Hey!Heren, Dames?
Leven we nog? ik als kersverse eigenaar van een 675R (uit 2014, ex demo van de importeur dus iets minder dan 7000 test kilometers erop) moet zichzelf hier ook maar melden niet?
Motor is nog helemaal standaard op de MF sticker na
Ik wil de zitpositie iets aangenamer maken op mijn Daytona aangezien ik er behoorlijk veel woon-werk mee rijdt de laatste tijd.
Iemand ideeen/ervaringen met verhoogde clip-ons en/of rearsets die je lager kunt zetten?
Het mooiste zou een superbike kit zijn, maar die bestaan er niet volgens mij.
Ik had hiervoor ook een '06 675. Na 3 jaar merkte ik al dat de capaciteit en enorm was afgenomen. Na een maand stilstand lukte het starten nog nauwelijks. Ik heb me laten vertellen door een Triumph monteur dat de accu in de '06 eigenlijk onderbemeten is voor de 675, bij het '09 model is de accu capaciteit vergroot er veel minder problemen zijn.Ik heb inmiddels in 4 jaar ook al twee keer de accu vervangen. Heb mijn alarm der uit gesloopt (deed toch al irritant soms) in de hoop dat het helpt met mijn accu in leven houden.
Druppel lader heb ik bij de vorige accu eigenlijk bijna continu gebruikt behalve de laatste paar maanden, en toen was die dood...
Ik denk dat je het beste een druppel lader kan aanschaffen en je huidige accu kunt (laten) testen. De accu die ik vorige week vervangen had, was volgeladen 12.4V (lijkt mij wat laag?) en ging bij contact aan al snel naar minder dan 10V....starten deed ie ook niet meer
Maar goed, ik weet niet of mijn advies nuttig is aangezien mijn accus het ook niet heel lang blijken uit te houden.
De vloeistof in het reservoir (zit aan de linker kant) kan je zo zien of die vol genoeg is.
Maar misschien zegt dat niet dat er ook nog vloeistof in je radiator zelf zit...
Aan de linker kant van je radiator zit bovenop een dop die je er af kan draaien (halve slag of iets dergelijks geloof ik).
Er zit alleen wel een langwerpig stuk zwart plastic boven, kun je er zo af halen met twee boutjes/schroeven. Deze kun je zien als je van bovenaf naar je motor kijkt, zit onder je stuur handvat.
Een van de boutjes zit bovenop het zwarte plastic deel, en de andere zit aan de voorkuip vast. Als je van de zijkant kijkt zie je twee boutjes, het is de bovenste.
Ik hoop dat dit duidelijk is?
Uiteraard moet je dat ding niet open maken als de koelvloeistof nog heet is.
Maar onder die dop zou je dus vloeistof moeten zien.
Dit is voor de 2006 daytona 675...geen idee of het bij latere modellen hetzelfde zit.