crash up date Martin Averesch Oschersleben

RVFjarno

MF veteraan
29 feb 2004
5.288
0
Velp (gld.)
hallo mede cuppers,

Martin heeft me gevraagd een hier even wat te posten over zijn crash van afgelopen zondag op Oschersleben.
Ik spreek Martin of zijn vrouw practisch elke dag.
Voordat er cowboy verhalen rond gaan, via telefoon, internet e.d.
Ik ben n.m. zelf de eerste keer ook verkeerd ingelicht.

Hij is in de eerste race voor het aanremmen van de eerste linker knik/bocht met volle vaard rechtdoor gegaan en erg hard gevallen.
Martin is erg precies wat het sleutelen aan zijn motor betreft maar na blijkt is hij vergeten de remklauwen te borgen en de linker is los gekomen. Met als gevolg dat hij geen remdruk meer had.
Ik ben er zelf niet bij geweest maar de klap moet hevig zijn geweest.

Martin was na de val bij kennis en was of werd niet in coma gehouden.
Momenteel gaat het behoorlijk goed met hem en gisteravond hem ik nog met hem lopen geinen.
Hij had wel erg veel pijn en is wel onder narcose gehouden want zijn linker schouder was uit de kom en die kregen ze er eerst niet goed in.

Onderstaand even een lijstje:
- Klap long.
- Open enkelbreuk, wordt een plaatje ingebracht, naderhand gips.
- Buik kneuzing.
- Enkele gekneusde ribben.
- Enkele gebroken ribben aan de linkerkant.
- Linker schouder uit de kom.
- Rechter bovenbeen gebroken en daar wordt een pen in aangebracht. Zeer waarschijnlijk wordt Martin a.s. vrijdag geopereerd aan deze breuk en wordt hij maandag of dinsdag naar Ziekenhuis: Gelderse Vallei in Ede gebracht.

Ik zal hier af en toe wat nieuws posten.

Mocht je een kaartje willen sturen dan kun je dat sturen naar:

Otto von Guericke Universitat Klinik
Afdeling/Station: 5
Kamer nummer: 5
t.a.v. Martin Averesch
Leipzigerstrasse 44
39120 Magdenburg


Greetz RVFJarno
 
Laatst bewerkt:
was inderdaad een flinke klapper, het gebeurde voor mijn neus en ik zag hem met een blokkerend achterwiel voorbij komen, daarna een stofwolk en toen met motor en al over de banden stapel en op de baan die daar weer kort achterligt.

Martin, toen ik de klap zag dacht ik echt dat je meer letsel zou hebben dan wat ik hier nu lees, sterkte en succes!!
 
Veel sterkte met het herstel Martin, het zag er erg slecht uit toen ik langs kwam rijden.
 
Jemig kerel!!

Ik heb het deels zien gebeuren. Ik reed op het moment precies in de bocht toen ik jou over de over de vangrail zag komen. Je motor vloog over mijn heen en kwam achtermij op het circuit terecht.

Het is goed om te lezen dat het je, ondanks je verwondingen, toch zit 'te geinen'!! Super dat je nu even je eigen verhaal even verteld zodat je alle geruchten direct ontkracht.

Super veel sterkte en beterschap
 
Aaaaiii,dat is dan een behoorlijke klapper geweest,aan de ene kant mag hij nog van geluk spreken dat hij d'r zo afgekomen is ,ook al is het niet misselijk wat van letsel Martin nu aan den lijve ondervind en wens hem veel sterkte en beterschap met herstel '( :W
 
Ik heb het ook zien gebeuren, een vreselijk gezicht. Ik vroeg me sindsdien al af hoe het ging met de gezondheid van de rijder. Goed om hier te horen dat het naar omstandigheden goed gaat.

Veel sterkte toegewenst met het herstel!
 
Jarno bedankt voor je bericht...kwam ook enkele momenten na het ongeluk bij die bocht..zag het geel gezwaaid en alleen het spoor door de grindbak..ik dacht al....daar is iets helemaal niet goed gegaan :(
Ging meteen van het gas en behoedzaam de bocht om achter de vangrail langs en daar zag ik dan de ravage; motor op het midden van de baan en rijder die tussen vangrail en baan ineengedoken zat...de rillingen liepen me gelijk tussen mijn rugbeschermer en rug door.... '(

Goed om nu te horen dat het redelijk met Martin is en ik wens hem veel beterschap toe !
 
Naamgenoot! Gelukkig ben je er "minder" slecht aan toe dan de verhalen die ik hoorde.
Ingrid zag je de verkeerde kant op gaan en crashen. Verbijsterend om te zien zei ze.
Dat je alweer gein aan het schoppen bent is goed te horen. Je hebt nog wel effe tijd nodig om weer de oude Averesch te worden, maar blijf maar geinen. Dan ziet het er allemaal wat zonniger uit.
Sterkte , ook voor vrouwlief.
 
Terug
Bovenaan Onderaan