Crossbril voor brildragers

Wolve

MF veteraan
16 feb 2005
6.579
0
Kingston upon Hull
Ik heb een goedkope crosshelm op de kop getikt (jullie raden vast al waar) om zo af en toe eens mee te gaan baggeren, maar nu moet ik daar nog een bril bij hebben. Het lastige is alleen dat ik een bril draag.

Ik ben even langs Polo gegaan (in Kleve) en heb daar wat brillen uitgeprobeerd. En daar kwamen twee dingen uit: sommige brillen zijn te hoog en sommige brillen passen net niet over mijn bril heen.

De te hoge brillen vallen af, want dan zit de onderkant van de bril op het puntje van m'n neus en dat zit dus voor geen meter, laat staan dat dat erg veilig is.

Er zijn ook brillen die te smal zijn, waardoor mijn bril er niet goed in past zonder dat deze slecht gaat zitten. Lenzen zijn geen optie, die heb ik eerder al gehad, maar krijg ik op den duur last van.

Kortom, de keuze wordt nogal beperkt. Bij Polo was er maar één bril die een beetje aardig zat, maar dat was toch een enigszins vreemde bril. En hij was best prijzig (lees: duurder dan de helm).

Hebben er mensen nog tips? Ervaringen?
 
De bril die ik had gevonden was de Uvex Rallye, en volgens FC Moto is die "zeer geschikt voor brildragers". Maar daar zit zo'n ding in het midden, dus is die wel geschikt voor crosswerk?

20016020_450_fr_02_front_p1.jpg
 
deze zijn ervoor , na bestelling kant en klaar op scherpte :)

Pro-Vue MX Brillen
Als ik kijk naar de hoogte van die brillen gaan die met mijn helm/hoofd never-nooit-niet passen en zullen ze over m'n neus heen vallen. Helmen vallen bij mij altijd vrij diep over mijn hoofd heen, dus dan mag een crossbril niet al te hoog zijn. En ik zoek een niet al te duur brilletje, maar deze zullen wel aan de prijs zijn met glazen op sterkte. ;)

Verder wel een mooi systeem natuurlijk. :Y
 
Ga gewoon naar de outdoorwinkel en koop een ski bril. Heb ik ook gedaan toen ik er een nodig had voor over mijn bril. Ski brillen heb je 10x meer keus, prijs is (vaak) lager en ze zijn beter tegen beslaan bestand.
 
Ga gewoon naar de outdoorwinkel en koop een ski bril. Heb ik ook gedaan toen ik er een nodig had voor over mijn bril. Ski brillen heb je 10x meer keus, prijs is (vaak) lager en ze zijn beter tegen beslaan bestand.
Lijkt me een prima plan :Y

Ikzelf zat te denken aan een crossbril op sterkte.
Misschien is/wordt het wel trendy om daar ook mee op straat te lopen(gezien de grootte van sommige zonnebrillen ;) )
In en piste zal je er minder mee opvallen -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan