• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

De 990 cc moet terug GVD en fuck dorna!!

Het geluid verschilt niet veel met de 990 cc viertakten..
wat een onwijs nutteloos topic,fuck dorna ??
ik lach me echt dood hier op me stoel

Het geluid verschilt niet veel met de 990 cc viertakten..
wat een onwijs nutteloos topic,fuck dorna ??
ik lach me echt dood hier op me stoel

Het ZIJN de 990 cc viertakten slimmerd! ;)
Van seizoen 2003
Fuck dorna wil zeggen dat ze de moto gp kapot maken met hun nieuwe regeltjes en de 250 cc ook gaan schrappen. De 800 cc gp motoren zijn veel saaier dan de 990cc motoren. Dat zeggen de coureurs ook. Die regel is er door honda door heen gedrukt. Ze konden niet winnen van rossi en yamaha en u ook ducati nog.
Kijk ook maar naar de formule 1
Meer regeltjes en het wordt als maar saaier.
Topic is NIET nutteloos. Fans van de motorsport worden genegeerd. Dorna heeft tv rechten zoals je weet verkocht en mogen we naar saai commentaar gaan luisteren op rtl 7 ipv eurosport in de engelse uitvoering.
Blijkbaar lees je de bladen niet goed door en ben je niet op de hoogte hoe dorna de motorsport aan het verkloten is uit puur commercieel oogpunt. Er moet geld verdient worden namelijk en liefst zoveel mogelijk.
Ik heb gezegd.
Filmpje is puur om te laten zien hoe gaaf de 990 cc motoren waren.Bruut en oorstrelend.
Er moet geld verdient worden namelijk en liefst zoveel mogelijk.

Laatst bewerkt:
:} :} :}

Oef, the RS3 Cube :} :} :}
Heb deze gelukkig nog in het echt mogen horen, waanzinnig. Mooiste geluid ooooooooit voor een 4 takt motoGP machine.
Filmpje doet het geluid geen eer aan.

Ach, als Rossi weg is, krijgen we misschien weer een échte motorsport ;)
Je bedoelt dat Kawasaki dan bij voorbaat niet kansloos is :+ .

On-topic: Ik heb toch hele mooie races in 2008 gezien (denk aan Laguna Seca).

Laatst bewerkt:
Je bedoelt dat Kawasaki dan bij voorbaat niet kansloos is :+ .

On-topic: Ik heb toch hele mooie races in 2008 gezien (denk aan Laguna Seca).

das juist.maar ook de enige "echte" spannende race.
waar of niet?

Het leukste aan het filmpje is die droge kop van Haga,geweldige vent :} :} _O-

wereld kampioen WSBK 2009 :Y

Laatst bewerkt:
das juist.maar ook de enige "echte" spannende race.
waar of niet?
Ik heb ze niet allemaal meer op het netvlies staan en dit was inderdaad de allermooiste.

zelfs tot aan de laatste ronde toe :?
Tja, als Rossi of Stoner besluiten weg te rijden of er bij te gaan liggen.... dan lukt dat niet.
Maar daar helpt 190 CC meer ook niets aan ;) .

Maar de algemene tendens van steeds meer regels.... daar wordt het inderdaad niet beter van. Maar hoe kan het dan toch dat de 125cc en de 250cc wel (meestal) erg spannend zijn?

Laatst bewerkt:
~[message=11009382,noline]Texan schreef op 21 november 2008 @ 13:46[/message

Maar de algemene tendens van steeds meer regels.... daar wordt het inderdaad niet beter van. Maar hoe kan het dan toch dat de 125cc en de 250cc wel (meestal) erg spannend zijn?

Ik ga naar het restaurant voor het hoofdgerecht en niet voor de soep of het toetje

WSBK *O* *O*

Het ZIJN de 990 cc viertakten slimmerd! ;)
Van seizoen 2003
Fuck dorna wil zeggen dat ze de moto gp kapot maken met hun nieuwe regeltjes en de 250 cc ook gaan schrappen. De 800 cc gp motoren zijn veel saaier dan de 990cc motoren. Dat zeggen de coureurs ook. Die regel is er door honda door heen gedrukt. Ze konden niet winnen van rossi en yamaha en u ook ducati nog.
Kijk ook maar naar de formule 1
Meer regeltjes en het wordt als maar saaier.
Topic is NIET nutteloos. Fans van de motorsport worden genegeerd. Dorna heeft tv rechten zoals je weet verkocht en mogen we naar saai commentaar gaan luisteren op rtl 7 ipv eurosport in de engelse uitvoering.
Blijkbaar lees je de bladen niet goed door en ben je niet op de hoogte hoe dorna de motorsport aan het verkloten is uit puur commercieel oogpunt. Er moet geld verdient worden namelijk en liefst zoveel mogelijk.
Ik heb gezegd.
Filmpje is puur om te laten zien hoe gaaf de 990 cc motoren waren.Bruut en oorstrelend.
Er moet geld verdient worden namelijk en liefst zoveel mogelijk.

En jij denkt dit echt te verhelpen door een waardeloos topic op te starten met Fuck dorna
Je brabbeld ook als een kip zonder kop door met de nieuwe regeltjes maken het saaier bla bla..Weet jij ook waarom ze deze regeltjes hebben ingevoert ?? Er zit nog altijd een levend iemand op die machine,s en een organisatie als dorna wil het zo veilig mogelijk hebben,kijk maar naar het voorval destijds met daijro kato..Ik geef toe dat de traction control het minder aantrekkelijk maakt,maar dan nog spelen er veel meer dingen een factor waardoor het minder boeiend is geworden :Y Je zou werkelijk eens moeten weten hoe het er achter de schermen aan gaat dan brabbelde je heel wat anders kan ik je zeggen :Y

Je zou werkelijk eens moeten weten hoe het er achter de schermen aan gaat dan brabbelde je heel wat anders kan ik je zeggen :Y
Jij weet het wel? :? Leg maar is uit dan...

De reactie van de TS is begrijpelijk. Hij ziet de sport waar hij veel om geeft en heel gaaf vindt kapot gaan aan regeltjes, met als toppunt het verdwijnen van de 250cc en de stopzetting van de rechten bij Eurosport.
Als bezoeker van een GP betaal je bakken met geld, de prijzen worden elk jaar hoger en Dorna verplicht haar fans steeds meer tot het nemen van een online pakket, voor niet mis te verstane prijzen. Dat de races na zulke bedragen saai zijn, is niet wat de kijker wil zien. Natuurlijk heb je races waarin overmacht de boventoon voert (denk aan regen, massacrash in de eerste bocht e.d.), maar als de laatste race waar in de laatste ronde om de koppositie gevochten werd ons terugbrengt naar Estoril 2006, is er in mijn ogen iets goed mis.

Ook de verandering van de 250cc naar een 600cc klasse zien velen met lede ogen tegemoet, omdat een nieuwe klasse altijd wel opstartproblemen kent zullen we ook daar nog wel enige saaie wedstrijden tegemoet kunnen zien. Dat terwijl de 250cc sinds jaren weer heel spannend is. Dorna veranderd te veel, om over de éénbandenregel nog maar te zwijgen. Of dat positief zien merken we veel later pas, maar het is logisch als een fan het er niet mee eens is.

Jij weet het wel? :? Leg maar is uit dan...

De reactie van de TS is begrijpelijk. Hij ziet de sport waar hij veel om geeft en heel gaaf vindt kapot gaan aan regeltjes, met als toppunt het verdwijnen van de 250cc en de stopzetting van de rechten bij Eurosport.
Als bezoeker van een GP betaal je bakken met geld, de prijzen worden elk jaar hoger en Dorna verplicht haar fans steeds meer tot het nemen van een online pakket, voor niet mis te verstane prijzen. Dat de races na zulke bedragen saai zijn, is niet wat de kijker wil zien. Natuurlijk heb je races waarin overmacht de boventoon voert (denk aan regen, massacrash in de eerste bocht e.d.), maar als de laatste race waar in de laatste ronde om de koppositie gevochten werd ons terugbrengt naar Estoril 2006, is er in mijn ogen iets goed mis.

Ook de verandering van de 250cc naar een 600cc klasse zien velen met lede ogen tegemoet, omdat een nieuwe klasse altijd wel opstartproblemen kent zullen we ook daar nog wel enige saaie wedstrijden tegemoet kunnen zien. Dat terwijl de 250cc sinds jaren weer heel spannend is. Dorna veranderd te veel, om over de éénbandenregel nog maar te zwijgen. Of dat positief zien merken we veel later pas, maar het is logisch als een fan het er niet mee eens is.

Ik ben zelf werkzaam bij het san carlo gresini team en ik weet dus als geen ander hoe het er in het gp wereldje aan toe gaat :Z
Persoonlijk vindt ik de reactie,s die hier op het forum worden geplaats soms echt lachwekkend omdat er maar wat geroepen wordt.Er staat een hele hoop te gebeuren voor de toekomst in de motogp en de recente klasse,s.Ik zal niet zeggen dat sommige regels de sport ten goede komt,maar de veiligheid voorop.!! Vergeet dat nooit..!!

Daar is het een openbaar forum voor, toch? Om gewoon maar lekker wat te roepen :+

Ik ben zelf werkzaam bij het san carlo gresini team en ik weet dus als geen ander hoe het er in het gp wereldje aan toe gaat :Z
Persoonlijk vindt ik de reactie,s die hier op het forum worden geplaats soms echt lachwekkend omdat er maar wat geroepen wordt.Er staat een hele hoop te gebeuren voor de toekomst in de motogp en de recente klasse,s.Ik zal niet zeggen dat sommige regels de sport ten goede komt,maar de veiligheid voorop.!! Vergeet dat nooit..!!

Dat jij achter de schermen werkt is allemaal leuk voor jou, maar de meesten hebben daar niks aan.
Dat er misschien leuke dingen gaan gebeuren kan wel zo zijn, maar als de populairste klasse overschaduwt word door de 125 en de 250cc en de spanning daar wel te vinden is
dan mag er wel heel wat gebeuren wil de MotoGP weer spannender te maken.
En dan niet 1 race van de 18 die wel spannend is.
De opmerking van de TS snap ik maar al te goed alleen komt het plat gezegd aardig rottig zijn strot uit.
In de F1 zagen we de invoer van TC de fans klaagden massaal en de rijders ook wat zien we nu auto's zonder TC!
Of je nu onderuit gaat op een motor met of zonder TC de klap is even hard.
Wat mij opvalt is dat de nieuwelingen die instappen in de koningsklasse vrijwel direct mee kunnen strijden voor top 10 posities dan wel podiumplaatsen.
In de tijd dat Rossi instapte vloog hij meerdere malen door de lucht, Doohan idem en KR Jr ook.
En met hen nog meer mensen als er uitspraken komen van overstappers dat de MotoGP machine makkelijker te berijden is dan een 250 dan krab ik mij achter mijn oren.
Nou kan er wel van alles gaande zijn, maar Dorna verkloot op deze manier de sport en het WSBK word alleen maar attractiever voor fabrikanten en kijkers, immers veel meer strijd, veel groter startveld, 2 wedstrijden en minder electronica ;)

Dat jij achter de schermen werkt is allemaal leuk voor jou, maar de meesten hebben daar niks aan.
Dat er misschien leuke dingen gaan gebeuren kan wel zo zijn, maar als de populairste klasse overschaduwt word door de 125 en de 250cc en de spanning daar wel te vinden is
dan mag er wel heel wat gebeuren wil de MotoGP weer spannender te maken.
En dan niet 1 race van de 18 die wel spannend is.
De opmerking van de TS snap ik maar al te goed alleen komt het plat gezegd aardig rottig zijn strot uit.
In de F1 zagen we de invoer van TC de fans klaagden massaal en de rijders ook wat zien we nu auto's zonder TC!
Of je nu onderuit gaat op een motor met of zonder TC de klap is even hard.
Wat mij opvalt is dat de nieuwelingen die instappen in de koningsklasse vrijwel direct mee kunnen strijden voor top 10 posities dan wel podiumplaatsen.
In de tijd dat Rossi instapte vloog hij meerdere malen door de lucht, Doohan idem en KR Jr ook.
En met hen nog meer mensen als er uitspraken komen van overstappers dat de MotoGP machine makkelijker te berijden is dan een 250 dan krab ik mij achter mijn oren.
Nou kan er wel van alles gaande zijn, maar Dorna verkloot op deze manier de sport en het WSBK word alleen maar attractiever voor fabrikanten en kijkers, immers veel meer strijd, veel groter startveld, 2 wedstrijden en minder electronica ;)

Helemaal mee eens!
En natuurlijk word er achter de schermen meer gedaan, maar het is net wat Rossi in een interview zei: het is erg gaaf om met die elektronica en foefjes te mogen werken maar het word er alleen maar saaier op voor het publiek en coureurs... En over veiligheid dat snap ik ook wel een beetje, maar kom op het is gewoon een risico/gevaarlijke sport dus kan je in het ergste geval verongelukken , en dat is dan heel erg triest maar als je dat risico niet wil nemen ga dan niet racen! Ik rij zelf iedere dag met mijn motor naar het werk, dan kan ik ook vallen of erger maar dat is mijn risico. Als ik dat niet wil lopen dan ga ik toch lekker met de auto of fiets....

Helemaal mee eens!
En natuurlijk word er achter de schermen meer gedaan, maar het is net wat Rossi in een interview zei: het is erg gaaf om met die elektronica en foefjes te mogen werken maar het word er alleen maar saaier op voor het publiek en coureurs... En over veiligheid dat snap ik ook wel een beetje, maar kom op het is gewoon een risico/gevaarlijke sport dus kan je in het ergste geval verongelukken , en dat is dan heel erg triest maar als je dat risico niet wil nemen ga dan niet racen! Ik rij zelf iedere dag met mijn motor naar het werk, dan kan ik ook vallen of erger maar dat is mijn risico. Als ik dat niet wil lopen dan ga ik toch lekker met de auto of fiets....

Hallo,
concepten die jij uitspreekt als een risico niet willen nemen is echt waardeloos.Dus jij denkt dat de rijders in zowel alle 3 de klasse,s er maar het schijt aan hebben ?? met je motor naar het werk gaan is niet te vergelijken met het rijden op een motogp machine,maar nogmaals speculeren is erg makelijk en daar is een forum ook voor bedoelt,maar soms denken mensen er zo onwijs licht over.De electronica aan boord maakt het voor de rijders beter kwa berijding van de motoren,en dat het veld van de motogp dit jaar zo ver uit elkaar lag lag niet alleen aan de electronica.!!

hoho, ik zeg helemaal niet dat de coureurs er schijt aan hebben, helemaal niet zelfs!
En ik snap ook heel goed dat veiligheid heel belangrijk is en dat moet ook wel, maar het gaat er gewoon vooral om dat ''de ware coureur'' er steeds minder uit komt, het gevoel in het rechter handje en het corrigeren met je achterrem bv.En ik wil er vooral mee zeggen dat ze niet alle veranderingen op veiligheid moeten gaan gooien want dan krijg je er alles doorheen blijkt wel,toch?? Het zal ook niet allemaal meevallen maar de sport leeft toch van en voor het publiek dus ik vind dat daar best eens meer naar geluisterd mag worden.

Schijnbaar word er al over gesproken na 2009, dat er minder electronica gebruikt gaat worden.

Geweldig :Y dat je deel hebt mogen uitmaken wat voor velen het onbereikbare is. Echter, zoals gezegd, dit is een openbaar forum en iedereen mag zijn/haar mening geven, hoe onzinnig het voor iemand ook klinkt. Veiligheid gaat voorop, 100%. TC wil niet direkt zeggen dat het veiliger is. Echter maakt het makkelijk rijdbaar waardoor het de veiligheid ten goede komt, zou je zeggen. Echter zie je nog steeds vaak de meest heftige crashes, kijk naar de heren Capirossi en Hopkins op Assen dit jaar, gingen vreselijk onderuit. En zo kan ik er nog wel meer opnoemen, Lorenzo met salto-mortale bijvoorbeeld. De intensie was om de snelheid wat te dimmen. Sinds de 800 cc zijn de bochtensnelheden omhoog gegaan, tijden blijven zakken en de crashes zijn nog steeds soms heftig, zoals gezegd. En Dorna gaat nu praten over de beperking met electronica, die ze als volgende aanpakken na de bandenregel met alleen Bridgestone. Het gaat om de spanning én veiligheid tezamen.

hoho, ik zeg helemaal niet dat de coureurs er schijt aan hebben, helemaal niet zelfs!
En ik snap ook heel goed dat veiligheid heel belangrijk is en dat moet ook wel, maar het gaat er gewoon vooral om dat ''de ware coureur'' er steeds minder uit komt, het gevoel in het rechter handje en het corrigeren met je achterrem bv.En ik wil er vooral mee zeggen dat ze niet alle veranderingen op veiligheid moeten gaan gooien want dan krijg je er alles doorheen blijkt wel,toch?? Het zal ook niet allemaal meevallen maar de sport leeft toch van en voor het publiek dus ik vind dat daar best eens meer naar geluisterd mag worden.

Het gezeik over die traction-control is begonnen toen Stoner vorig jaar met overmacht kampioen werd. Zoals je hetzelf zegt, de 'ware' coureur reed niet meer vooraan...

Helaas heeft die ene meneer heel erg veel fans die er niet tegen kunnen dat er iemand anders wint. En ja hoor, het ligt aan de traction-control. Dat Rossi een keertje wat minder goed bezig is, dat ligt niet aan hem, het is immers DE WARE!!
Niets tegen Rossi by the way, supercoureur, supertalent! Alleen z'n fans zijn zo vervelend...

Wat die traction-control betreft, iedereen heeft het!!!!

Heeft ducati de beste traction-control?? Ook goed, waar bleven Melandri, Elias en Guintoli dan afgelopen seizoen?? Vergeten de traction-control aan te zetten misschien? :?

Als je je wat beter verdiept in alle technieken die er zijn, en wat de mogelijkheden zijn met zo'n GP fiets, dan kom je er achter dat die traction-control wel invloed heeft, maar niet het verschil maakt tussen een kampioen of een middenmoter... Het is gewoon een klein gedeelte van duizenden factoren die een coureur snel of langzaam maken...

En dan het bandenverhaal, vorig jaar werd er iemand anders kampioen omdat Rossi op het verkeerde merk banden reed! Jaja, elke wedstrijd kwamen de bandenverhalen weer. En wat doen de fans, die gaan massaal lopen zeiken over banden, met als gevolg? Volgend jaar iedereen op dezelfde band....

Als iedereen zo blijft zeiken hebben we straks een klasse met allemaal hetzelfde materiaal. Soortje SV-cup of zoiets, lekker spannend!!
Geen ontwikkeling meer, elk jaar dezelfde rondetijden, maar wel spektakel!!

Ik denk ook dat ze Yamaha maar moeten verbieden, het schijnt dat die beter stuurt dan de ducati en de honda.

Ducati moeten ze ook afschaffen, dat kleine kutfabriekje uit Italië maakt veel te goede motoren, alhoewel, één goede motor maar eigenlijk, heb nog maar één coureur goed zien presteren op dat ding...

Traction-control schaffen we ook af, er was namelijk een keer een commentator die dacht te zien dat Stoner z'n gas eerder opendraaide dan Rossi. En dat mag natuurlijk niet, straks wint stoner nog van De Ware....

Honda mag blijven, hun resultaten zijn dermate wisselvallig dat ze goed voor de sport zijn.

Kawasaki en Suzuki doen we ook weg, die rijden toch achterin en zijn toch nooit op tv te zien. Ze voegen niets toe aan het 'spektakel' dus waarom laten we die nog meedoen eigenlijk?? O ja, natuurlijk, als ze crashen krijgen we dat te zien in de herhaling (spektakel!) Ze mogen dus toch blijven...

Volgend jaar iedereen op 1 bandenmerk! Het is namelijk Bridgestone gelukt om 2 keer achter elkaar kampioen te worden na een JARENLANGE dominantie van Michelin. Dat mag ook niet, er is nu veel teveel bandenstrijd onderling en omdat er steeds betere banden gemaakt worden is de bochtensnelheid te hoog. Ontwikkeling willen we niet in de MotoGP, gewoon 1 merk, geen gezeur, geen zeurende fans, iedereen blij??

Er zijn zelfs stemmen geweest om een maximaal toerental van 18.000rpm in te stellen!!!

Jawel, gewoon een toerenbegrenzer erop. Uit geluidsanalyse bleek namelijk dat dat kleine kutfabriekje uit Italië het als enige voor elkaar kreeg om meer dan 19.000rpm te draaien. Dat terwijl alle japanners nog druk in de weer waren om de pneumatische kleppen te ontwikkelen. Dat kan natuurlijk niet dat dat ene merk de hoogste topsnelheid neerzet. We verbieden het gewoon. Gelukkig is dit er niet doorgekomen. Bij ducati hebben ze het gewoon goed bekeken, we duwen de klep niet alleen open, we DUWEN hem ook weer dicht. Geniaal toch? Die kleppen kunnen nooit gaan zweven. Elke straatmotor van Ducati heeft dat systeem, maar in de GP's is het een zonde....

Erg jammer allemaal, en erg jammer dat er zoveel 'fans' zijn die alleen maar kunnen zeiken...

Geweldig :Y dat je deel hebt mogen uitmaken wat voor velen het onbereikbare is. Echter, zoals gezegd, dit is een openbaar forum en iedereen mag zijn/haar mening geven, hoe onzinnig het voor iemand ook klinkt. Veiligheid gaat voorop, 100%. TC wil niet direkt zeggen dat het veiliger is. Echter maakt het makkelijk rijdbaar waardoor het de veiligheid ten goede komt, zou je zeggen. Echter zie je nog steeds vaak de meest heftige crashes, kijk naar de heren Capirossi en Hopkins op Assen dit jaar, gingen vreselijk onderuit. En zo kan ik er nog wel meer opnoemen, Lorenzo met salto-mortale bijvoorbeeld. De intensie was om de snelheid wat te dimmen. Sinds de 800 cc zijn de bochtensnelheden omhoog gegaan, tijden blijven zakken en de crashes zijn nog steeds soms heftig, zoals gezegd. En Dorna gaat nu praten over de beperking met electronica, die ze als volgende aanpakken na de bandenregel met alleen Bridgestone. Het gaat om de spanning én veiligheid tezamen.

Zeker mag iedereen zijn mening geven daar is zoals ik ook al zei dit forum voor bedoelt ;)
Wat betreft de harde crashes die jij benoemt zal het als de traction control er af zou gaan veel gevaarlijker op maken,kijk begrijp me niet vekeerd maar crashes zoals bv lorenzo ze dit jaar heeft mee gemaakt zijn aan zijn eigen te danken.De mannen rijden onwijs op de limiet en dan kom je je eigen gewoon 1x tegen..De Traction control maakt/moest het veiliger maken voor de rijders,maar we wachten de komende jaren af wat er gaat komen !!

Dat geld zeker ook voor die 7000 parkeerplaatsen op de plek van de oude noordlus van het circuit van assen. Ze hebben 1 van swerelds mooiste banen naar de knoppen
geholpen. Rossi noemde assen altijd de kathedraal van het racen en nu is het maar gewoon een circuit net zoals andere banen. Er is haast niets meer van de oorspronkelijke baan over. Ik heb nog de gelegenheid gehad om op de oude baan te mogen rijden en heb ook op de vernieuwde baan gereden en het is een wereld van verschil. Het mag veiliger zijn maar het word er niet beter op. Commercie voert steeds meer de boventoon en niet de sport zelf.
Als je kijkt naar de races uit de jaren 70 en 80 ging het er heel anders aan toe. Misschien minder veilig maar wel veel spannender. En je hoeft mij niet uit te maken voor iemand die maar wat loopt te schreeuwen. Respect tonen :Z voor iemand is tegenwoordig ook niet meer van deze tijd en gezien jou reactie |( ben je waarschijnlijk van een andere generatie. Ik maak alleen maar kenbaar hoe het er tegenwoordig met de motorsport aan toen gaat. Nogmaals duik maar eens in de geschiedenis van de motorsport voordat je gaat beweren dat het er steeds beter op wordt slimmerd :Z

Nog even dit. Als je vindt dat er maar wat geschreeuwd wordt op dit forum en in jou ogen lachwekkend is, hoor je hier niet thuis :N . Dan zoek je je heil maar ergens anders :W maar zeik de motorrijders niet af die uitkomen voor hun mening.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan