Dat spul werkt nog ook (Motul chain clean)

Ik pleur er een dosis WD40 op, laat de boel ff sudderen en spuit alles vervolgens vanaf. De boel even laten staan en drogen. Vervolgens weer 'lubriceren' (leuk die term, van een libanese fietsenmaken gehoord).

Spuit je dat er met hoge druk vanaf? dat is volgens mij niet goed, ipv het vuil te verwijderen bestaat er volgens mij de kans dat je je o-ringen beschadigt en je het vuil tussen je busjes spuit. En remmenreiniger is volgens mij helemaal funest.

Met lampolie gaat het schoonmaken trouwens ook erg goed, kost ook een stuk minder, ook lekker voor je velgen, ze worden perfect schoon, en er blijft een vettige laag achter waardoor je ze de volgende keer wwer makkleijk schoon krijgt
 
Spuit je dat er met hoge druk vanaf? dat is volgens mij niet goed, ipv het vuil te verwijderen bestaat er volgens mij de kans dat je je o-ringen beschadigt en je het vuil tussen je busjes spuit. En remmenreiniger is volgens mij helemaal funest.

Met lampolie gaat het schoonmaken trouwens ook erg goed, kost ook een stuk minder, ook lekker voor je velgen, ze worden perfect schoon, en er blijft een vettige laag achter waardoor je ze de volgende keer wwer makkleijk schoon krijgt

Geen hoge druk, gewoon een tuinslang. Het effect is als dat van regen.
 
Ik ben even de prijs kwijt maar weet zeker dat een bus remmenreiniger van de autoonderdelenshop veel goedkoper is met hetzelfde effect.

AUW! ;( Remmenreiniger is dus echt rete-agressief spul. Maarja, daar kom je t.z.t. wel achter... ;)
 
Ketting zal er ook wel lekker uit ook met roetsvlekken |(
Hoe vaak spuit je je ketting in, 1x per jaar ofzo :X


Gisteren een collega aangeraden om toch zijn ketting maar is na te laten kijken met zijn tandwielen.
Hij twijfelde nog.

Rijd Super Black bird en heeft er 55.000 km met fabrieksketting en tandwielen opzitten nu.
Hij klaagt dat het een beetje rammelt. :? Vooral als hij boven de 240 rijdt.
 
Ik heb ook altijd geleerd dat een hd-spuit niet echt lekker is voor je ketting.
Maar er zijn tegenwoordig zoveel van die goedjes te koop. Effe inspuiten met het spul en er gewoon effe een doekie overheen halen. Makkelijk zat.
Kost effe een dik half uur, maar je ketting gaat wel langer mee en ziet er ook weer goed en verzorgt uit.
 
HD-spuit en remmenreiniger kan best voor een ketting van een crosser, maar echt NOOIT voor een x- of o-ring ketting. Het sloopt echt de ringen.
 
[me]Spider heeft de ketting van haar motor nog nooit schoongemaakt! [/me]
En de laatste ging toch mooi dik 36.000 km mee *D
 
Volgens mij zijn de kettingboeren dadelijk weer blij met de extra omzet :)

Ketting schoonmaken :? Je doet het één keer... en da's om het af te leren :P :+

WD-40 bevat stoffen waardoor de O en X ringen naar de klote gaan... HD-reiniger: dito met * en als je een ketting maar regelmatig inspuit (liefst na een rit zodat de ketting warm is en het vet beter overal inloopt waar het moet zijn) dan is er niets aan de hand... en een ketting draait zo hard rond dat al het vuil er wel afslingerd (kijk maar eens bij het afdekkapje bij het voorste tandwiel :X ). Ik heb zelfs na stoffige all-road ritten schone kettingen gezien.
 
Lubriceren, die houden we erin :)

To Lubricate - or not to Lubricate - that's the question!

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan