Dagje touren vanuit Zuid Limburg

tboss3

Rookie
24 jan 2023
26
20
Boxtel
Hoi allen,

Met Hemelvaart ga ik samen met mijn pa een dagje touren vanuit Valkenburg. We rijden woensdag daarheen en overnachten er. Donderdag willen we dan graag een leuke dag rijden.

In Zuid Limburg heb ik veel leuke routes gezien online. Echter lijkt het ons leuker om juist richting de Eiffel (noord?) te gaan. Is dit te doen voor 1 dag? Welke routes zijn leuk in die omgeving? Of zijn er juist leukere dag routes in zuid Limburg?

Ter info, ik rijd op een Yamaha R6 en mijn pa heeft een Tenere 700 gehuurd. Het is mijn eerste keer met de motor die kant op. Alvast bedankt!!
 
tja. gezien het toerisme op dat soort dagen hier, wandelaars wielrenners etc en stapvoetsrijdende auto's (en politiecontroles) zou ik de grens over gaan :)
 
Die route die ik heb gestuurd, heb ik 1 keer gereden, het begin is heel leuk rijden, als ik het me goed herinner, laatste kwart van de route. (Dus als je weer in de buurt van de grens komt) is minder... Zit een stukje in waar je in het weekend niet mag rijden, en dan verderop een stukje waar je maar 50 mag, en daar moet je je ook echt aan houden, staan ze vaak te laseren. Ook toen ik er reed. En vervolgens word het allemaal wat minder bochtig.

Maar als je vanaf valkenburg, eerst een klein stukje vast de Eifel in rijd, en dan binnendoor naar het begin van de route. Kun je er denk ik wel een mooie dag aan hebben. En dan het laatste stuk overslaan, en gewoon over de snelweg weer terug naar de barbecue.
 
tja. gezien het toerisme op dat soort dagen hier, wandelaars wielrenners etc en stapvoetsrijdende auto's (en politiecontroles) zou ik de grens over gaan :)

Tja, in de Eifel is het dan ook druk. Zijn een hoop mensen met motoren, en dat weekend zijn er een hoop vrij.
 
Kijk dit zijn de betere tips! Bedankt Peter, klinkt als een goed voorstel. Ik ga de route eens doornemen!
 
Samen met je pa een paar dagen weg is altijd leuk. Op de motor naar de Eifel is extra leuk O-)

Veel plezier!
 
vanuit Valkenburg is het prima te doen, en er is meer dan genoeg te vinden om een hele dag te rijden. Ik ben afgelopen zaterdag vanuit Reuver naar de moezel gereden, autobaan tot Aachen en van daar lekker via Vossenack (dat is waar je maar 50 mag ;) ) Heimbach, Mariawald richting Kelberg, Adenau. en toen vlotjes naar Bremm, gelunched en via Mayen en Ahrbruck richting Blankenheim. koop bij een tankstation de eifel motorkaart, daar heb je echt wat aan!
 
Gisteravond teruggekomen van een weekendje rijden.
Eerst va hit Venlo afzakken de Ardennen in richting Durbuy om dan via noordelijk deel Luxemburg de Eifel in te gaan richting Wittlich.
De 2de dag langs de Moesel naar Andernach om dan via allerlei bochtige wegen richting Limburg zien te geraken.

Motorrijders: matig, genoeg gezien maar te weinig om echt voor overlast te zorgen.
Politie: 1x gezien
Flitsen: alleen de palen aan de kant van de weg
 
Wauw wat is de Eifel gaaf! Echt hele mooie wegen, uitzichten en bochten.

Volgende keer ga ik echter op een doordeweekse dag want het was echt mega druk.

Op dat ene stuk mocht je inderdaad echt niet rijden... Het was een mooi stuk maar €50 is het niet waard. Hij had er al een stuk of 30 te pakken gehad en het was nog niet eens 13:00.

Bedankt voor de tips allen!
 

Bijlagen

  • IMG_20230518_133648.jpg
    IMG_20230518_133648.jpg
    399,6 KB · Weergaven: 43
op de Rurberg bedoel je? die heb ik afgelopen woensdagmiddag meegepakt onderweg naar Koblenz. is niet zo heel spectaculair hoor. maar bochtjes zijn bochtjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan