dagje circuit waar verzekeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onderstaand stukje komt van de CRT trainingen site, je zou Prins assuratien eens kunnen bellen.

Verzekering
Alleen voor de deelnemers in de minder ervaren groep is het mogelijk om je motor bij Prins Assurantien te verzekeren. De kosten bedragen € 80,00 per dag en het eigen risico is € 650,00. Hier zijn echter wel een aantal voorwaarden aan gesteld. Wil je hier meer over weten kijk dan onder het kopje "Motorverzekering tijdens CRT-dagen".
 
Ik kan het mis hebben, maar als het dat niet heeft ben je dus wel verzekerd. Toch?

Heb zelf voor de VRO-1 ook gebeld met Unive. De dame aan de foon vertelde dat zolang er geen tijdmeting of wedstrijdselement inzit ik gewoon verzekerd zou zijn. In jouw geval CBRrider zou ik de info-folder o.i.d. van de circuittraining overleggen aan bijvoorbeeld Unive en dan vragen of je daarbij verzekerd bent. EN dat antwoord, indien positief, op papier laten zetten.
 
In de Moto 73 van deze week stond ergens rechtsonderaan een pagina, vrij in het begin iets over het verzekeren van circuitgebruik. Heb hier de Moto niet bij de hand maar misschien iemand anders?

Heb dit ook zien staan in meerder motorbladen. Ging om een advertentie juist voor het verzekeren van circuitrijden. Heb helaas hier even geen bladen bij de hand.
 
@TS: Gezien ik in het zelfde schuitje zat (WA+ verzekerd) en op het circuit willen rijden heb ik een jaartje geleden van alles uitgezocht. Hieronder wat ik weet:

* Er zijn verzekeringsmaatschappijen die circuitrijden (zonder tijdwaarneming!) gewoon dekken. Je dient hier echter all risk voor verzekerd te zijn en dat ben je niet. Dit gaat dan onder de noemer rijvaardigheidstraining. Mijn verzekering (London) dekt dit echter ook niet.

*Er is tijden geleden een verzekeringmaatschappij geweest (kan even niet meer op de naam komen) waar je een dagverzekering af kon sluiten, maar die is daar mee opgehouden.

* Wat swetty hier schetst dat je een rechtsbijstandverz. moet hebben is mijn inziens ook niet van toepassing. Je tekent namelijk voor het starten van de dag een verklaring in waarbij je de organisatie en andere rijders niet aansprakelijk kan stellen voor schade. Bij wijze van spreken als ik jou van je fiets afrijd, is dat jammer maar helaas. De kans tijdens een cursus is natuurlijk erg klein omdat je in een treintje achter de marshall aan blijft rijden en er niet ingehaald word.

*Edit: Voor de zekerheid even de tracktraining clausule eens even bekeken, maar daar word alleen gesproken over de organisatie of het circuit aansprakelijk stellen. Ben nu toch benieuwd hoe dat geregeld word als je door een ander van je sokken gereden word. :?

Hoop dat je er wat aan hebt. Als ik hierboven zie dat je al een eigen risico van 650 euro hebt....
 
Laatst bewerkt:
Ik ga een verzekeringsmij starten.

Eigen risico is 2000 euro.
Premie is 120% van de nieuwwaarde.
Bij schade wordt uitgegaan van de dagwaarde.

Iedereen is welkom als klant :)
 
Ik ga een verzekeringsmij starten.

Eigen risico is 2000 euro.
Premie is 120% van de nieuwwaarde.
Bij schade wordt uitgegaan van de dagwaarde.

Iedereen is welkom als klant :)

Haha inderdaad. Ik werk voor een verzekeringsmaatschappij (in Tilburg, dan weet je waarschijnlijk wel genoeg ;)). Helaas ben ik ict'er, dus inhoudelijk weet ik weinig van verzekeringen.
Echter met bovenstaande voorwaarden wil ik ook wel iets starten haha.

Maar zoals ik al zei als je eigen risico 650 euro is. Ik acht de kans dat je in groep 1 onderuit gaat en meer dan 650 euro schade hebt redelijk klein. Natuurlijk kost het tupperware wat geld, maar ja. Het is een afweging. Ik rijd gewoon rond op diverse circuits in de hoop dat het me niet overkomt. Als dat wel gebeurd, jammer dan.

Toch ben ik nog wel benieuwd naar dat aansprakelijkheidsstukje tussen 2 (of meer })) rijders. Zal het hier eens navragen aan het collega die geregeld op een circuit rijd.
 
Heb zelf voor de VRO-1 ook gebeld met Unive. De dame aan de foon vertelde dat zolang er geen tijdmeting of wedstrijdelement inzit ik gewoon verzekerd zou zijn.

Klinkt sympathiek. Maar lees de eerder geposte voorwaarden.
Stop toch met het vertrouwen van die criminelen.

5.2 Snelheidsritten
met de motor wordt deelgenomen aan, al dan niet georganiseerde,
snelheidswedstrijden en -ritten, en rijvaardigheidstrainingen/
proeven met een snelheid- en/of wedstrijdelement.
Deze uitsluiting geldt voor het gehele evenement.
 
Laatst bewerkt:
Betreft Aansprakelijkheid tussen rijders toch iets gevonden op de site van Motorsportschool holland. Lijkt erop dat ik het toch bij het juiste eind had dat je een ander niet aansprakelijk kan stellen.

Ondergetekende verklaart te weten dat onderlinge aanspraakelijkheidsstelling tijdens de sessies niet mogelijk is en dat deelname geheel op eigen risico geschiedt en dat de stichting VZW Terlamen noch de organisator van deze circuitdag aansprakelijk gesteld kunnen worden voor eventuele schade, vervolgschade en lichamelijk letsel.
 
Klinkt sympathiek. Maar lees de eerder geposte voorwaarden.
Stop toch met het vertrouwen van die criminelen.

5.2 Snelheidsritten
met de motor wordt deelgenomen aan, al dan niet georganiseerde,
snelheidswedstrijden en -ritten, en rijvaardigheidstrainingen/
proeven met een snelheid- en/of wedstrijdelement.
Deze uitsluiting geldt voor het gehele evenement.

Dan is het toch goed? Het is 1 zin wat je aanhaalt. en rijvaardigheidstrainingen/
proeven met een snelheid- en/of wedstrijdelement. Bij cursussen (niv 1 en 2) op het circuit is geen sprake van een wedstrijdelement of tijdwaarneming.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga een verzekeringsmij starten.

Eigen risico is 2000 euro.
Premie is 120% van de nieuwwaarde.
Bij schade wordt uitgegaan van de dagwaarde.

Iedereen is welkom als klant :)

Was toch een ziektekostenverzekeraar die zoiets had? Aanvullende verzekering voor tandartskosten voor -ik noem even een willekeurig bedrag- € 49,95 per maand. En in de kleine lettertjes staat dan dat de uitkering maximaal 600 euro per jaar is :o


Afgezien daarvan: De startersgroepen zijn niet bedoelt om op de rand van de krant te rijden, ze zijn bedoelt om op een veilige manier (zonder bomen en tegenliggers en zo) toch een beetje op snelheid te rijden. Helaas komt het inderdaad wel voor dat er mensen zijn die dat even vergeten en boven hun kunnen rijden. Pech als ze zelf onderuit gaan, puur klote als iemand anders meegenomen wordt die dan zelf voor z'n schade op kan draaien.
 
Het is 1 zin wat je aanhaalt. en rijvaardigheidstrainingen/
proeven met een snelheid- en/of wedstrijdelement. Bij cursussen (niv 1 en 2) op het circuit is geen sprake van een wedstrijdelement of tijdwaarneming.
Maar die zin is mij niet helemaal duidelijk.

Mogelijke uitleg A:
1. rijvaardigheidstrainingen met een snelheid- en/of wedstrijdelement
2. proeven met een snelheid- en/of wedstrijdelement.

Mogelijke uitleg B:
1. rijvaardigheidstrainingen
2. proeven met een snelheids- en/of wedstrijdelement

Bij mogelijkheid A zou je bij een rijvaardigheidstraining zonder snelheid- en/of wedstrijdelement verzekerd moeten zijn. Bij mogelijkheid B ben je ook bij rijvaardigheidstrainingen zonder snelheid- en/of wedstrijdelement juist niet verzekerd.

Gezien de rest van de zin lijkt uitleg A te de juiste, maar hoe zeker dat is? Een schriftelijke bevestiging/uitleg van je verzekering lijkt met dan niet onverstandig. Maar misschien ben ik te wantrouwend.
 
Maar die zin is mij niet helemaal duidelijk.

Mogelijke uitleg A:
1. rijvaardigheidstrainingen met een snelheid- en/of wedstrijdelement
2. proeven met een snelheid- en/of wedstrijdelement.

Mogelijke uitleg B:
1. rijvaardigheidstrainingen
2. proeven met een snelheids- en/of wedstrijdelement

Bij mogelijkheid A zou je bij een rijvaardigheidstraining zonder snelheid- en/of wedstrijdelement verzekerd moeten zijn. Bij mogelijkheid B ben je ook bij rijvaardigheidstrainingen zonder snelheid- en/of wedstrijdelement juist niet verzekerd.

Gezien de rest van de zin lijkt uitleg A te de juiste, maar hoe zeker dat is? Een schriftelijke bevestiging/uitleg van je verzekering lijkt met dan niet onverstandig. Maar misschien ben ik te wantrouwend.
Gezien ik meerdere mensen ken met een schriftelijke bevestiging van unive is het sowieso mogelijkheid A.
Afgezien daarvan proberen verzekeringsmaatschappijen hun voorwaarden zo op te stellen dat er geen twijfel over kan bestaan wat ze bedoelen. Ik moet zeggen dat het misschien niet het beste taal gebruik is maar de zin is voor mij ondubbelzinnig duidelijk.
En voor jou ook gezien de manier waarop je zelf de "/" al gebruikt. ;)
 
Klinkt sympathiek. Maar lees de eerder geposte voorwaarden.
Stop toch met het vertrouwen van die criminelen.

5.2 Snelheidsritten
met de motor wordt deelgenomen aan, al dan niet georganiseerde,
snelheidswedstrijden en -ritten, en rijvaardigheidstrainingen/
proeven met een snelheid- en/of wedstrijdelement.
Deze uitsluiting geldt voor het gehele evenement.

Er zit dus geen snelheidselement in. Heb het haar nadrukkelijk gevraagd. Daarnaast omdat ze zo zeker van haar verhaal was om haar naam gevraagd. Mja had het zwart of wit kunnen vragen. Vond het wel voldoende zo.
 
Maar die zin is mij niet helemaal duidelijk.

Mogelijke uitleg A:
1. rijvaardigheidstrainingen met een snelheid- en/of wedstrijdelement
2. proeven met een snelheid- en/of wedstrijdelement.

Mogelijke uitleg B:
1. rijvaardigheidstrainingen
2. proeven met een snelheids- en/of wedstrijdelement

Bij mogelijkheid A zou je bij een rijvaardigheidstraining zonder snelheid- en/of wedstrijdelement verzekerd moeten zijn. Bij mogelijkheid B ben je ook bij rijvaardigheidstrainingen zonder snelheid- en/of wedstrijdelement juist niet verzekerd.

Gezien de rest van de zin lijkt uitleg A te de juiste, maar hoe zeker dat is? Een schriftelijke bevestiging/uitleg van je verzekering lijkt met dan niet onverstandig. Maar misschien ben ik te wantrouwend.

Zoals ik hem lees is het optie A, maar je hebt gelijk. Je kan dit beter schriftelijk ergens vast hebben liggen, dan dat je na schade nog moet gaan zwoegen om iets uitgekeerd te krijgen. Maar gezien TS niet all risk verzekerd is, moet ie toch op zoek naar een dagverzekering als die ergens te vinden is.
 
Laatst bewerkt:
Zag een paar keer VRO voobij komen.

Dat is toch iets anders dan circuitdag niveau 1

Dacht dat VRO meer behendigheidstraining was . Hoe op je motor te blijven zitten bij onverwachte gebeurtenissen over banden heenrijden enz. of zit ik daar nu helemaal mis.

Zit toch te twijfelen om dan maar zonder motorverz te rijden op circuit. Kans in verkeer is misschien groter dan dat ik daar op mijn plaat ga. mits ik natuurlijk binnen mijn limiet blijf maar dat heb je zelf in je rechterhand. buiten wat er op circuit assen gebeurt is .

Iemand ervaring met circuittraining niveau 1 zodat ik het voor mezelf iets in kan schatten

in ieder geval bedankt voor alle reacties tot nu toe
 
Laatst bewerkt:
Zag een paar keer VRO voobij komen.

Dat is toch iets anders dan circuitdag niveau 1

Dacht dat VRO meer behendigheidstraining was . Hoe op je motor te blijven zitten bij onverwachte gebeurtenissen over banden heenrijden enz. of zit ik daar nu helemaal mis.

Zit toch te twijfelen om dan maar zonder motorverz te rijden op circuit. Kans in verkeer is misschien groter dan dat ik daar op mijn plaat ga. mits ik natuurlijk binnen mijn limiet blijf maar dat heb je zelf in je rechterhand. buiten wat er op circuit assen gebeurt is .

Iemand ervaring met circuittraining niveau 1 zodat ik het voor mezelf iets in kan schatten

in ieder geval bedankt voor alle reacties tot nu toe

Ik heb TT lvl 1 gedaan en er hoeft niks aan de hand te zijn. Je moet gewoon niet te veel en te snel willen :N Als je motor goed in orde is, en je doet geen rare dingen dan is er niks aan de hand, want je rijd lang niet op 't randje.

Maar er kan altijd iets voordoen waardoor je toch op je plaat ligt.. :/ niets is zeker he
 
Ik heb TT lvl 1 gedaan en er hoeft niks aan de hand te zijn. Je moet gewoon niet te veel en te snel willen :N Als je motor goed in orde is, en je doet geen rare dingen dan is er niks aan de hand, want je rijd lang niet op 't randje.

Maar er kan altijd iets voordoen waardoor je toch op je plaat ligt.. :/ niets is zeker he

Heel veel ervaring met niveau 1 en nu ook 2 :), ik kan bovenstaande beamen. Niveau 1 heeft ook als motto veilig snel rijden. Dit niveau verschilt trouwens per organisatie. Ik had met motorsportlifestyle eerder het gevoel dat het gas erop ging dan bij Tracktraining. Wat dat betreft kan ik tracktraining echt aanraden. Veel theorie waar je echt wat aan hebt. Sessies worden netjes opgebouwd. En inderdaad zoals scarr al aangeeft valt niveau 1 redelijk mee qua tempo. Kijk voor de grap even op het youtube kanaal van tracktraining. Kan je een beetje beoordelen wat je ervan vind.

P.s. binnen groep 1 zitten 4 a 5 groepen ook verdeeld op snelheid, dus je kan zelf bepalen waar je denkt thuis te horen binnen een groep.

Suc6, en kijk uit....het werkt verslavend
 
Laatst bewerkt:
Heel veel ervaring met niveau 1 en nu ook 2 :), ik kan bovenstaande beamen. Niveau 1 heeft ook als motto veilig snel rijden. Dit niveau verschilt trouwens per organisatie. Ik had met motorsportlifestyle eerder het gevoel dat het gas erop ging dan bij Tracktraining. Wat dat betreft kan ik tracktraining echt aanraden. Veel theorie waar je echt wat aan hebt. Sessies worden netjes opgebouwd. En inderdaad zoals scarr al aangeeft valt niveau 1 redelijk mee qua tempo. Kijk voor de grap even op het youtube kanaal van tracktraining. Kan je een beetje beoordelen wat je ervan vind.

P.s. binnen groep 1 zitten 4 a 5 groepen ook verdeeld op snelheid, dus je kan zelf bepalen waar je denkt thuis te horen binnen een groep.

Suc6, en kijk uit....het werkt verslavend

Daar was ik al bang voor :P
 

Heb jij al reacties? Bij mij is het erg stil... :/

Verder even on topic houden aub. Ik weet dat het erg leuk is om ook de ervaringen van diverse cursussen en trainingen te delen.

Voor het overzicht is het erg prettig als het hier gaat over het verzekeren van een dag op het circuit.
 
Gezien ik meerdere mensen ken met een schriftelijke bevestiging van unive is het sowieso mogelijkheid A.
Dan is het duidelijk en zou iemand anders die zo'n brief niet heeft in een dispuut met Unive die brieven aan andere verzekerden kunnen gebruiken.
Afgezien daarvan proberen verzekeringsmaatschappijen hun voorwaarden zo op te stellen dat er geen twijfel over kan bestaan wat ze bedoelen. Ik moet zeggen dat het misschien niet het beste taal gebruik is maar de zin is voor mij ondubbelzinnig duidelijk.
Misschien ben ik wat te wantrouwend in dit geval.
En voor jou ook gezien de manier waarop je zelf de "/" al gebruikt. ;)
Ah, dan schrijf ik dingen op een juiste manier, hoewel ik mijn eigen schrijfsels niet begrijp. :+
 
@TS: Gezien ik in het zelfde schuitje zat (WA+ verzekerd) en op het circuit willen rijden heb ik een jaartje geleden van alles uitgezocht. Hieronder wat ik weet:

* Er zijn verzekeringsmaatschappijen die circuitrijden (zonder tijdwaarneming!) gewoon dekken. Je dient hier echter all risk voor verzekerd te zijn en dat ben je niet. Dit gaat dan onder de noemer rijvaardigheidstraining. Mijn verzekering (London) dekt dit echter ook niet.

*Er is tijden geleden een verzekeringmaatschappij geweest (kan even niet meer op de naam komen) waar je een dagverzekering af kon sluiten, maar die is daar mee opgehouden.

* Wat swetty hier schetst dat je een rechtsbijstandverz. moet hebben is mijn inziens ook niet van toepassing. Je tekent namelijk voor het starten van de dag een verklaring in waarbij je de organisatie en andere rijders niet aansprakelijk kan stellen voor schade. Bij wijze van spreken als ik jou van je fiets afrijd, is dat jammer maar helaas. De kans tijdens een cursus is natuurlijk erg klein omdat je in een treintje achter de marshall aan blijft rijden en er niet ingehaald word.

*Edit: Voor de zekerheid even de tracktraining clausule eens even bekeken, maar daar word alleen gesproken over de organisatie of het circuit aansprakelijk stellen. Ben nu toch benieuwd hoe dat geregeld word als je door een ander van je sokken gereden word. :?

Hoop dat je er wat aan hebt. Als ik hierboven zie dat je al een eigen risico van 650 euro hebt....
En dat is ook gebeurd dacht ik............ ik meen dat het met een sisser is afgelopen maar je knijpt hem ondertussen wel.......
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb net gereserveerd voor niveau 1 in mettet

Ik neem de gok om onverzekerd te rijden op circuit. Nu alleen hopen dat ik niemand onderuit rij maar dat is ingedekt door afstand te doen van aansprakelijkheid op circuit. wel aanvullend medische verzekering gedaan.

Zoals ik de filmpjes heb gezien kan je het zelf heel aardig onder controle houden.

grt CBRrider
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan