Damen Gortex

Thomss

Olie met een rietje
13 okt 2018
90
9
Hilversum
Mijn Damen Gortex-jas (2002) is niet meer waterdicht (DWR?), nu zijn er middeltjes in de handel die dat weer (tijdelijk) kunnen herstellen.

In de winkels en op het www, promoot ieder zijn eigen product als zijnde het beste.

Wat is jullie mening daar over, en wat gebruiken jullie en waarom....

Thomss
 
Laatst bewerkt:
als het echte gore-tex is en de jas is niet versleten gewoon terug gaan voor garantie en anders naar gore zelf. die jongens staan achter hun product en geven 25 jaar garantie op waterdichtheid zolang de kleding waar het in zit niet versleten is.
is het geen echte gore-tex dan heb je pech. geen van die middeltjes werkt echt goed. en volgens mij maakt damen al jaren gebruik van Schoeller® membranen en niet van die van gore.
 
Ik zou contact opnemen met Damen. Ze zijn over het algemeen best snel met reageren.
Ze leveren bij een nieuw pak ook een speciaal wasmiddel mee. Ook hebben ze dacht ik nog een spray op de site staan.

Verder heeft nikwax een behoorlijk assortiment met middeltjes om een waterafstotende laag te creeeren.

Maar er zijn zoveel merken en ervaringen dat het inderdaad lastig te beslissen is.
 
Ja..ja.. Damen wil mijn jas best beoordelen, maar adn moet ik hem naar Breda sturen. Op zich een goede service, die vind je niet zo makkelijk meer.
Echter ik heb maar een jas voor in deze periode, en een uitgave van een paar 100 euro's is niet echt mijn wens..
vandaar de vraag omtrent de middeltjes, dan kan ik dat zelf doen, zonder dat ik mijn jas hoef te missen.. (of denk ik verkeerd)
 
Niet echt een antwoord op je vraag, maar geen optie om op een zaterdag even langs te rijden in Breda voor die controle? Dan heb je wellicht terwijl je wacht een antwoord/oplossing.
 
Ja..ja.. Damen wil mijn jas best beoordelen, maar adn moet ik hem naar Breda sturen. Op zich een goede service, die vind je niet zo makkelijk meer.
Echter ik heb maar een jas voor in deze periode, en een uitgave van een paar 100 euro's is niet echt mijn wens..
vandaar de vraag omtrent de middeltjes, dan kan ik dat zelf doen, zonder dat ik mijn jas hoef te missen.. (of denk ik verkeerd)
Ja je denkt verkeerd.
Je wilt met lapmiddeltjes een probleem oplossen die met een ritje naar Breda mogelijk gratis op de juiste manier opgelost wordt.
Op het moment dat je met lapmiddelen gaat werken maak je het mogelijk erger en is er een grote kans dat als er nog garantie op zit dat die dan wel weg is.
Goretex heeft een goede garantie en stelt ook eisen aan de producent die hun producten verwerken in de kleding, heb je een kledingstuk met goretex dan kan je er vanuit gaan dat het een goed product is.
 
@Thomss terug gaan naar je dealer is onzin.
Gore-tex is een membraan en dient vaak gewassen te worden en gereactiveerd om goed te functioneren.

Als het een echte gore-tex jas is moet je het volgende doen:

1 - wassen op programma kreuk herstellend (30 of 40 graden) niet in een bovenlader i.v.m. beschadigen
gebruik als wasmiddel: Nikwax Tech Wash (of Granger’s) als er maar duidelijk op de fles staat dat het geschikt is voor membraan)
niet droog laten centrifugeren

2 - impregneren nogmaals hetzelfde programma kreuk herstellend 30 graden
gebruik als impregneer middel NIWAX TX.Direct
(mild centrifugeren max 600)

3 - drogen natuurlijk helemaal laten drogen (dus gewoon op een hanger)

4 - reactiveren membraan weer reactiveren door circa 20 minuten in de droger op een warm programma

Als dit niet werkt dan rest de vuilnisbak of als de jas life-time warranty heeft een nieuwe claimen.

Groet Arthur
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan