De eerste km op mijn eigen motor. (Als ik later groot ben, wat duurde tot ik 65 jaar was)

Het bezwaar van de RT vind ik dat er heel veel plastic aan zit, zodat je als hij valt meteen veel schade hebt.
Ik heb een GL1800, ik heb al foto's gezien dat er mensen onderuit waren gegaan... Gelukkig alleen de valbeugels een paar krassen nog nooit gezien dat het plastic geraakt wordt (bij een normale valpartij, dus wel de paaltjes ontwijken ;) ).
Als je de kans krijgt dan 'moet' je eens zo'n slagschip proberen, het is niet voor niets dat ze als sport-toer willen doorgaan.
 
Het bezwaar van de RT vind ik dat er heel veel plastic aan zit, zodat je als hij valt meteen veel schade hebt.

Dat is ook echt een nadeel. @BeRThenn weet dat als geen ander, want hij heeft z’n RT zeer recent nog laten vallen.
Wat ik zelf een groot voordeel vindt van een kuip en koffers is het comfort en gemak wat dit oplevert bij dagelijks gebruik. Een motor met misschien een krasje die iedere dag gebruikt wordt is mij meer waard dan een blinkende, smetteloze motorfiets in de garage.

Maar voor veel mensen is er natuurlijk een prima middenweg mogelijk. Ik heb, voor ik de 1200RT kocht, ook serieus naar een 1150R gekeken.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik toch voor de gein ook even rijden op een RT:) Als je rijdt merk je niet veel van het gewicht en het is perfect touren :]_
Als ik een minpunt zou moeten noemen is het dan toch ook idd gewicht maar dan stilstaande, maar alleen als je hem niet goed rechtop hebt.
Qua uiterlijk is het ook niet helemaal (of helemaal niet!;)) mijn motor, ik vind 2 BMW's mooi, de al genoemde RS en de 1000RR maar daar ben ik te oud voor!
 
Qua uiterlijk is het ook niet helemaal (of helemaal niet!;)) mijn motor, ik vind 2 BMW's mooi, de al genoemde RS en de 1000RR maar daar ben ik te oud voor!
Je bent nooit te oud voor een S1000RR *O*. Ik ben 59 (over een paar maanden 60 O-)) en ik heb er een :Y.
 
Even de oudjes promoten; het lijkt af en toe wel of je vanaf je 40 alleen nog maar op een HD of een BMW GS mag/kunt rijden :/.
Precies, daar doe ik dus niet aan mee. Heb dan wel geen RT, of S1000RR, wel een dikke zrx 1100r en een 1200r. Je bent zo oud als je je voelt. En ik voel me nog steeds jong, ook al ben ik dat niet meer.
 
Nee, waarom? Als je het mooi vindt en het geld hebt moet je gewoon doen wat je zelf wil.

BTW: naast een S1000RR heb ik ook nog een BMW M4, dus dubbel fout :Y.
Ik zou het graag met je eens zijn. Maar als ik op de camping van die grijze mannen zie met buik en sneakers heb ik toch het gevoel dat er iets niet klopt.
 
Ik zou het graag met je eens zijn. Maar als ik op de camping van die grijze mannen zie met buik en sneakers heb ik toch het gevoel dat er iets niet klopt.
Tja, dat heb ik met dikke kale mannen die in een Parijs-Dakar outfit van hun GS afkruipen, of gehuld in leer, denim en kettingen heel stoer van hun choppers afstappen; maar als ze daar lol in hebben: laat ze :Y.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de RT prachtig hoor, maar heb toch een gevoel van: hé motor, waar ga jij met die man naar toe?
Die begrijp ik niet helemaal, ik heb dat idee juist als ik de o-zo hippe GSA’s zie rijden, met onderuitgezakte en met gestrekte armen rijdende berijders, met gele vestjes of pakken, zich het liefst verplaatsen in groepen van 10+ en die hun hoofd bij geen enkele bocht bewegen, maar streng (ordnung!) en stoicijns rechtuit blijven kijken :+ en ik ken trouwens ook rijders, ook oudere, die ook echt iets met zo’n ding kunnen, en dat ook doen

Maar de RT is eigenlijk een kleine fiets: ik ben maar 1.80 meter, en met het hoge zadel in de hoogste stand voelt het nog steeds als een kinderfietsje… maar dan met een heule grooote kuip, dat is wel weer waar. Supersport heb ik veel gereden, maar werd te onpraktisch voor wat ik met moto’s doe.
 
Laatst bewerkt:
Tja, dat heb ik met dikke kale mannen die in een Parijs-Dakar outfit van hun GS afkruipen, of gehuld in leer, denim en kettingen heel stoer van hun choppers afstappen; maar als ze daar lol in hebben: laat ze :Y.
Zo heb ik ooit ontdekt dat mijn buurman ook motorrijdt… ik zag voor mijn deur een zwart gelederde slungel met een pothelmpje op, en met franjes aan de mouwen, aanstalten maken om op een Intruder (inmiddels HD) neer te vleien, en dacht: wat is dat voor rare kwast, en wat moet-ie hier?!
Toen ik nog eens goed keek bleek dat dus mijn buurman te zijn - een respectabele officier van justitie - die ruim al ruim 10 jaar verlekkerd naar de motoren had zitten kijken die bij mij de revue passeerden, en zich op enig moment niet meer kon bedwingen. Eigenlijk vind ik dat top, alleen die franjes aan de mouwen begrijp ik nog steeds niet… _O-
 
Zo heb ik ooit ontdekt dat mijn buurman ook motorrijdt… ik zag voor mijn deur een zwart gelederde slungel met een pothelmpje op, en met franjes aan de mouwen, aanstalten maken om op een Intruder (inmiddels HD) neer te vleien, en dacht: wat is dat voor rare kwast, en wat moet-ie hier?!
Toen ik nog eens goed keek bleek dat dus mijn buurman te zijn - een respectabele officier van justitie - die ruim al ruim 10 jaar verlekkerd naar de motoren had zitten kijken die bij mij de revue passeerden, en zich op enig moment niet meer kon bedwingen. Eigenlijk vind ik dat top, alleen die franjes aan de mouwen begrijp ik nog steeds niet… _O-
Misschien ging ie undercover bij ‘no surrender’ of zo’n ander clubje :Y.
 
Misschien ging ie undercover bij ‘no surrender’ of zo’n ander clubje :Y.
Hahaha, maar dan duurt die undercover actie zo onderhand wel erg lang _O- geloof ik niks van. Nee, hij zit bij een lokale motorclub, die vooral veel tijd op campings doorbrengt, vandaar ook het camper-busje voor vrouw en dochters, wss. Af en toe staat het hele spulletje (de motorclub) hier voor de deur zich te realiseren dat er meer in de wereld is dan choppers… en dan zie je sommigen denken: dat wil ik ook, maar dat past niet in de camping-scene.

Ach, nouja, ieder z’n hobby.
 
Laatst bewerkt:
Maar wat de hoeveelheid plastiek aan gaat en het vallen er mee.
Vorige week mijn RT helaas stilstaande neer moeten leggen. Ik heb valbeugels bij mijn blok en de zijkoffers er op.
Een klein krasje op de zwaRTe beugels wat ik met een spuitbus zo weg werk. De onderzijde (niet gespoten) met een beetje ruwig plastic zit nu een beetje en lichter schaafplekje dat ik denk ik met een beetje licht waterproef polijst papier weer op kleur krijg.:)
Verder helemaal geen schade dus. Ook met mijn vorige RT een 1200RT uit 2013 een keer langzaam omgegaan bij een rare bocht naar beneden. Toen was er wat schade aan de kofferdeksel, de deksel heb ik voor denk ik ca 125 euro laten spuiten en dat was alles en er was niet meer van te zien. Maar het fijne was wel dat mijn been dus niet klem zat onder de motor. Dat is zelfs met een kleine fiets al geen pretje als je om gaat heb ik gehoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan