MikeBike90
New Zealand
Ja ik heb hem gekocht. Een zo goed als nieuwe Daytona 675r uit 2013 met 4000km er op. Heb echter komende week heel druk dus veel rijden zal er jammer genoeg niet in zitten. Hoop dat het toch wel gaat lukken!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoi allen
Nu mijn VFR in de prak is ben ik op zoek naar een andere motor en twijfel ik nog tussen twee motoren.
Namelijk een 04/05 ZX-10R of een Daytona 675. Op de Daytona heb ik een keertje gereden (geil geluid!!!!! ), op de ZX nog niet.
Nu heb ik een vraag over de Triumph:
Hoe betrouwbaar / onderhoudsgevoelig is deze mooie drie cilinder? Ik snap ook wel dat het geen VFR is, maar wil graag weten wat zo jullie ervaring is. Wat ik wel heb gelezen is dat de revisie op de spanningsregelaar wel nodig is (topic titel? ).
Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten?
Bij voorbaat dank!
Lukas
Hoi Lukas,
Meeste spanningsregelaren zijn ondertussen wel vervangen, dat is eigenlijk de enige echte 'kwaal' die er geweest is. Verder erg fijne motor met zoals je al zegt een geil geluid
Wat wil je er aan uit geven?
Er staat nog een hele mooie zwarte special edition te koop:
Motorshopper: Triumph Daytona 675 SE - Jet Black
Grt Robbert
@darkeagle
Met alle respect,een vfr is bijna niet te vergelijken met een 675.
De 675 is een supersport pur sang,met stuureigenschappen,remmen etc die de vfr(800?) ver overstijgen.
Nadeel kan zijn : spartaanse zithouding
3 cil is heerlijk en door het altijd aanwezige koppel heel volwassen en verrassend sterk
Jaaa dit snap ik en heb ik ook ondervonden
Op de 675 heb ik al eens gereden dus weet hoe het rijd en dit is wat ik zoek (wil dus nog op de zx-10r rijden). Ik zoek ook iets wat sportiever is als de vfr. Dat dit niet te vergelijken is was ik al achter
Wat ik dus specifiek wil weten is onderhoudstechnisch hoe de Daytona is. Betrouwbaar? Verder nog specifieke dingen waar ik naar moet kijken? Etc..
Ja, betrouwbaar,lust wel een slokje olie,ca 1:6000(de mijne althans)maar dat mag de pret niet drukken .
Over de fiets is nagedacht,prachtig design met japanse degelijkheid
Allebei (effe weer lekker posen )
Ik heb een vraagje over de quickshifter, voor de mensen die daar ervaring mee hebben. Ik heb mn Daytona nu een paar weekjes, en het is een prachtmachine inclusief de quickshifter. Het enige probleem dat ik daar soms mee heb is van de 1e naar de 2e versnelling gaat hij soms in zijn vrij. Is dit een kwestie van gewoon "harder" schakelen of zit hier een afstellingsprobleem achter?
Hoop dat iemand een idee heeft?
Kijk... Dit is wat ik wou weten!
Dattie wat olie drinkt is niet erg. Om de hoeveel km vervang je dat zo'n beetje? 6k? Of vaker nog?