• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Dag sport, welkom cruiser

BasCBR600F

Rookie
Lid geworden
31 mei 2024
Waarderingsscore
10
Middag allen,

Afgelopen oud en nieuw maar mijn goede voornemen gelijk uitgevoerd.
Onder het kopje, beter vandaag dan morgen.

Bij motoport Assen zag ik de fiets staan welke ik al heel lang op het oog had.
Dus sinds 2 weken ben ik de gelukkige eigenaar van een Intruder M1500 uit 2009.
Beestje heeft nog maar 17.000 gereden en is door een liefhebber onderhouden.

Door het weer nog niet echt kunnen genieten van de motor, maar hopelijk dit weekend even wat km's maken.
Een hele andere beleving dan mijn 600F

Zal binnenkort wat foto's maken als hij aan het buitenspelen is.

Middag allen,

Afgelopen oud en nieuw maar mijn goede voornemen gelijk uitgevoerd.
Onder het kopje, beter vandaag dan morgen.

Bij motoport Assen zag ik de fiets staan welke ik al heel lang op het oog had.
Dus sinds 2 weken ben ik de gelukkige eigenaar van een Intruder M1500 uit 2009.
Beestje heeft nog maar 17.000 gereden en is door een liefhebber onderhouden.

Door het weer nog niet echt kunnen genieten van de motor, maar hopelijk dit weekend even wat km's maken.
Een hele andere beleving dan mijn 600F

Zal binnenkort wat foto's maken als hij aan het buitenspelen is.
Feli met de aankoop , lekker pokkelen ,veel plezier ermee 👍

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop ben je sneller gewoon dan je denkt 😄 ben enkelen maanden geleden ook van duke 690 r naar een Kawasaki meanstreak 1500 overgestapt het went sneller dan je denkt enkel dat gaan inhangen afleren is moeilijker dan gedacht afentoe rijd ik de stepjes nog perongeluk aan de grond

Op een sportmotor heb je je techniek alleen op het circuit nodig. Op een cruiser heb je er op de openbare weg bij legale snelheden ook nog wat aan :Y Als je steppies bij normale snelheden aan de grond komen, zit je niet ver genoeg naast je zadel 8-) (op mijn intruder moest ik naast het zadel zitten om fatsoenlijk een rotonde in zijn 2 te kunnen nemen :P )

Op een sportmotor heb je je techniek alleen op het circuit nodig. Op een cruiser heb je er op de openbare weg bij legale snelheden ook nog wat aan :Y Als je steppies bij normale snelheden aan de grond komen, zit je niet ver genoeg naast je zadel 8-) (op mijn intruder moest ik naast het zadel zitten om fatsoenlijk een rotonde in zijn 2 te kunnen nemen :P )

Op mijn allroad en naked,blijf ik gewoon zitten:]💁‍♂️

Dat naast je zadel ziiten,kun je dan scharen onder "je techniek"🧙‍♀️

Ik bewaar "mijn techniek" louter voor het circuit...
Ik zie niet zo de noodzaak op de openbare weg 🤔

Op mijn allroad en naked,blijf ik gewoon zitten:]💁‍♂️

Dat naast je zadel ziiten,kun je dan scharen onder "je techniek"🧙‍♀️

Ach, techniek is een groot woord misschien. Op het cirquit wordt er wss gehakt van mij gemaakt. Maar in de basis is het je motor rechter op houden in de bocht, zodat je harder de bocht door kunt. Op een cruiser is dat gewoon een praktische vaardigheid :P

Ach, techniek is een groot woord misschien. Op het cirquit wordt er wss gehakt van mij gemaakt. Maar in de basis is het je motor rechter op houden in de bocht, zodat je harder de bocht door kunt. Op een cruiser is dat gewoon een praktische vaardigheid :P
Niet alleen afzitten vooral afhangen.met het bovenlichaam.
Cruciaal om de motor rechter te houden :]

download (6).webp

Zelluf een motorscooter stuurt beter :Y 🤓

Leuk om te lezen dat er zoveel reacties komen:)

Eerlijk gezegd, waarom zou je op een cruiser als een gek een rotonde moeten nemen, normaal met het verkeer meerijden is toch voldoende?
Dat ik traag een rotonde neem ligt aan mij want een Electra kan dat prima op stevige snelheid, zeker als ik die rodeo van de Amerikaanse politie zie en die hangen echt niet naast de motor.

Maar goed, zal wel aan mijn leeftijd liggen en de wens om elke rit weer heelhuids thuis te komen 🫡

Wie stelt dat eerste.?
Gaat gewoon vloeiender met een lichtere en wendbaardere naked.
Ook zonder genoemde capriolen.
Kom je ook heelhuids mee thuis 💁‍♂️
Alleen vlugger,makkelijker zonder extra inspanning.

Ik moet mij juist inspannen als dat kreng langzaam rijd, dan voel je die 380 kg wel, maar boven de 20 km gaat dat heel soepel.
Naked bike, tja je moet er van houden, ik zit liever met 120 achter mijn badkuip met schuifpui tegenwoordig. Maar gelukkig kunnen wij rijden wat wij prettig vinden en hoe wij er mee rijden, toch?

Ik moet mij juist inspannen als dat kreng langzaam rijd, dan voel je die 380 kg wel, maar boven de 20 km gaat dat heel soepel.
Naked bike, tja je moet er van houden, ik zit liever met 120 achter mijn badkuip met schuifpui tegenwoordig. Maar gelukkig kunnen wij rijden wat wij prettig vinden en hoe wij er mee rijden, toch?
Ik rij 3 verschillende types:naked,allroad, met kuipje,en racers op het circuit.

Tis meer dat je de koppeling legt tussen snelheid en heelhuids thuiskomen.
Ik rij door zonder te raggen. (Ook weinig tot geen bekeuringen)
Dat houd mij scherp,alert en anticipeerend.
Voor mij zojuist het gevaarlijk worden als ik te rustig zou rijden.
Dan zal ik mijn concentratie verliezen.

Dat begrijp ik, jij bent vanwege je race ervaring dan ook meer gewend aan hoge snelheden. Ik heb in de 42 jaar dat ik nu motor rij ook wel snellere types gehad (ZZR 1100 en de GTR1400) maar ik hou niet van hoge snelheden en dan heb je toch een iets andere mindset wat betreft concentratie

Dat begrijp ik, jij bent vanwege je race ervaring dan ook meer gewend aan hoge snelheden. Ik heb in de 42 jaar dat ik nu motor rij ook wel snellere types gehad (ZZR 1100 en de GTR1400) maar ik hou niet van hoge snelheden en dan heb je toch een iets andere mindset wat betreft concentratie
Ik denk dat je het beter om kunt draaien : door de drang om door te rijden ben ik vrij gaan rijden op circuits.
Ik geniet enorm van mooie,strakke lijnen rijden.
Doorrijden betekent ook niet automatisch ,continue hard rijden.
Het betekent ook dat je sneller schakelt in je bovenkamer en sneller en vooral vloeiender, anticipeerd.
Die mindset en scherpe concentratie geeft mij dus wat meer ontspanning 💁‍♂️
Dat zit dan schijnbaar in mijn motoriek.🤔

Eerlijk gezegd, waarom zou je op een cruiser als een gek een rotonde moeten nemen,

Rotonde in zijn 2 is niet als een gek rijden.... das gewoon een beetje vlot, dezelfde snelheid als een koekblik de rotonde rond gaan. En ja, dan kom je met een Intruder op sommige rotondes gewoon met je steppies aan de grond. Dan kun je een versnelling terug en als een oud omaatje gaan sukkelen, of je kunt afhangen 🤷‍♂️

Terug
Bovenaan Onderaan