Single Minded
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #101
Zoooo weer ff een update. Afgelopen vrijdag en zaterdag in Duitsland wezen spelen op Dahlemer Binz. Voor het eerst met ieniemienie serieus meters maken....
Het circuit was uitgezet op een vliegveld wat neerkwam op 2 rechte stukken met 2 180 graden bochten en wat chiqanes. Er waren 2 wedstrijden georganiseerd in samenwerking met de Duitse supermono organisatie wat resulteerde in ongeveer 42 mono's op de baan!!!!
Op zich was alles wel strak geregeld, 3 trainingen van 20 minuten en 2 wedstrijden... Erg veel rijtijd dus! De eerste training ging op zich vrij rustig om ieniemienie een beetje te laten wennen. De 2e training werden de tijden geklokt..... het viel me op de mini met veel minder inspanning veel harder rond te sturen is dan de oude mono. Met nog maar een uurtje rijtijd op ieniemienie kon ik de middenmoot qua tijden bijhouden..... Dat biedt perspectief aangezien ik nog lang niet goed rij (rem veel te vroeg en moet harder hoeken)
Qua snelheid doet het niet onder aan de grotere mono's.
De 2e training tijdtraining ging het echter allemaal moeilijk, motor trilde behoorlijk. Alles liep niet. Leek wel of de motor zachter liep.... Na een rondje of 10 was het dan ook gebeurd, het kettingwiel was met trillingsdempers en al uit de tandwieldrager getrokken..... 2takt rommel kan blijkbaar niet tegen 4takt koppel....... Waardoor ik mijn tijden niet heb kunnen verbeteren en de wedstrijden op zaterdag niet heb kunnen rijden
Gelukkig ben ik niet gevallen en heeft een collega mono rijder achter mij, mij net kunnen ontwijken toen ineens de aandrijving weg was.
Schade van het weekend.... Achterbrug, tandwieldrager, tandwielmeenemer en kettingspanner afgeschreven......
Dat wordt sleutelen en op naar de race of the champions in Assen
Het circuit was uitgezet op een vliegveld wat neerkwam op 2 rechte stukken met 2 180 graden bochten en wat chiqanes. Er waren 2 wedstrijden georganiseerd in samenwerking met de Duitse supermono organisatie wat resulteerde in ongeveer 42 mono's op de baan!!!!
Op zich was alles wel strak geregeld, 3 trainingen van 20 minuten en 2 wedstrijden... Erg veel rijtijd dus! De eerste training ging op zich vrij rustig om ieniemienie een beetje te laten wennen. De 2e training werden de tijden geklokt..... het viel me op de mini met veel minder inspanning veel harder rond te sturen is dan de oude mono. Met nog maar een uurtje rijtijd op ieniemienie kon ik de middenmoot qua tijden bijhouden..... Dat biedt perspectief aangezien ik nog lang niet goed rij (rem veel te vroeg en moet harder hoeken)
Qua snelheid doet het niet onder aan de grotere mono's.
De 2e training tijdtraining ging het echter allemaal moeilijk, motor trilde behoorlijk. Alles liep niet. Leek wel of de motor zachter liep.... Na een rondje of 10 was het dan ook gebeurd, het kettingwiel was met trillingsdempers en al uit de tandwieldrager getrokken..... 2takt rommel kan blijkbaar niet tegen 4takt koppel....... Waardoor ik mijn tijden niet heb kunnen verbeteren en de wedstrijden op zaterdag niet heb kunnen rijden
Gelukkig ben ik niet gevallen en heeft een collega mono rijder achter mij, mij net kunnen ontwijken toen ineens de aandrijving weg was.
Schade van het weekend.... Achterbrug, tandwieldrager, tandwielmeenemer en kettingspanner afgeschreven......
Dat wordt sleutelen en op naar de race of the champions in Assen
Laatst bewerkt: