dames en heren, ik heb een vraagje.
heb hier een daytona 675 uit 2007 van een vriend staan die in buitenland is.
en wilde hem graag schoonmaken , maar wat mij opvalt is dat het motorblok zo enorm gecorrodeerd is.
fiets staat altijd onder afdak, niet in pekel mee gereden, maar toch is bijna 50% van het blok wit uitgeslagen (soort poeder)
is jullie dit bekend en wat kan ik er het beste aan doen?...
wat een domme constructie dan......,verwijderen met scotch brite,en wat heldere tectyl erover,kan werken.
Poeder is aluminium oxide,van het oxideren van aluminium,de cilinders zijn van blank aluminium,vandaar
wat een domme constructie dan......
dames en heren, ik heb een vraagje.
heb hier een daytona 675 uit 2007 van een vriend staan die in buitenland is.
en wilde hem graag schoonmaken , maar wat mij opvalt is dat het motorblok zo enorm gecorrodeerd is.
fiets staat altijd onder afdak, niet in pekel mee gereden, maar toch is bijna 50% van het blok wit uitgeslagen (soort poeder)
is jullie dit bekend en wat kan ik er het beste aan doen?...
het is dus wel meer dan het beschermlaagje wat het zou moeten worden......?Heeft je maat hem in de zee geparkeerd?
Dit is wel "te" , ik heb er 2 een hebben beide wat "spikkeltjes"
het is dus wel meer dan het beschermlaagje wat het zou moeten worden......?
effe starten, zal wel een luchtbel in zitten en door te draaien krijgt je pomp hem er wel uit. Uiteraard niet te warm laten worden
Ik heb het volgende gedaan:
- koelvloeistof afgetapt volgen haynes werkplaats handboek inl. loskoppelen onderste slang radiator.
- alles weer terg gezet en op gaan vullen,toen vol was in de slangen gaan knijpen.
- motor gestart en gewacht tot de ventilator in kwam (weet je zeker dat de thermostaat in komt)
- daarna nog ca een halve liter toe kunnen voegen (afgekoeld uiteraard)
Ik hed begrepen dat als de motor warm is en de koelfan komt in de temperatuur constant moet blijven en de fan de koeling bij moet kunnen houden.
Dat ga ik morgen proberen.
ik weet niet hoeveel er precies uitgekomen is en hoeveel er in blijft zitten als je het reservoir niet demonteerd/leegmaakt.