dagje circuit waar verzekeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

CBRrider

MF veteraan
14 apr 2006
2.097
0
Hoi allemaal,

Ik wil samen met mijn vriendin een dagje circuittraining doen. Racecracks Belgie
(Niveau 1 geen tijdwaarneming, geen race)
Nu heb ik mijn verzekering gebeld (ben WA+ ANWB) met de vraag of ik hem die dag allrisk kon verzekeren.
Dit was niet mogelijk, sterker nog, ik ben dan compleet onverzekerd op circuit.

Nu kan ik op het circuit wel bijverzekeren voor lichamelijke schade maar motor niet.
Iemand een idee waar ik me voor 1 dag allrisk kan verzekeren.

alvast bedankt
CBRrider
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Ik wil samen met mijn vriendin een dagje circuittraining doen. Racecracks Belgie
(Niveau 1 geen tijdwaarneming, geen race)
Nu heb ik mijn verzekering gebeld (ben WA+) met de vraag of ik hem die dag allrisk kon verzekeren.
Dit was niet mogelijk, sterker nog, ik ben dan compleet onverzekerd op circuit.

Nu kan ik op het circuit wel bijverzekeren voor lichamelijke schade maar motor niet.
Iemand een idee waar ik me voor 1 dag allrisk kan verzekeren.

alvast bedankt
CBRrider


Voor elk budget is wel wat te vinden... succes met zoeken want het zal niet goedkoop zijn :X
 
Voor elk budget is wel wat te vinden... succes met zoeken want het zal niet goedkoop zijn :X

Schiet ik niet echt veel mee op met deze reactie. goedkoop is duurkoop. hoeft niet voor 2 tientjes. Motor is stuk duurder om te vervangen.
 
Volgens mij is het nergens meer mogelijk om je motor voor 1 dag all-risk te verzekeren.

Wel weet ik dat een aantal verzekeringsmaatschappijen de regel hebben dat als er geen tijdswaarneming of wedstrijdelement is je gewoon verzekerd bent als je al een all-risk verzekering hebt.

Ik ben zelf verzekerd bij Univé en bij de Tracktraining in Lelystad was ik gewoon all-risk verzekerd.
 
Laatst bewerkt:
Bel even met KNMV voor advies, waarschijnlijk kunnen ze doorverwijzen naar bepaalde maatschappijen.....of dump je vraag bij motorsport.

Neem ook een rechtsbijstandsverzekering voor het geval dat iemand je aansprakelijk zou willen stellen....voorbeeld is hier op MF..... details weet ik niet zo.
 
Volgens mij is het nergens meer mogelijk om je motor voor 1 dag all-risk te verzekeren.

Wel weet ik dat een aantal verzekeringsmaatschappijen de regel hebben dat als er geen tijdswaarneming of wedstrijdelement is je gewoon verzekerd bent als je al een all-risk verzekering hebt.

Ik ben zelf verzekerd bij Univé en bij de Tracktraining in Lelystad was ik gewoon all-risk verzekerd.

Weet je dat zeker? Nagevraagd?

Want idd ik heb ook unive en daar staat dus in de voorwaarde dat rijvaardigheidstrainingen wel verzekerd zijn.. maar ik durf er niet van uit te gaan dat TT daar ook onder valt :X :X

Maar daarnaast, ik heb geen allrisk :9 dus dat maakt dan ook nie uit
 
Bel even met KNMV voor advies, waarschijnlijk kunnen ze doorverwijzen naar bepaalde maatschappijen.....of dump je vraag bij motorsport.

Neem ook een rechtsbijstandsverzekering voor het geval dat iemand je aansprakelijk zou willen stellen....voorbeeld is hier op MF..... details weet ik niet zo.

Rechtsbijstand heb ik al doorlopend overkoepelend.
 
Volgens mij is dat bij mij ook hoor bij Unive, ben verzekerd zolang er geen tijdmeting aanwezig is. Als ik er vanavond om denk zal ik de kleine lettertjes wel even voor je nazien.

Artikel 5 Wat is niet verzekerd?
Naast de in het Algemeen Reglement genoemde uitsluitingen is niet
verzekerd de aansprakelijkheid voor schade aan derden, en schade
of beschadiging, of verlies van de motor wanneer:

5.1 *verhaal*

5.2 Snelheidsritten
met de motor wordt deelgenomen aan, al dan niet georganiseerde,
snelheidswedstrijden en -ritten, en rijvaardigheidstrainingen/
proeven met een snelheid- en/of wedstrijdelement.
Deze uitsluiting geldt voor het gehele evenement.
Deelname aan puzzel- en oriëntatieritten binnen Nederland
waarbij door de organisatie nadrukkelijk wordt aangegeven
dat de deelnemers zich aan de wettelijk voorschriften dienen
te houden, zijn wel verzekerd.



Niet dus...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat bij mij ook hoor bij Unive, ben verzekerd zolang er geen tijdmeting aanwezig is. Als ik er vanavond om denk zal ik de kleine lettertjes wel even voor je nazien.

Artikel 5 Wat is niet verzekerd?
Naast de in het Algemeen Reglement genoemde uitsluitingen is niet
verzekerd de aansprakelijkheid voor schade aan derden, en schade
of beschadiging, of verlies van de motor wanneer:

5.1 *verhaal*

5.2 Snelheidsritten
met de motor wordt deelgenomen aan, al dan niet georganiseerde,
snelheidswedstrijden en -ritten, en rijvaardigheidstrainingen/
proeven met een snelheid- en/of wedstrijdelement.
Deze uitsluiting geldt voor het gehele evenement.
Deelname aan puzzel- en oriëntatieritten binnen Nederland
waarbij door de organisatie nadrukkelijk wordt aangegeven
dat de deelnemers zich aan de wettelijk voorschriften dienen
te houden, zijn wel verzekerd.



Niet dus...
Zelfde strekking staat ook bij mij. ontstaan tijdens oefenen voor,of deelnemen aan regelmatigheidsritten of wedstrijden
Net KNMV gebeld niet mogelijk, wist ook geen andere :(
 
Laatst bewerkt:
Weet je dat zeker? Nagevraagd?

Want idd ik heb ook unive en daar staat dus in de voorwaarde dat rijvaardigheidstrainingen wel verzekerd zijn.. maar ik durf er niet van uit te gaan dat TT daar ook onder valt :X :X

Maar daarnaast, ik heb geen allrisk :9 dus dat maakt dan ook nie uit
:Y

Heb het mailtje nog in m'n mailbox zitten.
 
Heb je Rialto al geprobeerd? Die verzekeren ook driftauto's tijdens evenementen en doen meer op dit gebied! Er is vast wel een mogelijkheid hiervoor....
 
Volgens mij is dat bij mij ook hoor bij Unive, ben verzekerd zolang er geen tijdmeting aanwezig is. Als ik er vanavond om denk zal ik de kleine lettertjes wel even voor je nazien.

Artikel 5 Wat is niet verzekerd?
Naast de in het Algemeen Reglement genoemde uitsluitingen is niet
verzekerd de aansprakelijkheid voor schade aan derden, en schade
of beschadiging, of verlies van de motor wanneer:

5.1 *verhaal*

5.2 Snelheidsritten
met de motor wordt deelgenomen aan, al dan niet georganiseerde,
snelheidswedstrijden en -ritten, en rijvaardigheidstrainingen/
proeven met een snelheid- en/of wedstrijdelement.
Deze uitsluiting geldt voor het gehele evenement.
Deelname aan puzzel- en oriëntatieritten binnen Nederland
waarbij door de organisatie nadrukkelijk wordt aangegeven
dat de deelnemers zich aan de wettelijk voorschriften dienen
te houden, zijn wel verzekerd.



Niet dus...
Ik kan het mis hebben, maar als het dat niet heeft ben je dus wel verzekerd. Toch?
 
Als circuitrijden zo veilig is als velen beweren, hoef je je helemaal niet te verzekeren.
Er kan toch niks gebeuren...
 
Ik heb eind deze maand een crt training op assen, en voor de mensen die in de beginnersgroep zitten is er de mogelijkheid om voor 80 euro je motor allrisk te verzekeren. Wel met eigen risico van 550 euro.
 
In de Moto 73 van deze week stond ergens rechtsonderaan een pagina, vrij in het begin iets over het verzekeren van circuitgebruik. Heb hier de Moto niet bij de hand maar misschien iemand anders?
 
Ik denk dat je er aan bent voor de moeite. Er gaat geen verzekeringsmaatschappij zo gek zijn om je straatmotor te verzekeren voor circuitgebruik. En als je toch een zal vinden, ga je zo'n grote premie kunnen dokken dat je beter een tweedehandsje voor het circuit koopt.

In België is het zeker niet mogelijk om je straatmotor te verzekeren voor het circuit...

Als je even nadenk is dat ook logisch, ik zou het als verzekeringsmakelaar ook niet doen :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan