Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Motor ziet er zeker puik uit, maar is niet de ideale beginnersfiets. Gewoon een keer een prroefrit maken, dan merk je vanzelf of je het ziet zitten.Hola,
Daytona 675 geschikt voor een beginner? Motor ziet er puik uit!
Motor ziet er zeker puik uit, maar is niet de ideale beginnersfiets. Gewoon een keer een prroefrit maken, dan merk je vanzelf of je het ziet zitten.
Lol, dat was het voor mij ook ja. Ik had hiervoor een ZX6R uit '98, en had destijds het idee dat dat toch wel een supersport was incl de zithouding. Toen ik vorig jaar weer eens plaatsnam op de ZX6R uit '98 van een vriend van me had ik echt het idee dat ik op een toerfiets stapte, omdat ik de Daytona toen gewend was. Ik ben nog geen andere motor tegengekomen die extremer op de polsen zit dan de Daytona.Er zijn idealere beginnersfietsen, maar door het soepele karakter van het blok is dat niet het grootste issue. Zithouding was een groter struikelblok, dat was echt wennen.
Uiteindelijk was mijn Daytona ook mijn eerste motor en ik ben nog steeds niet dood :D
Proefrit is alles bepalend inderdaad. Mijn eerste proefrit was op een 2006 Daytona 675...
Er zijn idealere beginnersfietsen, maar door het soepele karakter van het blok is dat niet het grootste issue. Zithouding was een groter struikelblok, dat was echt wennen.
Uiteindelijk was mijn Daytona ook mijn eerste motor en ik ben nog steeds niet dood :D
Mijn proefrit was positief, op vrijdag mijn rijbewijs opgehaald, op de zaterdag erna de proefrit. Eerst op pad met een GSX-R 600, daarna met de Triumph.
Nadat ik enigszins gewend was aan het sturen, ben ik voorzichtig begonnen met het spelen met het gas. Vol gas heb ik niet gereden tijdens de proefrit. Dat heeft zelfs nog wel ff geduurd voor ik me daaraan waagde. Ik heb een half uur/drie kwartier gereden en daarbij had ik nog geen last van mijn polsen. Dat gebeurde pas na aankoop toen ik een uur of twee aan het sturen was geweest. Dat werd echter iedere rit minder. Nu heb ik nog nauwelijks last van mijn polsen. Als dat al zo is, dan heb ik aardig wat uren achter elkaar gestuurd en heb ik wel wat meer klachten dan alleen mijn polsen :D
Het grote voordeel van een 3-cilinder tov van een 2- of 4-cilinder is het vriendelijke motorkarakter. Je hebt wat meer koppel laag in de toeren dan bij een 4-cilinder en meer vermogen hoog in de toeren dan bij een 2-cilinder. Het blok loopt gewoon heel soepel waardoor foutjes met de gekozen versnelling, bijvoorbeeld in z'n 3 over een rotonde, niet worden afgestraft. Dat is bij een 2-cilinder wel anders, die gaat dan hortend en stotend over de rotonde.
Wat mij geholpen heeft om (nog) lekkerder te rijden, is focussen op techniek ipv op snelheid. Als je de techniek steeds beter beheerst, ga je vanzelf sneller en soepeler. Ik heb nog steeds veel te leren/verbeteren, maar de snelheid is er inmiddels wel (iig meer dan voldoende voor op straat).
En allerbelangrijkst... als je maat lol hebt!
Wat bedoel je precies met dat een R6 te erg zou zijn om op te beginnen? Het vermogen van de Daytona vind ik op straat in ieder geval bruikbaarder dan van de R6 (of GSXR, ZX6R, etc...) vanwege het karakter van de 3-cilinder. Een R6 wordt pas leuk boven de 10.000 toeren, maar dat doe je ook niet continu op de openbare weg.
De motor rijdt erg makkelijk. Ik denk dat dat voor alle 600cc sportmotoren zo wel is. Ik merkte niet bijzonder veel verschil tussen een R6/cbr 600/gxr.
De Daytona is een prima ding om mee te starten. Als je niet vanaf dag 1 altijd zo hard mogelijk wil rijden, is er niks aan de hand lijkt me. Gewoon kopen!
Ik heb inmiddels in 4 jaar ook al twee keer de accu vervangen. Heb mijn alarm der uit gesloopt (deed toch al irritant soms) in de hoop dat het helpt met mijn accu in leven houden.
Druppel lader heb ik bij de vorige accu eigenlijk bijna continu gebruikt behalve de laatste paar maanden, en toen was die dood...
Ik denk dat je het beste een druppel lader kan aanschaffen en je huidige accu kunt (laten) testen. De accu die ik vorige week vervangen had, was volgeladen 12.4V (lijkt mij wat laag?) en ging bij contact aan al snel naar minder dan 10V....starten deed ie ook niet meer
Maar goed, ik weet niet of mijn advies nuttig is aangezien mijn accus het ook niet heel lang blijken uit te houden.
Daar zijn schakelaars voor te verkrijgen:Heeft er iemand ervaringen/tips over verstelbare rem schakelsets voor een daytona uit 2010?
Ik heb een schuiver gemaakt en wil nu direct ook een andere verstelbare rem en schakelset erop zetten.
Ik vind die van Rizoma wel mooi, maar minder instelbare opties.
Die van Arrow ziet er goed uit (op plaatjes van google), maar daar is niets van te vinden op de site van Arrow of Triumph?!?!
Op de engelse sites wordt veel over Attack Performance geschreven met verschillende reacties.
En dan heb je nog merken als Gilles, LSL en Valtermoto.
Ik gebruik mijn motor alleen op straat en niet op het circuit, dus het is erg prettig als de nieuwe set wel mijn remlichtschakelaar kan bedienen.