Consequenties gepakt met wheelie

Status
Niet open voor verdere reacties.
En imo, als je al schrikt van een wheeliende motor ,wat moet je dan met bellers appers e.d ??
O, je meende het?

Bellers en appers doen net zoiets als de wheeliende TS (of als mensen die door rood rijden of dronken rijden of ... noem maar op...): willens en wetens het risico voor zichzelf en anderen verhogen. Bij wheelien en ander stuntwerk komt daar alleen nog bij dat het meestal ook echt specifiek als bedoeling heeft om extra de aandacht van anderen te trekken. Vandaar mijn term (nogmaals) posergedrag.

Overstekende dieren verhogen ook het risico voor zichzelf en anderen, alleen niet willens en wetens. Daarom kijken we er dieren niet op aan. Sterker nog, we helpen vaak zelfs het te geleiden zodat het niet zo maar de weg op springt. Mensen (en zeker volwassenen - kleine kinderen is alweer een ander verhaal) kijken we er wel op aan, omdat die beter zouden moeten weten.

Maar dat snap je zelf toch ook wel?
 
Laatst bewerkt:
(Dat vervolgens andere mensen in staat zouden moeten zijn om met onverwachte omstandigheden om te gaan is wat anders, maar het is toch beter als twéé mensen iets goed doen dan als ééntje alvast per definitie iets fout doet waarmee het daarna dus van de ander afhangt of het goed gaat?)
 
O, je meende het?

Bellers en appers doen net zoiets als de wheeliende TS (of als mensen die door rood rijden of dronken rijden of ... noem maar op...): willens en wetens het risico voor zichzelf en anderen verhogen. Bij wheelien en ander stuntwerk komt daar alleen nog bij dat het meestal ook echt specifiek als bedoeling heeft om extra de aandacht van anderen te trekken. Vandaar mijn term (nogmaals) posergedrag.

Overstekende dieren verhogen ook het risico voor zichzelf en anderen, alleen niet willens en wetens. Daarom kijken we er dieren niet op aan. Sterker nog, we helpen vaak zelfs het te geleiden zodat het niet zo maar de weg op springt. Mensen (en zeker volwassenen - kleine kinderen is alweer een ander verhaal) kijken we er wel op aan, omdat die beter zouden moeten weten.

Maar dat snap je zelf toch ook wel?


Misschien denk ik er anders over ,als ik t durp A'doorn uit rijd s morgens, komt er wel is een vuurvlieg op t awiel t dorp in, ik kan dan een grijns niet onderdrukken en denk die heeft er zin in :t
 
En dan kun je natuurlijk wel zeggen dat je het op verlaten achterafweggetjes moet doen zodat je a) alleen maar jezelf in gevaar brengt en b) de pakkans minder groot is, maar dat is minder leuk want dan is er niemand onder de indruk.

c) je ligt er zo verrekte lang pijn te lijden voordat iemand je vindt.
 
Misschien denk ik er anders over ,als ik t durp A'doorn uit rijd s morgens, komt er wel is een vuurvlieg op t awiel t dorp in, ik kan dan een grijns niet onderdrukken en denk die heeft er zin in :t
Er is wat mij betreft nooit een keiharde grens, alles heeft zo z'n gradaties. Ik vind wheelies ook leuk en bevredigend (al ben ik wel, misschien gelukkig, pas motor gaan rijden toen ik dat niet zo actief meer deed), en ik vind het ook heerlijk om het een ander te zien doen. Ik kijk graag naar mensen die hun voertuig goed beheersen, en daar krijg ik zo'n beetje hetzelfde :o - :} gevoel van als van mensen die bijvoorbeeld hun muziekinstrument, hun debat-techniek of hun schilderkwast goed beheersen.

Het is m.i. helemaal niet "altijd heel erg" (of zo) om te stunten op de motor. Het is ook niet altijd heel erg om met vuurwapens te schieten, en het is ook niet altijd heel erg om drugs te gebruiken. Hoe erg ik het vind is voor mij zo'n beetje parallel aan in hoeverre je probeert om de risicos (in brede zin, voor jezelf, voor je medeweggebruikers, voor je familie thuis etc.) en de overlast te beperken.
 
Laatst bewerkt:
O, je meende het?

Bellers en appers doen net zoiets als de wheeliende TS (of als mensen die door rood rijden of dronken rijden of ... noem maar op...): willens en wetens het risico voor zichzelf en anderen verhogen. Bij wheelien en ander stuntwerk komt daar alleen nog bij dat het meestal ook echt specifiek als bedoeling heeft om extra de aandacht van anderen te trekken. Vandaar mijn term (nogmaals) posergedrag.

Overstekende dieren verhogen ook het risico voor zichzelf en anderen, alleen niet willens en wetens. Daarom kijken we er dieren niet op aan. Sterker nog, we helpen vaak zelfs het te geleiden zodat het niet zo maar de weg op springt. Mensen (en zeker volwassenen - kleine kinderen is alweer een ander verhaal) kijken we er wel op aan, omdat die beter zouden moeten weten.

Maar dat snap je zelf toch ook wel?

Ik vind dat een beetje kort door de bocht. Ik zag hier laatst nog een filmpje van een motorrijder die een stoppie doet, een draai maakt van 180 graden en met het achterwiel op een flesje landt dat leegspuit.

Zo stond ik laatst op de N302 bij Hoorn voor een stoplicht. Een motorrijder stond vooraan en toen het groen werd reed hij zo'n 100 meter op het achterwiel. Dat mag niet, maar ik zag wel een man die veel beheersing heeft over de motor en dat lijkt me beter dan een angsthaas die in paniek raakt en zichzelf onderuit remt.

Edit: ik zie dat je zelf ook al zoiets hebt gepost, we zijn het dus in grote lijnen eens.
 
Laatst bewerkt:
Er is wat mij betreft nooit een keiharde grens, alles heeft zo z'n gradaties. Ik vind wheelies ook leuk en bevredigend (al ben ik wel, misschien gelukkig, pas motor gaan rijden toen ik dat niet zo actief meer deed), en ik vind het ook heerlijk om het een ander te zien doen. Ik kijk graag naar mensen die hun voertuig goed beheersen, en daar krijg ik zo'n beetje hetzelfde :o - :} gevoel van als van mensen die bijvoorbeeld hun muziekinstrument, hun debat-techniek of hun schilderkwast goed beheersen.

Het is m.i. helemaal niet "altijd heel erg" (of zo) om te stunten op de motor. Het is ook niet altijd heel erg om met vuurwapens te schieten, en het is ook niet altijd heel erg om drugs te gebruiken. Hoe erg ik het vind is voor mij zo'n beetje parallel aan in hoeverre je probeert om de risicos (in brede zin, voor jezelf, voor je medeweggebruikers, voor je familie thuis etc.) en de overlast te beperken.

:t
 
Kleine kanttekening nog, om iedereen eerst even z’n vooroordelen en gal te laten spuwen. Ik rijd al 12 jaar motor, , op m’n 18e meteen gehaald, gemiddeld zon 10.000 km per seizoen en heb daarnaast nog op wedstrijdniveau gemotorcrost in mijn jongere jaren. Met enige zekerheid durf ik dus te zeggen dat met mijn wheelies mensen niet direct in gevaar worden gebracht, los van het feit dat gevaar altijd maar dan ook altijd in een klein hoekje zit.
Wel grappig om te lezen hoeveel kritiek mensen hebben op de rijkunsten en het verkeersinzicht van een compleet vreemde op een forum :)
 
Laatst bewerkt:
Kleine kanttekening nog, om iedereen eerst even z’n vooroordelen en gal te laten spuwen. Ik rijd al 12 jaar motor, , op m’n 18e meteen gehaald, gemiddeld zon 10.000 km per seizoen en heb daarnaast nog op wedstrijdniveau gemotorcrost in mijn jongere jaren. Met enige zekerheid durf ik dus te zeggen dat met mijn wheelies mensen niet direct in gevaar worden gebracht, los van het feit dat gevaar altijd maar dan ook altijd in een klein hoekje zit.
Wel grappig om te lezen hoeveel kritiek mensen hebben op de rijkunsten en het verkeersinzicht van een compleet vreemde op een forum :)


Ik had t hier nooit geplempt :N
Wordt je niets maar dan ook helemaal niets wijzer van _O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel grappig om te lezen hoeveel kritiek mensen hebben op de rijkunsten en het verkeersinzicht van een compleet vreemde op een forum :)

@TS

Hoe goed is jouw verkeersinzicht als je in korte tijd 2x gepakt wordt met een wheelie?

Als je bij wheelie 2 een herkenbare politieauto niet ziet, wat mis je dan nog meer?

En hoe verstandig is het om na de eerste keer door te gaan met wheelies trekken, als je voor je werk een RBW nodig hebt?
 
Eens met Jan.

Wanneer je op een forum een topic start, omdat je in korte tijd 2x bent gepakt (omdat je een wheelie maakt), kun je op de nodige opmerkingen rekenen.

Beter had je advies kunnen vragen aan iemand met verstand van zaken (een advocaat, je rechtsbijstandverzekering oid)

Misschien geen wheelies meer maken, wanneer je zelfs een politieauto over het hoofd ziet, want dan is de kans groot dat je ook een voetganger of fietser over het hoofd ziet...
 
Ik kijk graag naar mensen die hun voertuig goed beheersen, en daar krijg ik zo'n beetje hetzelfde :o - :} gevoel van als van mensen die bijvoorbeeld hun muziekinstrument, hun debat-techniek of hun schilderkwast goed beheersen.

Ik mag ook graag naar een goede drummer kijken. Toch wordt dat wel anders als die drummer voor mijn deur op de openbare weg gaat zitten musiceren.
 
Kleine kanttekening nog, om iedereen eerst even z’n vooroordelen en gal te laten spuwen. Ik rijd al 12 jaar motor, , op m’n 18e meteen gehaald, gemiddeld zon 10.000 km per seizoen en heb daarnaast nog op wedstrijdniveau gemotorcrost in mijn jongere jaren. Met enige zekerheid durf ik dus te zeggen dat met mijn wheelies mensen niet direct in gevaar worden gebracht, los van het feit dat gevaar altijd maar dan ook altijd in een klein hoekje zit.
Wel grappig om te lezen hoeveel kritiek mensen hebben op de rijkunsten en het verkeersinzicht van een compleet vreemde op een forum :)


Natuurlijk knulletje kan jij goed rijden ,dat denken ze namelijk allemaal die de brandweer van de bomen/palen en auto's moet schrapen.

Als ik officier van justitie geweest was en had dit relaas hierboven van je gelezen , zou ik je straf verdubbeld hebben. })
 
Ik mag ook graag naar een goede drummer kijken. Toch wordt dat wel anders als die drummer voor mijn deur op de openbare weg gaat zitten musiceren.
:^ Dat bedoel ik dus. Ik kijk graag naar gymkhana/stunt/motorcross videos, ik kijk graag naar Mythbusters en ik kijk graag naar MMA wedstrijden. Omdat die snappen dat er "a time and a place" voor alles is, en dat die activiteiten dus niet is op een druk kruispunt, in iemand z'n portiek of in het café.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd al 12 jaar motor, , op m’n 18e meteen gehaald, gemiddeld zon 10.000 km per seizoen en heb daarnaast nog op wedstrijdniveau gemotorcrost in mijn jongere jaren.
We zijn zwaar onder de indruk van jouw kunsten.

Met enige zekerheid durf ik dus te zeggen dat met mijn wheelies mensen niet direct in gevaar worden gebracht, los van het feit dat gevaar altijd maar dan ook altijd in een klein hoekje zit.
Dat is het hem nou juist. Jij had die politieauto niet eens gezien, maar wel die mogelijk door rood rijdende fietser?

Wel grappig om te lezen hoeveel kritiek mensen hebben op de rijkunsten en het verkeersinzicht van een compleet vreemde op een forum.
Inderdaad, best grappig. Wie stelt er hier aan compleet vreemden op een forum een vraag over wat je mogelijk boven het hoofd hangt? En dan verwacht je uiteraard alleen maar juridisch correcte en onderbouwde antwoorden? _O-
 
Laatst bewerkt:
los van het feit dat gevaar altijd maar dan ook altijd in een klein hoekje zit.
Maar als je dat nou al weet, waarom ga je dan het hoekje bewust opzoeken? Nog even daargelaten de zinnigheid van vervolgens daarmee hier komen koketteren, en dan verwachten dat je daar geen kritiek op krijgt?
 
Laatst bewerkt:
Kleine kanttekening nog, om iedereen eerst even z’n vooroordelen en gal te laten spuwen. Ik rijd al 12 jaar motor, , op m’n 18e meteen gehaald, gemiddeld zon 10.000 km per seizoen en heb daarnaast nog op wedstrijdniveau gemotorcrost in mijn jongere jaren. Met enige zekerheid durf ik dus te zeggen dat met mijn wheelies mensen niet direct in gevaar worden gebracht, los van het feit dat gevaar altijd maar dan ook altijd in een klein hoekje zit.
Wel grappig om te lezen hoeveel kritiek mensen hebben op de rijkunsten en het verkeersinzicht van een compleet vreemde op een forum :)

Koorknaapje. :Y
 
@TS

Hoe goed is jouw verkeersinzicht als je in korte tijd 2x gepakt wordt met een wheelie?

Als je bij wheelie 2 een herkenbare politieauto niet ziet, wat mis je dan nog meer?

En hoe verstandig is het om na de eerste keer door te gaan met wheelies trekken, als je voor je werk een RBW nodig hebt?

Ja want jullie op motorforum zijn natuurlijk altijd scherp en maken nooit foutjes. Het feit dat ik met sportieve rijstijl inclusief wheelies al 12 jaar geen ongelukken heb meegemaakt of veroorzaakt is daar een beperkte vorm van bewijs van, los van een portie geluk die iedereen van tijd tot tijd heeft. Voor de rest voor alle zure, beste stuurlui staan aan wal-figuren, no risk no fun :9
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, best grappig. Wie stelt er hier aan compleet vreemden op een forum een vraag over wat je mogelijk boven het hoofd hangt? En dan verwacht je uiteraard alleen maar juridisch correcte en onderbouwde antwoorden? _O-

Het doel en eveneens titel van mijn post (mocht je hem gemist hebben :') ) was om eventueel info te krijgen vanuit een ervaringsdeskundige. Motorforum zou motorforum niet zijn als het zoals altijd weer eindigt in een wedstrijdje ver pissen, te voorspelbaar weer waar ego’tjes de boventoon voeren. I rest my case -O-
 
Laatst bewerkt:
ik vond ze tot nu redelijk vriendelijk ,t kan altijd erger 8-)
 
Nou was mijn reactie op pagina 1 nou ook niet bepaald een "antwoord" op jouw vraagt. Wil nog wel even opmerken dat ik afgelopen vrijdag bij de IKEA was en dat er wel heull veull dozen lagen. Dus dat is dan wel weer positief :P

Anderzijds: ik denk dat je sneller een bruikbare reactie hebt van het OM dan hier.
Maar okay. tweede keer zelfde feit, OM gaat erover denken; zal meer zijn dan een geldboete gok ik zo. Want zij zullen vast beredeneren: geldboete werkt blijkbaar niet gezien verleden.

Ik verwacht dat ze een EMG opleggen. En dat is rete duur. Dus hoop voor jou van niet Maar is meest voor de hand liggend denk ik. Ik zet daar eerder mn geld op in dan dat ze je rijbewijs innemen voor x-aantal maanden.

:W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan