DAF 400's zijspan

dat zal het zijn ja.

ik merkte trouwens dat hij door de koppeling heen trekt bij veel gas geven. Zal eerdaag de koppeling dan maar uit mijn donorblok trekken en kijken wat ik ervan kan maken.

maar eerst een andere schokdemper op het span.
 
dat zal het zijn ja.

ik merkte trouwens dat hij door de koppeling heen trekt bij veel gas geven. Zal eerdaag de koppeling dan maar uit mijn donorblok trekken en kijken wat ik ervan kan maken.

maar eerst een andere schokdemper op het span.

vergeet de koppelings VEREN niet, bij mijn CB900F waren het de veren die het slippen veroorzaakten en waren de platen nog goed.
 
ja ik weet :)

garage bij ons in het dorp heeft meen ik nog een opstellinkje staan om de sterkte van koppelingsveren te meten, pak ik gewoon de sterkste.

als hij dat ding onderhand niet bij het oud ijzer heeft gegooid.
 
ja ik weet :)

garage bij ons in het dorp heeft meen ik nog een opstellinkje staan om de sterkte van koppelingsveren te meten, pak ik gewoon de sterkste.

als hij dat ding onderhand niet bij het oud ijzer heeft gegooid.

Nieuwe extra zware zijn bij Motorzoom ook niet zo duur (zelfs niet voor een Honda)

koppelings platen hebben een dikte en een slijtagegrens, met de schuifmaat weet je genoeg.
 
Laatst bewerkt:
ook dat weet ik, helaas al teveel koppelingen uit elkaar gehaald in mijn relatief korte leventje. ;)
het mag natuurlijk niks kosten dus ik pak straks de dikste platen en stop die erin.
misschien dat ik het koppelingshuis een beetje uitfrees en er een plaatje of 2 bij duw. (ff kijken hoe dat uitkomt)
en als dat allemaal nog niet werkt ga ik kijken of ik er een lock-up op kan maken, lijkt me een mooie uitdaging.

maar bedankt voor alle tips :)

overigens heb ik een suzuki en geen honda.
 
Gisteren een achterveer gemonteerd van een MTX (zo'n crossbrommertje)
nu is het zijspanwiel dus veelste stug, iig als hij leeg is, heb nog niet geprobeerd met lading.
Hij stuiterd nu bij elke drempel enzo. Wel gaan de bochten nu wat makkelijker.
Denk dat ik het maar eventjes aankijk nu, een keer op zoek naar wat anders.

Zaterdag startte hij niet meer electrisch, deze week even kijken of het de dynamo of de accu is die niet mee wil werken.
 
Alsie ook niet kickt dan ligt het aan de accu ;)

Ik zie dat je wel eea van mn ouwe ex-gs hebt gebruikt :+

leuke fiets geworden dit
 
dank je :)

probleem had ik gevonden, het lag aan de gelijkrichter, Die heb ik zelf eentje gemaakt met een paar diodes en dan kijk ik hoe lang het goed gaat.

kicken kan nog vrij lang, ook als de accu niet meer heel goed is, als de accuspanning maar niet onder de 7 volt of daarergens zakt :)

edit: trouwens treeplankje en verstraler op gemaakt:
dsc01322ef5.jpg


wou ook nog foto maken met lampen aan maar die kon mijn camera niet scherp stellen aangezien het buiten donker is
 
Laatst bewerkt:
op deze regenachtige zondag een dekje gemaakt voor de bak (in samenwerking met ons moeder ;))

dsc01340az0.jpg
 
jij hebt mijn auto nooit gezien? ik ben koning van de verstralers :+

550 watt aan verlichting aan de voorkant :)

dat trekt mijn motordynamotje helaas niet ;(
 
skai ja, niet te duur en goed genoeg waterdicht denk ik.

hoop alleen dat hij er niet af waait op de snelweg, dat moet ik nog even testen :P

en door achter 4 drukkers los te maken kan ik nog in het bagageruim. :)
 
gisteren eindelijk eens het stoeltje gemaakt.
bak van binnen even zwart geschilderd (wat overigens nog steeds niet droog is...)

dsc01356oe7.jpg

dsc01359mi0.jpg


testen heb ik nog niet kunnen doen, als de verf droog is zal ik wel eens iemand meenemen :)
 
een paar bladzijden geleden schreef je dat je een schokdemper van een K1100 hebt liggen.
heb je die nog?
is dat een originele (bmw/boge) of een ander merk?

de demper van mijn K75 lekt en heeft een zijspanveer nodig.
 
ik had me vergist, het was (en is) alleen de spiraal.

Komt van mijn oom zijn k1100 af die er een paar jaar geleden een zijspan aan heeft laten bouwen.
Dacht dat ze de hele demper hadden uitgewisselt maar bleek alleen maar de veer zelf te zijn.
 
Ben van plan (weer) wat aanpassingen aan mijn span te doen:

- schommelvork
- zijspanwielophanging veranderen en geremd maken + ander wiel erin


nu heb ik ergens gelezen dat de naloop rond de 40 mm moet zitten.
Is er iemand die ervaring heeft met die maat en of dat goed stuurt enz?

Nu is hij namelijk 130mm dus het scheelt nogal wat vind ik.
 
40mm werkt goed.
Ik heb zelf op mijn Guzzi nog minder omdat ik later op kleinere wielen ben overgestapt en dat stuurt ook goed. Bouw een mogelijkheid in om verschillende posities aan te monteren zoals bij EML en EZS vorken ook is gedaan, kun je later kiezen.
 
40mm werkt goed.
mijn guzzi had nog minder, geschat minder als 1 cm, dat gaat ook prima.
vergeleken met 140mm is 40mm een verademing :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan