ik heb nog een topicje geopend over een eventuele ruil van een yamaha wr met een honda HM 250 bj 1999.
Nu lees ik hier en daar iets over de stijfheid van het frame van een 97- 99. Of trillingen op het stuur ?
Is dit een reden om de motor te laten staan ? is dit hinderlijk of wat moet ik me er bij voorstellen ?
ik heb namelijk niet zo veel ervaring met crossen maar ik begin het nu stilletjes aan onder de knie te krijgen. We reden eerst wat door de bossen en nu hebben we een "illegaal" crossparcour waar we ons ding kunnen doen. Vandaar dat de WR 400 te zwaar wordt.
De modellen met het aluminium frame zien er wel iets knapper uit vind ik.
Zijn er ook geen oplossingen om dit probleem weg te werken.
Wat zijn jullie meningen hierover.
Moest er iemand nog een leuke cr 250 hebben met kenteken ( in de buurt van belgie let me know ! )
het doet me plezier deze reacties te horen ...
hebben jullie enig idee wat de cr 250 weegt ?
Ook de zithoogte vind ik nergens terug.
Ben wel benieuwd wat het verschil is met de wr 400 want die is redelijk aan de hoge kant.
Wat is de actieradius van een cr ? is wel redelijk belangrijk als ik een enduro tochtje wil maken.
Is de lichtspoel voldoende om wat "licht" te hebben ?
Tjah, of je als beginner daar wat aan merkt, is ook mijn vraag. In iedergeval, ik vind ze zelf niet lekker rijden, maar dat kan ook aan mij liggen, Remy, die hier ook op het forum zit, gaat als een malle op zo'n ding. Ik zou zelf een 2002+ kopen, of 1 van 1996.
ik heb zo een vraag je tussen door wat kun je er aan doen als een motor wat voor je gevoel snel over de wielen weg glijdt wat aan de bandenspanning doen of aan de vering ?
bandenspanning is idd ook belangrijk
ik rij in 't zachte zand voor met 0,85 bar en achter met 0,8
neemaar voor me gevoel glijdt ie wel erg snel weg op land moet je toch wel wat bochtjes in 2 of 3 volgas kunnen nemen
mja kijk.. ik vond ze ook niet super sturen hoor, maar ik moest het er mee doen, dus heb er mee leren rijden.
Vooral de 125 van '98 trilde erg omdat die geen stuurhouder-rubbers had, geloof dat de 250 van '97 ook geen rubbers had. Maar idd wat mario zegt, stijver dus trilt meer en is qua sturen ook niet te vergelijken met zijn oudere stalen broertje.
ik denk altijd maar zo, wel of niet goed sturen merk je als je redelijk door rijdt en die motor goed onder controle hebt.
erover praten doen d'r veel, het echt merken weinig.
Zijn die rubbers ook niet te monteren op een CR 250 bj 1999. Zitten die rubbers onder de stuurklemmen ?
Iemand een foto hiervan ?