De Fazerrijders (M/V) hangplek deeltje 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ikzelf heb beide; een bagster en een met magneten.

Gebruik de tanktas niet zo heel vaak, dus dan is de magneetoplossing makkelijker (baster moet nl. eerst de tank omhoog |( )

Ik heb er een van oxford, ideaal ding en was 3 tientjes op de beurs.
[afbeelding]

Voor een bagster hoeft helemaal de tank niet omhoog... (misschien bij latere bouwjaren, maar niet bij de Fazer uit 2002)
Ik heb een bagster om de tank en elke dag gebruik ik mij Bagster Tweety. Een zeer klein tasje voor de dagelijkse dingen. (Portomonnee, rijbewijs, papieren, lunchbox, enz.) (zie foto)
full


Ik had juist met de tanktas van Oxford "ruzie", met een bocht naar links was ik soms ongewenst aan het toeteren... :(
 
Laatst bewerkt:
Voor de tas zelf niet, maar voor de (nep)lederen hoes om je tank toch wel?

nope!! Gewoon de spanbandjes tussen je tank en je frame frummelen..
Als ik de tank eraf/omhoog had moeten doen, had ik nooit een bagster genomen...
 
Ben ik weer :( (jaja met de auto)
Hij start nog steeds niet lekker
Als ik sleutel omdraai tikt de benzine pomp ff (zoals dat hoort volgens mij)
Als ik dan wil starten gooit ie hem wel rond, maar slaat niet aan.

Als ik eerst 2 of 3 keer het gas vol open draai (na sleutel omdraaien en voor starten) dan doet ie het wel. (Choke heeft weinig invloed op dit geheel)
Stond ik van de week bij de pomp (zo'n 100km gereden), motor uit, helm af, tanken, afrekenen, helm weer op, starten... bijna ja dus eerst ff 2x gas open moeten trekken. Dus het maakt niet uit of de motor lang ok kort stil staat

Wat moet ik (laten) doen om gewoon te kunnen starten??
Ik heb net een tank leeg gereden met moto forte 1 + 2 maar dat hielp niks
:]
 
Klinkt alsof er niet genoeg benzine komt, dus ergens verstopt? Tijdens het rijden maakt hij geen rare geluiden?

Mijn spuitwerk op de koelribben is wel mooi geworden, alleen blijven er plekjes die nog even aangestipt moeten worden wat nu nog lastig is om te doen, kan je dan gewoon wat verf uit de spuitbus in een bakje spuiten, en dat met een kwast aanbrengen?
 
Ben ik weer :( (jaja met de auto)
Hij start nog steeds niet lekker
Als ik sleutel omdraai tikt de benzine pomp ff (zoals dat hoort volgens mij)
Als ik dan wil starten gooit ie hem wel rond, maar slaat niet aan.

Als ik eerst 2 of 3 keer het gas vol open draai (na sleutel omdraaien en voor starten) dan doet ie het wel. (Choke heeft weinig invloed op dit geheel)
Stond ik van de week bij de pomp (zo'n 100km gereden), motor uit, helm af, tanken, afrekenen, helm weer op, starten... bijna ja dus eerst ff 2x gas open moeten trekken. Dus het maakt niet uit of de motor lang ok kort stil staat

Wat moet ik (laten) doen om gewoon te kunnen starten??
Ik heb net een tank leeg gereden met moto forte 1 + 2 maar dat hielp niks
:]
Ik neem aan dat dit een FZS600 <2003 is?
Dus met carbs erop.
Ik denk dat je stationair sproeiers verstopt zijn.
Waarschijnlijk zit er niets anders op dan de carbs met zijn 4en als geheel te demonteren en dan zeker de vlotterbakken eraf en alles netjes schoonmaken (blazen) en weer terug in elkaar.
 
Klinkt alsof er niet genoeg benzine komt, dus ergens verstopt? Tijdens het rijden maakt hij geen rare geluiden?

Tijdens het rijden geen rare geluiden :]


Ik neem aan dat dit een FZS600 <2003 is?
Dus met carbs erop.
Ik denk dat je stationair sproeiers verstopt zijn.
Waarschijnlijk zit er niets anders op dan de carbs met zijn 4en als geheel te demonteren en dan zeker de vlotterbakken eraf en alles netjes schoonmaken (blazen) en weer terug in elkaar.

Ja, uit 2002
Dan maar carbs laten schoonmaken want heb ik Haynes gekeken en dat zijn wel heel veel stappen en plaatjes. :? (of valt het wel mee?)
Wat zou laten schoonmaken kosten?? Of bied iemand zich aan voor koffie+taart/bier?? :+
 
Ik ben er zelf ook wel eens mee bezig geweest, maar je moet je halve Fazert uit elkaar schroeven om enigszins bij de carbs te komen... heb het dus maar opgegeven :X
 
Tijdens het rijden geen rare geluiden :]Ja, uit 2002
Dan maar carbs laten schoonmaken want heb ik Haynes gekeken en dat zijn wel heel veel stappen en plaatjes. :? (of valt het wel mee?)
Wat zou laten schoonmaken kosten?? Of bied iemand zich aan voor koffie+taart/bier?? :+
Zoals bij zoveel sleutelklussen is de eerste keer dat je iets nieuws doet 'eng' ;) Maar het valt reuze mee. Noteer/markeer/fotografeer wel goed hoe alles verbonden zit want je moet wel een paar slangen etc. loshalen. Carbs schoonmaken is geen ingewikkelde klus en zolang je geen stelschroeven etc. verdraait verandert er niets! Je kunt de carbs er met 4 tegelijk af halen. Stop wel even wat SCHOON papier oid in de inlaatpoorten.
 
Zoals bij zoveel sleutelklussen is de eerste keer dat je iets nieuws doet 'eng' ;) Maar het valt reuze mee. Noteer/markeer/fotografeer wel goed hoe alles verbonden zit want je moet wel een paar slangen etc. loshalen. Carbs schoonmaken is geen ingewikkelde klus en zolang je geen stelschroeven etc. verdraait verandert er niets! Je kunt de carbs er met 4 tegelijk af halen. Stop wel even wat SCHOON papier oid in de inlaatpoorten.

Er moet best veel los, dat is niet zo erg, maar het moet ook weer allemaal in de juiste volgorde terug :+
Maar ben er meer bang voor dat ik met mijn fijne motoriek :? wat stelschroefjes verdraai en dan naar de garage mag duwen omdat hij niks meer doet :+
 
Heej mede fazer rijders..

Even paar vraagjes...

Wat gebruiken jullie om de tectyl van de bike af te halen? En waarmee poetsen jullie de chromen uitlaatbochten?

Verder heb ik altijd een pasje om mijn nek hangen voor de parkeergarage. Dit vind ik echt enorm irritant. Ik heb helaas geen zakje in mijn mouw of iets dergelijks van mijn jas :(. Heeft iemand hier enig idee wat ik hierop kan verzinnen?
 
Lijkt mij een juiste conclusie...
nouja, was te proberen.........
heeft hier iemand toevallig nog een idee waar ik eventueel wat (al dan niet gebruike) onderdelen op de kop kan tikken?
want de zoektocht gaat niet helemaal geweldig
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan