Dakar 2006 - The Long Way Round

Of die TKC's goed zijn in modder weet ik niet. Ik ken ze niet maar er zitten redelijke bloknoppen op dus kwa uiterlijk lijken ze in ieder geval best goed.

Maar in Long Way Round valt me wel op dat ze op vrij normale paden al lopen te klagen over dat het zulk diep zand is. Op paden waar ik met mijn TDM met wegbanden nog wel overheen durf. Nu denk ik dat zo'n BMW met bepakking vast een goed eind in de richting van de 300 kilo zal komen maar ook denk ik dat ze gewoon best matig waren kwa offroad capaciteiten.
 
Of die TKC's goed zijn in modder weet ik niet. Ik ken ze niet maar er zitten redelijke bloknoppen op dus kwa uiterlijk lijken ze in ieder geval best goed.

Maar in Long Way Round valt me wel op dat ze op vrij normale paden al lopen te klagen over dat het zulk diep zand is. Op paden waar ik met mijn TDM met wegbanden nog wel overheen durf. Nu denk ik dat zo'n BMW met bepakking vast een goed eind in de richting van de 300 kilo zal komen maar ook denk ik dat ze gewoon best matig waren kwa offroad capaciteiten.

TKC lost niet lekker in de klei en op lage snelheid lopen je banden gewoon vol en rij je op slicks. De grootste ellende is dat je met die cilinders voor en koffers achter je zit, dus je kunt niets meer met je benen en moet blijven staan. Dat gaat best als je op snelheid bent, maar met tempo 0 zuigt dat zwaar.

Beetje jammer dat ze niets negatiefs over BMW mochten zeggen :X
 
TKC lost niet lekker in de klei en op lage snelheid lopen je banden gewoon vol en rij je op slicks. De grootste ellende is dat je met die cilinders voor en koffers achter je zit, dus je kunt niets meer met je benen en moet blijven staan. Dat gaat best als je op snelheid bent, maar met tempo 0 zuigt dat zwaar.

Beetje jammer dat ze niets negatiefs over BMW mochten zeggen :X

Edit:
Dankje zot, ben ik niet de enige die er zo over denkt.

beter zo?
 
Laatst bewerkt:
heb ook TKC,s
full

 
zo goed zijn ze :+ (met dank aan Phr3ak voor de foto)
full
 
Laatst bewerkt:
Beetje jammer dat ze niets negatiefs over BMW mochten zeggen :X
En wat een gemiste kans voor KTM! Die zullen nu mooi spijt hebben dat ze die motoren niet wilden leveren. Ik zag dat ze Dakar ook al op van die schijt BMW's gaan doen :X
 
Tis niet de eerste post van jou waar ik het niet geheel mee eens ben, om het netjes te zeggen, maargoed. Dat mag, we leven in een vrij land. Daarom mag ik me daaraan ook ergeren. Nuff said.
ik vraag jou alleen iets over tkc+lwr en jij moet het over mijn rijcapaciteiten hebben... als we persoonlijk gaan worden ben je bij mij aan het goede adres....

ik heb nog steeds geen betere bandenkeuze voor die rit gehoord....
 
ik vraag jou alleen iets over tkc+lwr en jij moet het over mijn rijcapaciteiten hebben... als we persoonlijk gaan worden ben je bij mij aan het goede adres....

ik heb nog steeds geen betere bandenkeuze voor die rit gehoord....

Eigenlijk wil ik er geen woorden meer aan vuil maken maar dan toch maar. Ik heb het niet direct over jouw rijcapaciteiten maar probeer een vergelijk te maken in dit geval.

Voor een groot deel van LWR zijn TKC's prima geschikt, is een goeie asfalt en grind/gravelband. Maar op zandpaden en in vette klei is het bestwel hopeloos. Zeker als je dan een 19" voorwieltje hebt en een loodzwaar loeder van een motor daarbovenop die niet te sturen is en alleen maar naar het diepste punt van een spoor wil.

Heb je wel eens met SM wieltjes door vette prut geploegd? Probeer maar eens, liefst op kleigrond. Ik heb pas weer eens een paadje gebrobeerd ging gelijk op mijn pllaat. Je kunt ongeveer geen kut sturen, remmen oid. Den dat het vergelijk SM-blub ongeveer enev moeilijk is als GS-blub op dat soort bandjes, zoniet niog zwaarder. En als je een GS moet rechtzetten ben je helemaal de lul... (wel eens geprobeerd 10 keer achter elkaar?)

Weet geen betere banden voor zo een trip, maar ik besef me terdege dat er stukken bij zitten die machtig zwaar zijn voor de rijders. Dis stukken in Mongolie door een spekglad dal... :X
 
Ik heb het niet direct over jouw rijcapaciteiten maar probeer een vergelijk te maken in dit geval.
de toon was toch enigzins belerend, je doet alsof de KTM de enig motor is die ik ooit gehad heb of bereden heb. En ja, ik heb in de blubber gezeten met me ktm, doe ik dan toch liever met TKC's dan met 120/160 17" pilot powers. En ik ken mensen die met hun GS+TKC regelmatig de blub in gaan, gaat ze erg goed af.

Voor ieder doel is wel wat beters te vinden, maar daarom is iets anders geen slechte/beroerde keuze.

en mischien waren er wat hopeloze stukjes tussen, maar het overgrote deel waren redelijk verharde wegen. En zolang de banden uit MI2 niet te koop zijn lijken me die TKC's de beste keuze.
 
de toon was toch enigzins belerend, je doet alsof de KTM de enig motor is die ik ooit gehad heb of bereden heb. En ja, ik heb in de blubber gezeten met me ktm, doe ik dan toch liever met TKC's dan met 120/160 17" pilot powers. En ik ken mensen die met hun GS+TKC regelmatig de blub in gaan, gaat ze erg goed af.

Voor ieder doel is wel wat beters te vinden, maar daarom is iets anders geen slechte/beroerde keuze.

en mischien waren er wat hopeloze stukjes tussen, maar het overgrote deel waren redelijk verharde wegen. En zolang de banden uit MI2 niet te koop zijn lijken me die TKC's de beste keuze.


psssst, die africa twin van me ... die moet ik minimaal 3x per week uit het zand op rapen als het al niet meer is ;)

Het is zo wel een goede fitness oefening! *O*
 
Het mooiste vond ik nog dat ze 20.000 mijl hebben gereden met 1 banden wissel in alaska :}

Die TKC achterband op een 1150 gs haalt geen 5000 km bij mij. Zeker niet met zoveel bepakking.
 
Het mooiste vond ik nog dat ze 20.000 mijl hebben gereden met 1 banden wissel in alaska :}

Die TKC achterband op een 1150 gs haalt geen 5000 km bij mij. Zeker niet met zoveel bepakking.

Ik denk dat ze dat deel dan hebben weggelaten in de serie. 20.000 mijl op een achterband lijkt me niet mogelijk tenzij hij van diamant is. Ik zag ze toch redelijk vaak wheelies poppen.
 
Ik denk dat ze dat deel dan hebben weggelaten in de serie. 20.000 mijl op een achterband lijkt me niet mogelijk tenzij hij van diamant is. Ik zag ze toch redelijk vaak wheelies poppen.

Geen kwaad woord over de banden, geen kwaad woord over de motoren etc.
Frame breuk kwam door val partijen _O-

Dat tikje censuur vind ik jammer. Maar ik kijk uit naar Race to Dakar en Long Way Down hoor :)
 
Als ze de hele rit enkel hun bandenwissels laten zien is het niet echt een leuke serie meer.
Ze gingen ook weinig naar de plee vond ik.
En frame breuk ed, komt bij elke motor voor op zo'n rit is mijn mening.
 
:^ 2 keer in z'n ogen en 1 keer slechte benzine :)
Ook mooi als ze zeggen dat ze slechte benzine getankt hebben maar dat die BMW's daar prima op rijden. Geen centje pijn! Een paar minuten later hoor je dat ding me toch een partij pingelen, niet normaal meer. Dus toch een paar centjes pijn.
 
Ben de film nog aan het down loaden kan er jammer genoeg nog niet over mee praten :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan