De Fazerrijders M/V hangplek deeltje 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ WLF46,

Ik heb je foto van je S2 zo eens bekeken, en wat me opvalt is dat die zwarte delen rond je lichten vooraan niet meer gemonteerd zijn. Nu ben ik er zelf aan het denken om in de winter de knuckle visors van yamaha te plaatsen. Deze komen in de plaats van die zwarte delen en zijn bedoeld om de rijwind van je handen weg te houden. Zijn deze delen ook op jou motor geplaatst en indien wel, is dit een oplossing om in de winter te rijden?
En is het dan even mogelijk om een foto van vooraan te plaatsen, om te kijken hoe dit er dan uitziet?

alvast bedankt.
 
@ WLF46,

Ik heb je foto van je S2 zo eens bekeken, en wat me opvalt is dat die zwarte delen rond je lichten vooraan niet meer gemonteerd zijn. Nu ben ik er zelf aan het denken om in de winter de knuckle visors van yamaha te plaatsen. Deze komen in de plaats van die zwarte delen en zijn bedoeld om de rijwind van je handen weg te houden. Zijn deze delen ook op jou motor geplaatst en indien wel, is dit een oplossing om in de winter te rijden?
En is het dan even mogelijk om een foto van vooraan te plaatsen, om te kijken hoe dit er dan uitziet?

alvast bedankt.

De eerste versie van de S2 heeft geen knuckle visors. Dit is in 08 of 09 pas standaard geworden.
 
hallo allemaal, wat aktief allemaal nog in november, bravo!!! Ik kan mijn foto wel toevoegen, maar ik heb bijna 1 op 1 dezelfde als dutch shogun... Alleen heeft hij mooie rode randjes rond de velgen erop. Ik vind die witte velgen niet mooi. Enne, die zilver fz1 VIND IK WEL ERG MOOI!!! Misschien volgend jaar...
 
Over die velgen: zwart als je het mij vraagt, eventueel met een rode striping.

Zojuist de motor weer een sopje gegeven om alle bagger van zondag eraf te krijgen, het zat dus werkelijk overal B| . Gelukkig is het nu weer schoon en netjes. Toen ik toch bezig was meteen maar de ketting gespannen, daar zit op het strakste punt nu 3cm op/neer beweging in. Als ik weer ga rijden, dan moet ik maar even de kilometerstand noteren en dan kijken hoe snel er weer rek in komt '( .
Dat kettingspannen is me trouwens nog reuze meegevallen *O* . Het zat wel goed vast, dus eerst heb ik alle boutjes en moertjes ingespoten met WD40 en laten intrekken. Daarna ging het vrij makkelijk los. Alles netjes naar achteren draaien, nameten en alles weer vast zetten. Nu heb ik met de schuifmaat de afstand van een streepje op de achterbrug, tot de rand van de ring gemeten. Dat zit nu zo goed als ik waar kan nemen. Maar hoe weet je zeker dat je wiel recht in de achterbrug zit? Of zijn er nog andere truck's om hier zeker van te zijn?

Alvast bedankt ;)
 
hallo allemaal, wat aktief allemaal nog in november, bravo!!! Ik kan mijn foto wel toevoegen, maar ik heb bijna 1 op 1 dezelfde als dutch shogun... Alleen heeft hij mooie rode randjes rond de velgen erop. Ik vind die witte velgen niet mooi. Enne, die zilver fz1 VIND IK WEL ERG MOOI!!! Misschien volgend jaar...

Bedoel je de zilvere fz1 of de zilvere fazer 1000 uit de OP, vorige model?
 
Over die velgen: zwart als je het mij vraagt, eventueel met een rode striping.

Zojuist de motor weer een sopje gegeven om alle bagger van zondag eraf te krijgen, het zat dus werkelijk overal B| . Gelukkig is het nu weer schoon en netjes. Toen ik toch bezig was meteen maar de ketting gespannen, daar zit op het strakste punt nu 3cm op/neer beweging in. Als ik weer ga rijden, dan moet ik maar even de kilometerstand noteren en dan kijken hoe snel er weer rek in komt '( .
Dat kettingspannen is me trouwens nog reuze meegevallen *O* . Het zat wel goed vast, dus eerst heb ik alle boutjes en moertjes ingespoten met WD40 en laten intrekken. Daarna ging het vrij makkelijk los. Alles netjes naar achteren draaien, nameten en alles weer vast zetten. Nu heb ik met de schuifmaat de afstand van een streepje op de achterbrug, tot de rand van de ring gemeten. Dat zit nu zo goed als ik waar kan nemen. Maar hoe weet je zeker dat je wiel recht in de achterbrug zit? Of zijn er nog andere truck's om hier zeker van te zijn?

Alvast bedankt ;)

Mijn motor krijgt vanavond eindelijk het welverdiende sopje.
Helaas niet eerder tijd gehad.

Klinkt allemaal zoals het hoort bij het ketting spannen, even goed opletten dat het ringetje op je achterbrug niet verschuift, want dan kan het lijken alsof alles recht staat terwijl dat net niet zo is.
Maar ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe die precieser na te meten is....
 
Bedenk me opeens dat je ook de afstand tussen de velgrand en de achterbrug nog zou kunnen meten. Dan is de verhouding van de afwijking wat groter en kan je denk ik ook precieser meten. Alleen ter controle wel op iets van 3 of 4 punten meten, om te kijken of er geen afwijkingen in de velg zitten.
 
Heeft iemand een foto van een FZ1 met een Leo Vince EVO Carbon slip on?
Als ik op de site van Leo Vince italie, of usa kijk, staan daar op beide sites alleen foto's van de titanium demper.
Het gaat mij juist om de looks die de carbonnen demper geeft.
 
De eerste versie van de S2 heeft geen knuckle visors. Dit is in 08 of 09 pas standaard geworden.

Ok, weer wat bijgeleerd. Moet nog veel bijleren aangaande de modellen van de fazer :)
Dus als ik het goed heb, heeft het model 07 gekleurde stukken naast de voorlichten, en bij de latere modellen zijn deze dan zwart gespoten.

De knuckle visor is een optie van yamaha die je kan bijkopen voor de S2, die de wind van je handen afleid. Deze is in koetswerkkleur en daarom dacht ik dat die op WLF46 zijn S2 gemonteerd waren. Maar blijkbaar dus goed fout.
 
Laatst bewerkt:
Ok, weer wat bijgeleerd. Moet nog veel bijleren aangaande de modellen van de fazer :)
Dus als ik het goed heb, heeft het model 07 gekleurde stukken naast de voorlichten, en bij de latere modellen zijn deze dan zwart gespoten.

De knuckle visor is een optie van yamaha die je kan bijkopen voor de S2, die de wind van je handen afleid. Deze is in koetswerkkleur en daarom dacht ik dat die op WLF46 zijn S2 gemonteerd waren. Maar blijkbaar dus goed fout.

Nee heb niets gemonteerd op de voorzijde van mijn motor. Maar kan me niet zo goed voorstellen van wat je nu verteld. Is dat zoiets als handkappen zoals bij de cross of wat...? Foto..?
 
De mijne ook maar :

full
 
ik bedoelde die fazer van @ctive. Maar die blauwe van jou mag er ook zijn hoor vince. Maar ja, ben nog een amateurtje die pas een maar maanden tourt... Vind het wel kouder worden nu dus denk toch dat hij binnenkort voor het wintertje naar binnen gaat. ;(
 
Ik heb inmiddels zelf 1 met carbon volledig gevonden.

Uiteraard wel bedankt voor de moeite, ik had die link al in mijn favorieten staan na aanleiding van jou reactie in het FZ1 gedeelte.

full


Maar deze vind ik dus ook niet echt mooi.
 
Laatst bewerkt:
Ben eens verder aan het kijken omdat ik eigenlijk de akra te groot vind, en daarbij ook problemen voorzie als ik met zo'n forse uitlaat met de givi kofferset ga rijden....
 
kom me hier ook maar eens aanmelden. Sinds de tiende van de tiende ook in het bezit van een Fazer. Een zwarte 600 uit 2001.
Heb wel een foto op laptop, maar geen idee hoe ik die hier geplakt krijg.
Leuk dat jullie ook ritten samen doen.

Als ik al die verhalen over poetsen, ketting spannen lees dan bedenk ik me dat ik nodig aan de slag moet met poesten. Moet wat onderhoud aangaat nog veel leren, maar dat komt vast goed
 
Had ik al een keer eerder gepost maar voor jou nog een keer dan maar: http://www.fazeritalia.it/fazerforum/viewtopic.php?t=28129

Geen carbon maar wel carbon eindkap
[afbeelding]

Dit is een heel heftig dempertje :9~
Mijn buurjongen heeft er 1 op zijn R6 inclusief een nieuwe bochtenset zonder katalysator etc.
Hoe zacht die 's-ochtends ook wegrijdt, toch wordt ik er wakker van. :N
Daarmee kun je dus niet echt ongemerkt even gaan toeren in de Eifel of zo.

Wel een lichtgewichtje en eigenlijk ook maar een heel klein dempertje hoor.
Ik denk wel dat die hard loopt met zo'n open demper, maar hij zal er zeker niet zuiniger van gaan lopen. (Zeker als je de lambda sonde vervangt door een O2 killer) :+

Waarom niet gaan voor een Akrapovic hexagonal die zijn toch ook mooi :?
 
@vincefazer
Die Leovince met carbon eindkap ziet er toch wel heel erg strak uit :9~ Lekker kort, straks van uiterlijk, donker eindstuk, striping/montagebeugel. Die volledig carbon vind ik wat minder, omdat deze zo donker/rommelig oogt. Leo Vince GP Pro vind ik meer iets voor op echte racers/volkuipen en circuitsfietsen. Voor een FZ1S is het net iets 'te' in mijn ogen. Daarbij komt nog eens dat er een behoorlijke hoeveelheid geluid uit zal komen, al dan niet een berg herrie. Dat is leuk voor eventjes, maar een beetje rust is ook niet mis.
*bovenstaande mening berust lauter op een mening en kunnen geen rechten aan ontleend worden :+

@Motormuisje75
Welkom *O*
Foto's kan je onderaan dit scherm toevoegen. Je ziet een berg smileys staan als het goed is, daaronder staat een knopje 'bestand kiezen' Dan kan je een gewenste foto uitzoeken, mitst deze niet groter is dan 200kb. Als de foto te groot is, dan krijg je vanzelf wel een error. Dan kan je 'm het beste verkleinen in Paint en daarna weer uploaden. Mocht het echt niet lukken, stuur dan de foto maar in orgineel formaat naar m'n mail, dan zorg ik dat hij goed en wel op het forum komt ;)
 
Zijn zeker erg mooi Ted, maar ik vind de demper als geheel wat groot en daardoor een beetje lomp. Goed dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk en anders.
Daarnaast het praktische punt, straks een kofferset van givi erop, dan kan het wel eens (als ik op de foto's kijk) lastig worden om de zijkoffers te combineren met een akra hexagonal.

Met een wat kleinere demper heb je dit probleem niet.
 
Die leo vince in titanium met carbon eindcap staat inderdaad mooier dan de gehele carbonnen versie. Daarom was ik ook op zoek naar een foto.

Trouwens onder een FZ1 fazer staat het ook niet verkeerd...

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan