Dashcam aansluiten

RonP

Die hard MF'er
14 sep 2011
305
122
Vinkeveen
Hallo medeforummers,

vanwege een vorig ongeluk waarbij ik de schuld van de ander niet voldoende kon bewijzen ben ik bezig met een dashcam aan te sluiten op mijn CB1000r 2008.

De power module heeft 3 draden, voor de +, de - en een die aangesloten moet worden via accessoires. Allemaal nog logisch. Ik dacht om de accessoires kabel aan te sluiten via een zekering van de verlichting o.i.d. Maar dat doen ze in video’s voor auto cams met een speciale zekering kabel. Het draad is kaal, zijn er punten waar ik het met een kabelschoen ofzo kan aansluiten?

bedankt voor de hulp
 
Bij mijn cam moest ik er een vertraging in maken... Toen ik hem op mijn accessoires had staan ging hij aan bij het op contact zetten, toen even uit en toen hij weer stroom kreeg bleef die uit. Nu met 1 minuut vertraging gaat hij aan en filmt automatisch
 
Een draad wat in de buurt zit, wat voor het mooie ook al afgezekerd is. Het is enkel een stuurstroompje.
Achterlicht bijvoorbeeld. (niet je remlicht :+)
 
Ik heb de stuurstroom bij mijn motor afgetakt bij de remlicht schakelaar van de achterrrem.
Was in mijn geval om een accessoire relais te schakelen, relais en accu beide onder het zadel, dus lekker in de buurt.

Bijkomend voordeel was in mijn geval dat ik de gehele schakelaar, inclusief draadboom/stekkertje kon demonteren, en lekker op de werkbank kon solderen en aftapen.
 
De camera set is universeel, vermoed ik, dan had je toch wel een beetje mogen verwachten dat er een stukje modificatie bij komt kijken? :)

Als je het heel erg OEM-look wil hebben zou je de originele stekkers van je achterlicht kunnen opspeuren op het net en er een vertakking van kunnen maken.. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan