De Fazerrijders (M/V) hangplek deeltje 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat was ik, net nadat ik mn fiets had opgehaald. Ik zag de busbaan niet zitten dus pakte zelf steeds een stuk links langs de rij. Stond er net weer tussen om naar rechts te gaan naar Uithoorn.

Je kwam vanuit Amstelveen richting Ouderkerk? Dan rechts eraf de Amsteldijk op? Dan heb je vast en zeker ook dat grote gele vlak gezien :X ? Wel een mooie route om naar Uithoorn te rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen, iedereen bedankt voor het welkom heten !!

Het toerritje 1 mei wordt hem niet voor mij. Ik heb dan een toerritje met collega`s van het werk ;) .
 
Ja, kom daar best vaak, vind ik een leuk stukje. alleen dat vlak?

Google Maps

Op Streetview is het nog niet geel, maar tegenwoordig wel. Ze hebben dat vlak geel gemaakt, om het gevaar aan te geven. Als je goed kijkt (wat velen niet doen), dan zie je dat het een gelijkwaardige kruising is. Weet bijna niemand, niemand denkt eraan....... Daarom hebben ze toen een emmer gele verf leeg gekieperd, met als gevolg dat we nu een mooie glibberbaan voor bikers hebben -O-
 
:( dat stomme ding start niet goed
Hij krijgt geen (niet snel genoeg) benzine als ik een tijdje doorstart slaat ie wel aan en dan loopt ie als een zonnetje. Ondertussen is wel mijn dagteller en klokje op op nul gesprongen.....
Zal ff de search opstarten of hier moet iemand snel komen met een antwoord *D

Dagteller en klok die op nul springen worden veroorzaakt door een te ver ingezakte spanning van de accu. Gevolgd van het lang doorstarten, dan verliest de accu lading, op het moment dat je dan weer probeert te starten zakt je accuspanning steeds weer even kort in. Dat is de verklaring voor het wegvallen van je display.

Nu nog het probleem van slecht starten. Choke geprobeerd? Geeft je motor tijdens het vele starten af en toe wel iets van een plof? Hoor je de brandstofpomp nog in al die tijd? Streepje gas erbij geprobeerd? Je tipt zelf al aan dat hij te weinig benzine krijgt ---> brandstoffilter vol?
Wel apart om te horen dat je zoveel moeite hebt, aangezien de fazer toch wel één van de aller makkelijkste motoren is om te starten. Hier is het ook met een druk op de knop en meteen lopen.

Succes ermee ;)
 
Dagteller en klok die op nul springen worden veroorzaakt door een te ver ingezakte spanning van de accu. ........

Nu nog het probleem van slecht starten. Choke geprobeerd? Geeft je motor tijdens het vele starten af en toe wel iets van een plof? Hoor je de brandstofpomp nog in al die tijd? Streepje gas erbij geprobeerd? Je tipt zelf al aan dat hij te weinig benzine krijgt ---> brandstoffilter vol?
Wel apart om te horen dat je zoveel moeite hebt, aangezien de fazer toch wel één van de aller makkelijkste motoren is om te starten. Hier is het ook met een druk op de knop en meteen lopen.

Succes ermee ;)

Toch wel fijn al die mede Fazer rijders :}
Dat de dagteller en klok op nul springen had ik al wel gedacht door te grote accu dip

Choke staat open bij koud starten (of kan die niet goed zijn??? ik zie wel de choke schuif op de carb bewegen, dus doet wel iets denk ik)

Hij geeft geen plof, de start motor draait en draait en draait en als ik een paar keer flink gas geef en blijf doorstarten dan start ie zodra die een keer ploft (duidelijk zo :? )
 
Choke én (te vroeg) gas geven gaat bij mij niet goed, dan valt ie uit namelijk. Beter choke er op en even van het gas afblijven (maar waarschijnlijk doe je dit al.. :? ).


Vind de Fazer overigens niet de allermakkelijkste om te starten..
Bij mij heeft ie de eerste seconden bij een koude start (en na een tijdje stilstaan al helemaal) moeite om te blijven draaien. Al vaker voorgekomen dat ik de accu leeg heb gestart en kon duwen B|
Eenmaal warm start ie wel super.
 
Gisteren mijn nieuwe Rizoma SBK stuur gemonteerd op de FZS en MAN..!!! :o Wat een wereld van verschil!! :Y Dit had ik echt jaren eerder moeten doen!! *O*

Ik heb lang getwijfeld tussen div. sturen. Eentje bij motozoom besteld van LSL maar die beviel niet. Het is uiteindelijk een 22mm Rizoma stuur geworden, zwart van kleur. Het ziet er stukken beter uit imho maar wat is de Fazer er beter op geworden wat rij-eigenschappen betreft zeg!

Het gevoel is directer, actiever. Het bochtenwerk is zó eenvoudig en zooooo leuk om te doen! Niet te vergelijken met het standaard kleine crap stuur..! ;)

De reden waarom ik op zoek ben gegaan naar een ander stuur was mijn lage rugpijn en jawel... ook dat is verdwenen! De houding is meer voorover en breder. Hierdoor zit je actiever op de motor waardoor er iets meer druk op de armen komt maar zeker niet hinderlijk!

Echt een aanrader, voor iedereen! Kosten: 60,- (+ stuurgewichtjes)

MA001diagram.jpg


MA001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mijn nieuwe Rizoma SBK stuur gemonteerd op de FZS en MAN..!!! :o Wat een wereld van verschil!! :Y Dit had ik echt jaren eerder moeten doen!! *O*

Ik heb lang getwijfeld tussen div. sturen. Eentje bij motozoom besteld van LSL maar die beviel niet. Het is uiteindelijk een 22mm Rizoma stuur geworden, zwart van kleur. Het ziet er stukken beter uit imho maar wat is de Fazer er beter op geworden wat rij-eigenschappen betreft zeg!

Het gevoel is directer, actiever. Het bochtenwerk is zó eenvoudig en zooooo leuk om te doen! Niet te vergelijken met het standaard kleine crap stuur..! ;)

De reden waarom ik op zoek ben gegaan naar een ander stuur was mijn lage rugpijn en jawel... ook dat is verdwenen! De houding is meer voorover en breder. Hierdoor zit je actiever op de motor waardoor er iets meer druk op de armen komt maar zeker niet hinderlijk!

Echt een aanrader, voor iedereen! Kosten: 60,- (+ stuurgewichtjes)

[afbeelding]

[afbeelding]

En je zicht, ik bedoel, zie je nu nog wat in je spiegels? Zelf heb ik reeds spiegelverbreders op mijn FZS 600 gemonteerd, maar ik verwacht bij een breder stuur wederom weinig in de spiegels te kunnen zien.
FZS1000 spiegels monteren is een optie, maar ik wil eigenlijk niet meer zoveel in de FZS600 investeren, aangezien ik volgend jaar een andere motor wil gaan aanschaffen.
 
En je zicht, ik bedoel, zie je nu nog wat in je spiegels? Zelf heb ik reeds spiegelverbreders op mijn FZS 600 gemonteerd, maar ik verwacht bij een breder stuur wederom weinig in de spiegels te kunnen zien.
FZS1000 spiegels monteren is een optie, maar ik wil eigenlijk niet meer zoveel in de FZS600 investeren, aangezien ik volgend jaar een andere motor wil gaan aanschaffen.

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar...
 
Bij mijn Fazer heb ik ieder geval geen last van beperkt zicht in de spiegels. Rechts is nog prima, niks over te klagen. Links moet ik even m'n elleboog intrekken om volledig zicht te krijgen. Maar dan zit ik ook vrij breed met m'n armen.
 
En je zicht, ik bedoel, zie je nu nog wat in je spiegels? Zelf heb ik reeds spiegelverbreders op mijn FZS 600 gemonteerd, maar ik verwacht bij een breder stuur wederom weinig in de spiegels te kunnen zien.
FZS1000 spiegels monteren is een optie, maar ik wil eigenlijk niet meer zoveel in de FZS600 investeren, aangezien ik volgend jaar een andere motor wil gaan aanschaffen.

:?

Die spiegels kosten slechts 5 tientje bij Louis.
 
Bij mijn Fazer heb ik ieder geval geen last van beperkt zicht in de spiegels. Rechts is nog prima, niks over te klagen. Links moet ik even m'n elleboog intrekken om volledig zicht te krijgen. Maar dan zit ik ook vrij breed met m'n armen.
Zit je breed, of ben je gewoon breed? :+
 
Die spiegels kosten slechts 5 tientje bij Louis.

Ja, dat weet ik, maar eens moet je een keer stoppen, dan is het mooi geweest.
Ik wil eigenlijk al een paar jaar een andere motor, maar telkens gooide andere prioriteiten roet in het eten.
Vorig jaar moest de 4-wieler vervangen worden, en dit jaar is de keuken aan de beurt.

En mocht het echt anders lopen dan wat ik nu van plan ben, en is het zicht in de spiegels echt bagger na montage van het SBK stuur, tsja, dan schaf ik de spiegels misschien alsnog aan. Veiligheid moet wel in orde zijn.
Laten we eerst het stuur eens monteren (het pakketje is terecht en ik verwacht het morgen binnen), en kijken hoe het bevalt en wat het zicht in de spiegels is.
Misschien is het wel helemaal niet nodig?!?!
 
Ik zie nog ruim voldoende in de spiegels. Het beeld sluit net niet om me heen zeg maar. Ik moet voor volledig zicht achter me iets mn ellebogen naar binnen duwen maar tijdens het 'normale' rijden is dit echt niet nodig.
 
Zo ik heb een motor . Een fazer 600 uit 2002, met 61k op de teller. Bij 57k zijn er nieuwe remblokken voor ingezet, 2 nieuwe michelin banden, en alle vloeistoffen en filters vervangen. De andere beurt is van 47k, waarbij de ketting en tandwielen zijn gedaan, alle vloeistoffen en de remblokken achter + bougies uit mijn hoofd. Ketting zag er nog goed uit. Ik zette de motor even neer, en kreeg hem niet op de middenbok . Toen kwam iemand die met de hond liep even vragen of ik problemen had, hij had al lang een motor dus had ook even gekeken ernaar dus dat was wel prettig.
Wat ik wel opmerkte was wat lucht die onderaan de uitlaat verdween, het laagste punt, was met het starten van de koude motor. Mogelijk een klein lek, hij reageerde verbaasd en zei dat we anders even de garage moeten bellen wat die erover zeggen en hoeveel dat zou kosten. Die zeiden dat het kan dat het een lek is, en anders een ontluchtingsgaatje, of in ieder geval een gaatje dat wat condens eruit kan druppelen. Toen de motor eenmaal warm was was dit ook vrijwel niet meer te zien, iemand die hierover iets weet?

Toen even erover gehad, dat ik 2e hands wel een uitlatenbochtenset voor 150 euro zag, waarop hij zei, prima maken we er 850 van. Verder zat er nog wat roest bovenaan de voorvorkpoten, kan daarvan het meeste wel weg krijgen denk ik. Een slot er nog bij, plus schijfrem, plus topkoffer en de boekjes. Zit nog een sportuitlaat onder (laser) en de originele kan ik nog ophalen als ik een keer bij hem in de buurt ben, die is nog compleet nieuw.
 
Zo ik heb een motor . Een fazer 600 uit 2002, met 61k op de teller. Bij 57k zijn er nieuwe remblokken voor ingezet, 2 nieuwe michelin banden, en alle vloeistoffen en filters vervangen. De andere beurt is van 47k, waarbij de ketting en tandwielen zijn gedaan, alle vloeistoffen en de remblokken achter + bougies uit mijn hoofd. Ketting zag er nog goed uit. Ik zette de motor even neer, en kreeg hem niet op de middenbok . Toen kwam iemand die met de hond liep even vragen of ik problemen had, hij had al lang een motor dus had ook even gekeken ernaar dus dat was wel prettig.
Wat ik wel opmerkte was wat lucht die onderaan de uitlaat verdween, het laagste punt, was met het starten van de koude motor. Mogelijk een klein lek, hij reageerde verbaasd en zei dat we anders even de garage moeten bellen wat die erover zeggen en hoeveel dat zou kosten. Die zeiden dat het kan dat het een lek is, en anders een ontluchtingsgaatje, of in ieder geval een gaatje dat wat condens eruit kan druppelen. Toen de motor eenmaal warm was was dit ook vrijwel niet meer te zien, iemand die hierover iets weet?

Toen even erover gehad, dat ik 2e hands wel een uitlatenbochtenset voor 150 euro zag, waarop hij zei, prima maken we er 850 van. Verder zat er nog wat roest bovenaan de voorvorkpoten, kan daarvan het meeste wel weg krijgen denk ik. Een slot er nog bij, plus schijfrem, plus topkoffer en de boekjes. Zit nog een sportuitlaat onder (laser) en de originele kan ik nog ophalen als ik een keer bij hem in de buurt ben, die is nog compleet nieuw.


Foto's!!! *D
 
Zo ik heb een motor . Een fazer 600 uit 2002, met 61k op de teller. Bij 57k zijn er nieuwe remblokken voor ingezet, 2 nieuwe michelin banden, en alle vloeistoffen en filters vervangen. De andere beurt is van 47k, waarbij de ketting en tandwielen zijn gedaan, alle vloeistoffen en de remblokken achter + bougies uit mijn hoofd. Ketting zag er nog goed uit. Ik zette de motor even neer, en kreeg hem niet op de middenbok . Toen kwam iemand die met de hond liep even vragen of ik problemen had, hij had al lang een motor dus had ook even gekeken ernaar dus dat was wel prettig.
Wat ik wel opmerkte was wat lucht die onderaan de uitlaat verdween, het laagste punt, was met het starten van de koude motor. Mogelijk een klein lek, hij reageerde verbaasd en zei dat we anders even de garage moeten bellen wat die erover zeggen en hoeveel dat zou kosten. Die zeiden dat het kan dat het een lek is, en anders een ontluchtingsgaatje, of in ieder geval een gaatje dat wat condens eruit kan druppelen. Toen de motor eenmaal warm was was dit ook vrijwel niet meer te zien, iemand die hierover iets weet?

Toen even erover gehad, dat ik 2e hands wel een uitlatenbochtenset voor 150 euro zag, waarop hij zei, prima maken we er 850 van. Verder zat er nog wat roest bovenaan de voorvorkpoten, kan daarvan het meeste wel weg krijgen denk ik. Een slot er nog bij, plus schijfrem, plus topkoffer en de boekjes. Zit nog een sportuitlaat onder (laser) en de originele kan ik nog ophalen als ik een keer bij hem in de buurt ben, die is nog compleet nieuw.

welkom! :]
ik heb er ook eentje uit 2002, en heb er vorige week een tweedehands Laser carbon op gezet.
ook mij is het opgevallen dat er op het laagste punt (connectie tussen linkpijp en collector) condens uit druppelt bij het koud starten.
ik heb hier op MF wel gelezen dat er ontwateringsgaten bestaan maar volgens mij had de originele uitlaat dit niet.
 
Ahh kijk, dat kan dus nog in mijn voordeel werken :) Misschien dus niks zelfs. Fotos heb ik nog even niet, heb hem eerst verzekerd en over geschreven zonder rijbewijs (geen probleem, via unive).

Nu even kijken welke middeltjes ik ga kopen om hem wat op te knappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan