Craig Jones overleden na crash Brands Hatch

Duizenden bewijzen Craig Jones laatste eer

Meer dan 1000 mensen, waaronder een groot aantal coureurs, waren op maandag 18 augustus aanwezig bij de begrafenis van de op 3 augustus verongelukte World Supersport coureur Craig Jones.
23093.jpg

Jones, 23, kwam tijdens de World Supersport race op het circuit van Brands Hatch ten val waarbij hij ernstig hoofdletsel opliep en waaraan hij de volgende morgen in een ziekenhuis in London overleed.

Op de kist van Jones waren de kleuren met het St George's kruis aangebracht en stond zijn vaste racenummer 18 vermeld. In de kerk van Fotheringhay stond zijn Parkalgar Honda opgesteld waar buiten speakers moesten worden opgesteld vanwege de grote opkomst.

Onder het grote aantal aanwezigen waren bekende coureurs als Carl Fogarty, James Whitham, Troy Corser, Shane Byrne, Chris Walker, Broc Parkes, Barry Veneman en zijn vaste maatjes Tommy Hill and Cal Crutchlow.
 
Vroeg me ook al af waar Pitt bleef, of Toseland. Droeg Toseland nu eigenlijk een rouwband, tijdens de GP van Brno? Ik heb het niet gezien, geloof ik.
 
Kwam dit topic net nog een keertje tegen en bedacht me dat het alweer ruim een jaar geleden is, dat tragische moment op Brands Hatch. Nog een keer terugdenkend aan een groot talent.
 
Laatst bewerkt:
Nou, alweer meer dan een jaar geleden dat ie voor onze neus verongelukte.. krijg er nog kippevel van.

RIP Jonesy
 
Laatst bewerkt:
Ik zag het "live" op de tv en kreeg er toen kippevel van. Dus als je er bij geweest bent en het hebt zien gebeuren, kan ik me voorstellen dat het nog ingrijpender is.
 
Was toch genieten hoe agressief hij reed, gewoon een topper die nog veel meer in petto had voor ons allen. Helaas geen kans gekregen...
 
idd... de tijd vliegt..... -O-

ik was r ook, stond er jammer genoeg op 10 meter vandaan. paar uur tevoren bij t ontbijt nog in de hospitality n tijdje met m gepraat, hij had t er echt wel op die dag, nog meer als anders... en dan zie je dat gebeuren een paar uur erna, ben r n hele tijd misselijk van geweest.

als iemand r nog baat bij heeft, ik heb nog n stuk of 4 nummertjes 18 over zoals je op de kist (maar dan grootte zoals op de kuip van JT) ziet,z'n stickerman had er n gemaakt omdat er vraag naar was van de andere rijders.
k hoef er geen drol voor, da's de bedoeling niet. Maar als k ze weggeef zie k ze wel liefst op n motor verschijnen, niet om ergens in n kast te leggen of zo.
 
Laatst bewerkt:
idd... de tijd vliegt..... -O-

ik was r ook, stond er jammer genoeg op 10 meter vandaan. paar uur tevoren bij t ontbijt nog in de hospitality n tijdje met m gepraat, hij had t er echt wel op die dag, nog meer als anders... en dan zie je dat gebeuren een paar uur erna, ben r n hele tijd misselijk van geweest.

als iemand r nog baat bij heeft, ik heb nog n stuk of 4 nummertjes 18 over zoals je op de kist (maar dan grootte zoals op de kuip van JT) ziet,z'n stickerman had er n gemaakt omdat er vraag naar was van de andere rijders.
k hoef er geen drol voor, da's de bedoeling niet. Maar als k ze weggeef zie k ze wel liefst op n motor verschijnen, niet om ergens in n kast te leggen of zo.


als je me ze opstuurt dan komen ze op mijn circuit kuipen die ik opnieuw ga spuiten
 
als je me ze opstuurt dan komen ze op mijn circuit kuipen die ik opnieuw ga spuiten
ik heb r maar 4 meer, dus als t niet geeft hou ik het op 1 a 2 per "kandidaat", maar zet je voll. naam/adres ff op pb, en ik gooi ze asap op de post.
postzegel krijg je er ook nog bij, maar ik wil wel n foto van de stickers op de motor zien... :+ :+ en n bak koffie als we elkaar ooit tegen t lijf lopen... :+
 
Afgelopen week alweer 6 jaar geleden. En velen zijn hem de afgelopen jaren gevolgd op ongeveer gelijke wijze. Race in Peace!
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen 4 augustus alweer 8 jaar geleden dat Craig Jones het leven liet. Destijds was ik nog niet op Brands Hatch geweest. Inmiddels wel en is het me duidelijk dat het een prachtige bocht is waar het gebeurde en dat het meer met de omstandigheden dan met de bocht te maken had.
 
Afgelopen 4 augustus alweer 8 jaar geleden dat Craig Jones het leven liet. Destijds was ik nog niet op Brands Hatch geweest. Inmiddels wel en is het me duidelijk dat het een prachtige bocht is waar het gebeurde en dat het meer met de omstandigheden dan met de bocht te maken had.

Was omstandigheid ....als je terug komt op de baan ben je vaak kansloos . -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan