Contactslot gesloopt door een of andere *{%{%}

locuta

Die hard MF'er
11 jul 2007
316
0
Rotterdam
Een of andere mega klootzak heeft een schroef in mijn contactslot geslagen. Kennelijk een poging zo de motor te stelen Ofzo. Wie bedenkt zoiets???? En ook: wat nu? Valt dit nog onder een of andere verzekering? Heb geen idee wie de dader is. Echt ongelooflijk. Wat ben je dan triest als je zoiets doet..
 
Laatst bewerkt:
is je voertuig ( ik neem aan motor ) minimaal WA+ verzekerd?

-zo nee, helaas, je verzekering zal dit niet dekken ( en waarborgfonds e.d. ook niet )

- zo ja, bellen! je bent prima verzekerd, ook poging tot diefstal, dan wel braak en de gevolgen hiervan vallen onder de beperkt casco dekking. daarbij zijn ook alle schaden die gedekt zijn onder de beperkt casco dekking niet nadelig voor je schade vrije jaren. LET WEL OP HET VOLGENDE! verzekeringsmaatschappijen zijn soms niet gek, door simpel weg je schade anders te beschrijven kun je wel degelijk premieverhoging krijgen dan wel geen dikking (bij niet allrisk), als jij namelijk zegt dat je van mening bent dat iemand je alleen maar het willen f**en, valt het onder vandalisme, welke alleen gedekt word onder een allrisk dekking ( en premiegevolgen het ), zeg jij dat je van mening bent dat ze de motor hebben willen stelen, is het poging diefstal :) ( beetje hetzelfde als je raam va je auto is ingeslage, ook dat kan 2 kanten in gaan, inbraak of vandalisme :) )
 
Ligt eraan hoe je je motor hebt verzekerd. Even contact opnemen met je verzekeraar. Echt triest dat mensen niet met hun poten van andermans spul af kunnen blijven. Lijkt me ook niet een techniek die ze gebruiker bij diefstal...
 
Wat een rotstreek is dat zeg! :( Kun je misschien voorzichtig met een punttangetje de schroef nog beetpakken en hem met de draairichting mee er nog uitkrijgen? Zo niet dan zit er weinig anders op om een ander slot te halen vrees ik.....Ik heb even in mijn verzekeringspapieren gekeken,bij mij valt het niet te verhalen in ieder geval...Als je niemand in de buurt hebt die handig,lees technisch is,wil ik wel even komen kijken,of het mij lukt de schroef eruit te krijgen,ik woon vlakbij Rotterdam. Even goed sterkte met deze rotstreek,mensen vergeten de kerstgedachte wel heel snel. '( Ohh,misschien is er wel een sleutelservice in de buurt bij je?Er zitten er meerdere in Rotterdam,die kunnen je misschien ook wel verder helpen..Even goed sterkte..
 
WA Casco is mijn verzekering zo te zien.
@Bolski: dank voor de top over andere thread, had niet gezien dat daar nieuwe reacties waren!
 
Je hebt mazzel dat je je motor nog hebt. Dit was een poging om het slot te trekken.

Misschien dat je nu tijd hebt om hier te reageren:
16-daagse motorreis door West-Amerika voor halve prijs, wie?
:')

@TS:
Wat Bolski zegt! Wees blij dat je de motor nog hebt! Als je een WA+ verzekering hebt zal het gedekt worden.

Ik zou mij zelf meer zorgen maken over hoe en waar je jouw motor neerzet.

Mocht het een afgesloten openbare\gedeelde garage zijn; :N

Mijn advies is dan buiten, aan een lantaarpaal (die licht geeft!) met een kettingslot.

Als ze hem willen jatten dan gebeurd dat toch wel, maar als men moet kiezen tussen die van jou buiten in het zicht en die van iemand anders ergens in een afgesloten ruimte waar men "rustig" te werk kan gaan dan zullen ze eerder kiezen voor de andere!
 
Wat een rotstreek is dat zeg! :( Kun je misschien voorzichtig met een punttangetje de schroef nog beetpakken en hem met de draairichting mee er nog uitkrijgen? Zo niet dan zit er weinig anders op om een ander slot te halen vrees ik.....Ik heb even in mijn verzekeringspapieren gekeken,bij mij valt het niet te verhalen in ieder geval...Als je niemand in de buurt hebt die handig,lees technisch is,wil ik wel even komen kijken,of het mij lukt de schroef eruit te krijgen,ik woon vlakbij Rotterdam. Even goed sterkte met deze rotstreek,mensen vergeten de kerstgedachte wel heel snel. '( Ohh,misschien is er wel een sleutelservice in de buurt bij je?Er zitten er meerdere in Rotterdam,die kunnen je misschien ook wel verder helpen..Even goed sterkte..


Ts zal zelf ook wel een schroevendraaier hebben :+ is iig makkelijker dan een punttangetje.
 
:')

@TS:
Wat Bolski zegt! Wees blij dat je de motor nog hebt! Als je een WA+ verzekering hebt zal het gedekt worden.

Ik zou mij zelf meer zorgen maken over hoe en waar je jouw motor neerzet.

Mocht het een afgesloten openbare\gedeelde garage zijn; :N

Mijn advies is dan buiten, aan een lantaarpaal (die licht geeft!) met een kettingslot.

Als ze hem willen jatten dan gebeurd dat toch wel, maar als men moet kiezen tussen die van jou buiten in het zicht en die van iemand anders ergens in een afgesloten ruimte waar men "rustig" te werk kan gaan dan zullen ze eerder kiezen voor de andere!

Ja hij zit uiteraard op kettingslot, staat langs doorgaande -drukke- weg in R'dam. Helaas geen schuur of iets dergelijks waar hij in kan.. :(
 
Is dat een aardige markt als je alleen slotenmakers kan bedienen?

'Gelukkig' is dat niet de enige webshop. Er zijn er ook wel waar je als particulier die spulletjes kan kopen om er zelf mee te spelen en te oefenen. En anders via andere kanalen.

Ik vraag me alleen af of dit zin heeft op een motor met startonderbreker. Ik ken het alleen met huisinbraken en dat je binnen 30 seconden binnen bent zonder verdere schade dan de cilinder.
 
Probeer het positief te zien. Niet: ze hebben mijn contactslot vernield. Maar: ik heb mazzel; ze wilden mijn motor stelen maar ik heb hem nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan