De ergste hoerige schijt klussen

Carburateurs van een '85-er Vulcan af pulken. Rubbers waren knetterhard en gaven niks mee. Vlak voordat ik het stanleymes er in ging maar even gebeld of die dingen nog leverbaar waren. Net op tijd.
Na wat gehannes met de verfföhn die dingen er af gekregen. Maar toen moesten ze er weer op...
 
Carburateurs van een '85-er Vulcan af pulken. Rubbers waren knetterhard en gaven niks mee. Vlak voordat ik het stanleymes er in ging maar even gebeld of die dingen nog leverbaar waren. Net op tijd.
Na wat gehannes met de verfföhn die dingen er af gekregen. Maar toen moesten ze er weer op...
In warm water leggen, dan worden ze waarschijnlijk weer een stuk soepeler
 
Lagerhuis uit een blind gat in een Dnepr versnellingsbak halen. Gouden tip van @Zot om de bende op te warmen met een kookplaatje deed het hem, na eerst eindeloos geeikel met kromme schroevendraaiers enzo.

en meteen zot weer gepaaid om het topic open te houden 🤣
 
Luchtfilter wisselen van een triumph t300.
Kappen en tank eraf, accu eruit, luchtfilter loshalen en naar achteren trekken, carburateurs verwijderen en dan eindelijk het luchtfilterhuis uit het frame halen.
Dan haal je de schroeven los om het luchtfilterhuis te splitsen en kom je tot de conclusie dat er waarschijnlijk een reden was dat triumph niet het losse filter wisselde maar het gehele luchtfilterhuis.
De buitenste schroeven zijn 9 van de 10 keer te strak aangedraaid en draaien met het metalen ingegoten deeltje mooi vrij rond in de kunststof behuizing..
En daar, lieve kijkbuiskinderen, ontstaan ineens geheel nieuwe niet pedagogisch verantwoorde krachttermen...
 
Ik heb één keer bij een ouwe Japanner de carburateurs terug in de rubbers moeten duwen met behulp van een balk en een potkrikje zo hard waren die, zelfs na warm maken, en nieuwe rubbers waren niet meer leverbaar.
 
Leg harde rubbers maar een tijdje in
Tri-chloor (als je het nog ergens kunt kopen) en kijk hoe soepel en handelbaar de rubbers weer worden.
Het is nog te krijgen in de vorm van tabletten om spa’s en zwembaden mee te reinigen. Het mag officieel niet aan particulieren worden verkocht. Giftig en kankerverwekkend, dus voorzichtig mee omspringen.
 
Leg harde rubbers maar een tijdje in
Tri-chloor (als je het nog ergens kunt kopen) en kijk hoe soepel en handelbaar de rubbers weer worden.

Los van dat het giftig is, zou ik toch oppassen met dat spul. Je weet niet goed wat het doet met je rubbers en wat je er aan weekmakers e.d uit trekt. Misschien gaat het goed, misschien niet, maar wil je het risico lopen?..
 
Terug
Bovenaan Onderaan