Heb je wel in de gaten daf 400, dat als je spullen afbreken ( en dat gaat je kogel doen
het is immers een harde staal soort ) je een ongeluk veroorzaakt , en je zwaar de klos bent
Ik vind sleutelen leuk maar wat je nu doet is spelen met het leven van anderen of van je eigen familie , waarom geen orgineel spullen gekocht voor de bevestiging ?
Je kunt dan wel een keer proefrijden maar dan heb je nog geen zekerheid
groet
Kijk eens even op de site van Peikert: www.peikert-anschlussteile.de .
Hij laat alle voorbeelden zien en rekent volgens mij redelijke prijzen. Komt er natuurlijk verzendkosten bij, maar rijdt maar eens naar andere kant van Nederland, ben je aan benzine veel meer kwijt. Hij komt ook vaak naar beurzen in nederland. Binnenkort is Hardenberg. Bel en vraag hem de goede spullen mee te nemen.
Student of niet, beter voorkomen dan genezen. Je hebt nl niet alleen met je eigen schade te maken, maar ook met die van een ander. Denk je in hoe de verzekering om zal gaan met "half"werk.
Succes met bouwen.
Ik vind die kogels wel wat iel als het om de nek gaat, maar gezien je studie richting vermoed ik dat je toch wel weet waar je mee bezig bent.
voor mij kan dat ook een studie aerodynamica zijn.
of interieurontwerp
ik blijf erbij dat de stuurkogel niet geschikt is voor de dynamische belastingen die een zijspancombinatie ondergaat.
de tijd zal het leren.
automotive engineering.
o dat bedoel je.
de opleiding is eigenlijk HTS werktuigbouwkunde, maar dan toegespitst op auto's
met daarbij een iets uitgebreidere electrische kennis als die je bij werktuigbouwkunde leert.
ik moet wel degelijk constructies berekenen zoals draagarmconstructies van auto's e.d.
ik wil niet zeggen dat alles dan meteen goed is omdat ik zo'n opleiding doe, maar ik zit wel in het vakgebied zeg maar.
overigens heb ik geen ingewikkelde dynamische berekeningen gemaakt bij mijn span, maar ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik er enigzins inzicht in heb.
ik heb de blokbout er gister uitgekregen, na wat gehamer met de luchtsleutel kwam hij er uit. De kop is eraf, maar heb er nog wel ergens eentje liggen dacht ik.
tapeinden van uitlaat wilden er nog eventjes niet uit, daar ga ik morgen mee verder.
zijspan hangt er nu aan op alle punten. moet alleen de ophanging van het zijspanwiel nog even maken.
wat voor veer zou het beste in de buurt komen kwa veerstijfheid? heb nog vanalles liggen waar hoop ik wel wat van te maken is:
duo veer kawa 750 ltd (gebruik ik er dan eentje van)
duo veer suzuki 750 (gebruik ik er dan eentje van)
duo veer kawa 440 ltd (gebruik ik er dan eentje van)
duo veer kawa z400 (gebruik ik er dan eentje van)
duo veer tomos (gebruik ik er dan eentje van)
mono veer honda mtx OT 50cc
mono veer bmw k1100
ik was van plan een veer te pakken van de 440 ltd.
iemand die denkt dat ik beter een andere kan pakken en waarom?
eerst met de veer van de BMW maar toen veerde het spul bijna niet meer, veelste stug.
dank je.
vandaag eventjes gereden. ging op zich wel goed, alleen begon het stuur behoorlijk te slaan rond de 30 km per uur.
over de vering heb ik niks te klagen, maar heb nog zonder ballast gereden.
heb rond de 80km/u gereden gok ik, ging nog gewoon recht door. van de week zal ik hem wel eens verzekeren dan kan ik wat beter gaan testrijden.
Dat slaan rond de 30 a 40Km /h is vrij normaal, dat wordt minder met een schommelvoorvork en eventueel een zwaardere stuurdemper.