dat is 41 km te hard meneer!

4 mei 2005
142
0
bhuizen
Rij ik gister tegen de avond lekker op de rietweg in de polder.. wordt ik eerst ingehaald door een auto die grwulijk hard rijdt. ik denk laat eens even kijken hoe hardt hij rijdt. ik met mijn transalp erachteraan... rijd hij een goeie 125 waar je 80 mag.. ik kijk in mijn spiegel zie ik met hoge snelheid nog een auto aankomen ik gas los.. die auto gaat tussen ons in rijden zie ik een bordje POLITIE VOLGEN. toen had ik hem al zitten. meneer de agent stapt uit en komt me ff melden dat ik 41 km te hard reedt.. en heb net 8 dagne mijn rijbewijs.. dus wordt 1 punt op rijbewijsje en een beste prent.
oja mijn transalp was ook geen 25 kw maar daar viel hij niet over..

Groetjes
 
jah, da's lullig.. maar je moet in NL ook geen wedstrijdjes doen... en zeker nie als je ziet dat er een auto achter je zit op zo'n landweggetje..

Als je blik op de weg of zo ziet is dat ook altijd.. landweggetje.. geen hond erop op die motor en die politie auto erachteran na..
Maar goed, met zo'n punt moet je nu zeker wel mak aan doen? Is dat trouwens 5 jaar nadat je je rbw hebt of is dat op leeftijd ?
 
Rij ik gister tegen de avond lekker op de rietweg in de polder.. wordt ik eerst ingehaald door een auto die grwulijk hard rijdt. ik denk laat eens even kijken hoe hardt hij rijdt. ik met mijn transalp erachteraan... rijd hij een goeie 125 waar je 80 mag.. ik kijk in mijn spiegel zie ik met hoge snelheid nog een auto aankomen ik gas los.. die auto gaat tussen ons in rijden zie ik een bordje POLITIE VOLGEN. toen had ik hem al zitten. meneer de agent stapt uit en komt me ff melden dat ik 41 km te hard reedt.. en heb net 8 dagne mijn rijbewijs.. dus wordt 1 punt op rijbewijsje en een beste prent.
oja mijn transalp was ook geen 25 kw maar daar viel hij niet over..

Groetjes


Je had moeten zeggen dat je met een meting bezig was zodat je daarna het kenteken had kunnen doorgeven op dat nummer van meld misdaad anoniem. O-)
 
Ayyyyy.. da's geen beste score.. als je zo doorgaat ben je binnen 2 maand je rijbewijs ook alweer kwijt.. Naja, kans dat dit nog een keer gebeurt is niet zo groot (toch?)

Wanneer krijg je eigenlijk zo'n punt.. bij 30+ te hard?
 
je rijdt niet overzekerd,maar zonder rijbewijs. |(

Is het niet zo, dat je omdat je zonder rijbewijs rijdt, je automatisch onverzekerd rijdt....? Ik kan me voorstellen dat dit wel ergens in de voorwaarden van de polis is opgenomen O-)
 
Ayyyyy.. da's geen beste score.. als je zo doorgaat ben je binnen 2 maand je rijbewijs ook alweer kwijt.. Naja, kans dat dit nog een keer gebeurt is niet zo groot (toch?)

Wanneer krijg je eigenlijk zo'n punt.. bij 30+ te hard?
30 te hard, ongeval met letsel veroorzaken en rijden met alcohol op.

en ja met verkeerde rijbewijs= zonder rijbewijs = onverzekerd maar denk dat zo'n beetje 70% van de 25 kwers niet of niet geheel legaal op 25 kw rijden waaronder ik
tja probeer maar eens leuke fiets officieel op 25 kw te krijgen die ook nog betaalbaar is ;)

@ topicstarter, das mooi kut ;) maja shit happens
 
Is het niet zo, dat je omdat je zonder rijbewijs rijdt, je automatisch onverzekerd rijdt....? Ik kan me voorstellen dat dit wel ergens in de voorwaarden van de polis is opgenomen O-)
Nee, het betekent alleen dat de verzekering uitgekeerde schade op jou kan verhalen.
 
komt dus in mijn ogen redelijk op t zelfde neer :P
maar juridisch gezien zal het wel weer net wat anders zijn ;)

@ panrider, ja schitterend maar heb daar zelf zo weinig aan B|
;)
Komt alleen op hetzelfde neer voor wat betreft je eigen schade. In geval je iemand voor z'n fl*kker rijdt, betekent 'niet verzekerd' dat ie niks krijgt of iig bij het waarborgfonds moet zijn. Rijden zonder geldig rijbewijs betekent dat de persoon in kwestie wél uitgekeerd krijgt, maar dat ze het vervolgens bij jou komen verhalen.
 
Rijden zonder geldig rijbewijs betekent dat de persoon in kwestie wél uitgekeerd krijgt, maar dat ze het vervolgens bij jou komen verhalen.
Dan weet je in ieder geval waar je je leven lang voor werkt (als het ff tegenzit). ;(
 
Komt alleen op hetzelfde neer voor wat betreft je eigen schade. In geval je iemand voor z'n fl*kker rijdt, betekent 'niet verzekerd' dat ie niks krijgt of iig bij het waarborgfonds moet zijn. Rijden zonder geldig rijbewijs betekent dat de persoon in kwestie wél uitgekeerd krijgt, maar dat ze het vervolgens bij jou komen verhalen.
Is duidelijk :) , gelukkig lijden er dus geen andere mensen onder. Alleen de verzekering bij niet kunnen halen van de centen maar die kan je toch niet menselijk noemen :P

Toch dus aan te raden voor TS om naar 25 kW te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Rij ik gister tegen de avond lekker op de rietweg in de polder.. wordt ik eerst ingehaald door een auto die grwulijk hard rijdt. ik denk laat eens even kijken hoe hardt hij rijdt. ik met mijn transalp erachteraan... rijd hij een goeie 125 waar je 80 mag.. ik kijk in mijn spiegel zie ik met hoge snelheid nog een auto aankomen ik gas los.. die auto gaat tussen ons in rijden zie ik een bordje POLITIE VOLGEN. toen had ik hem al zitten. meneer de agent stapt uit en komt me ff melden dat ik 41 km te hard reedt.. en heb net 8 dagne mijn rijbewijs.. dus wordt 1 punt op rijbewijsje en een beste prent.
oja mijn transalp was ook geen 25 kw maar daar viel hij niet over..

Groetjes

wat is er met de eerste wagen gebeurd? Heeft deze ook een bekeuring gekregen? Is er sprake van "willekeur" als de motorijder wel een bekeuring gekregen heeft en de autobestuurder niet?
 
Rij ik gister tegen de avond lekker op de rietweg in de polder.. wordt ik eerst ingehaald door een auto die grwulijk hard rijdt. ik denk laat eens even kijken hoe hardt hij rijdt. ik met mijn transalp erachteraan... rijd hij een goeie 125 waar je 80 mag.. ik kijk in mijn spiegel zie ik met hoge snelheid nog een auto aankomen ik gas los.. die auto gaat tussen ons in rijden zie ik een bordje POLITIE VOLGEN. toen had ik hem al zitten. meneer de agent stapt uit en komt me ff melden dat ik 41 km te hard reedt.. en heb net 8 dagne mijn rijbewijs.. dus wordt 1 punt op rijbewijsje en een beste prent.
oja mijn transalp was ook geen 25 kw maar daar viel hij niet over..

Groetjes
|(
Volgende keer ff wachten tot 1 december, dan was je van ze weggereden :P
 
Rij ik gister tegen de avond lekker op de rietweg in de polder.. wordt ik eerst ingehaald door een auto die grwulijk hard rijdt. ik denk laat eens even kijken hoe hardt hij rijdt. ik met mijn transalp erachteraan... rijd hij een goeie 125 waar je 80 mag.. ik kijk in mijn spiegel zie ik met hoge snelheid nog een auto aankomen ik gas los.. die auto gaat tussen ons in rijden zie ik een bordje POLITIE VOLGEN. toen had ik hem al zitten. meneer de agent stapt uit en komt me ff melden dat ik 41 km te hard reedt.. en heb net 8 dagne mijn rijbewijs.. dus wordt 1 punt op rijbewijsje en een beste prent.
oja mijn transalp was ook geen 25 kw maar daar viel hij niet over..

Groetjes
Waarom wilde je in godsnaam weten hoe hard die auto reed :? _O-
Heb er toevallig pas ook 1 gekregen voor 41km te hard op de snelweg.
Kost me € 170,00 -O- -O-
Op boetebase staat er 270 voor. Of ging er nog een correctie af?
 
Heb het ook eens gehad met een Fireblade deze kwam met gigantische snelheid aan;
maar moest in de ankers omdat een auto voor mij in ging halen met 110 km/h.
Ik dacht even kijken of mijn FZ de blade redelijk kan volgen, de koekblikker ging weer naar rechts en we hadden vrije baan.De Blade ging er met licht snelheid vandoor en ik er achteraan; kon hem redelijk bijhouden maar uiteindelijk liep hij snel van me weg,dus ik gas terug nemen en terwijl ik weer naar rechts ging zag ik ineens een politie mercedes met zwaailichten rakelings langs me heen knallen, achter die blade aan die ik de afslag naar Nijkerk zag pakken waar ik ook naar toe moest, hij werd klem gereden bij het stoplicht en ik ben uiteraard rechtdoor gereden want ze stonden dus waarschijnlijk ook op mij te wachten, gelukkig heb ik er nooit iets meer van gehoord maar het had me rijbewijs kunnen kosten 230km/h waar je 120 mag.Dus ik kijk in gevolg wel uit om zomaar iemand die hard rijd te volgen. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan