont te voelen.
Gasdruk viel gelijk uit en motorfiets begon langzaam te rijden. Meteen naar de kant gegaan.
Dat gemanoeuvreer was op zich goed verlopen en het was op dat moment ook niet zo druk op de snelweg.
Bleek dat tankstation nog op geen kilometer vandaan te zijn, dus met behulp van zwabberende benen heen gejast.
ANWB-pechhulp ingeschakeld en na meting blijkt dat de compressiedruk vrijwel zero is geworden; motorfiets start hierdoor niet meer op.
Bergingsbedrijf gebeld, motorfiets zal worden opgehaald opgehaald en een dezer dagen afgeleverd bij een motorzaak in mijn woonplaats.
Baal wel als een stekker en wel om de volgende redenen:
- Afgelopen vrijdag nog bij een motorzaak (andere) met goede reputatie geweest vanwege bijgeluid. Na korte inspectie bleek dat rammel te wijten is aan nokkenas / ketting. Geadviseerd: deze twee vervangen bij groot onderhoud (24.000 km). Kilometerstand op dat moment was bijna 20.000 km. Afgelopen zaterdag nog even gebeld: Resterende 5.000 km was volgens de motorzaak geen probleem.
- Garantietermijn van 2 jaar was nét verlopen (sinds 15-05). Dat is toch wel echt heel zuur.
- Onlangs bij een nieuwe werkgever begonnen en was uitgerekend vandaag op weg naar een afspraak aldaar. Tsja, ook niet bepaalde goede indruk hé........... Ze waren echter wel opgelucht.
- Er is mij verteld (monteur Henri van ANWB) dat het beslist niet normaal is dat compressiedruk zomaar is weggevallen en dat zeker niet bij nog geen 20.000 km.
N.B. Deze Henri was een toffe peer en aangezien hij toch naar Utrecht moest, heeft hij mij bij deze dan ook daar afgezet.
#Henri --> als je dit leest, nogmaals mijn dank voor de moeite!
Voor de rest ben ik benieuwd naar wat jullie van het bovenstaande verhaal vinden.
Vandaag flinke motorpech gehad tijdens rit op A2-snelweg van Amsterdam naar Utrecht.
Op het moment bij het inhalen van een vrachtwagen was een harde knal te horen en ook onder je kont te voelen.
Gasdruk viel gelijk uit en motorfiets begon langzaam te rijden. Meteen naar de kant gegaan.
Dat gemanoeuvreer was op zich goed verlopen en het was op dat moment ook niet zo druk op de snelweg.
Bleek dat tankstation nog op geen kilometer vandaan te zijn, dus met behulp van zwabberende benen heen gejast.
ANWB-pechhulp ingeschakeld en na meting blijkt dat de compressiedruk vrijwel zero is geworden; motorfiets start hierdoor niet meer op.
Bergingsbedrijf gebeld, motorfiets zal worden opgehaald opgehaald en een dezer dagen afgeleverd bij een motorzaak in mijn woonplaats.
Baal wel als een stekker en wel om de volgende redenen:
- Afgelopen vrijdag nog bij een motorzaak (andere) met goede reputatie geweest vanwege bijgeluid. Na korte inspectie bleek dat rammel te wijten is aan nokkenas / ketting. Geadviseerd: deze twee vervangen bij groot onderhoud (24.000 km). Kilometerstand op dat moment was bijna 20.000 km. Afgelopen zaterdag nog even gebeld: Resterende 5.000 km was volgens de motorzaak geen probleem.
- Garantietermijn van 2 jaar was nét verlopen (sinds 15-05). Dat is toch wel echt heel zuur.
- Onlangs bij een nieuwe werkgever begonnen en was uitgerekend vandaag op weg naar een afspraak aldaar. Tsja, ook niet bepaalde goede indruk hé........... Ze waren echter wel opgelucht.
- Er is mij verteld (monteur Henri van ANWB) dat het beslist niet normaal is dat compressiedruk zomaar is weggevallen en dat zeker niet bij nog geen 20.000 km.
N.B. Deze Henri was een toffe peer en aangezien hij toch naar Utrecht moest, heeft hij mij bij deze dan ook daar afgezet.
#Henri --> als je dit leest, nogmaals mijn dank voor de moeite!
Voor de rest ben ik benieuwd naar wat jullie van het bovenstaande verhaal vinden.
Laatst bewerkt: