De garage van Clank

Als iemand vraagt:
Oh, je rijdt ook motor. Wat rij je?
hoeveel motoren heb je nou eigenlijk?

En je moet serieus nadenken, je geeft een tegenvragen als:
definieer motor.
Gelden losse frames ook?
Moet daar dan ook een kenteken bij zitten?

:+ O-)8)7

Maar ik rij nu momenteel het meest op de Kawasaki :P
Dan valt het gelukkig mee. Bij mij is alles te herkennen als motor. Momenteel zitten ook overal wielen onder zelfs.

Maar ik zie het al, jullie zien het niet als probleem.. Is dit hetzelfde als een AA meeting aan de bar?
 
Dan valt het gelukkig mee. Bij mij is alles te herkennen als motor. Momenteel zitten ook overal wielen onder zelfs.

Maar ik zie het al, jullie zien het niet als probleem.. Is dit hetzelfde als een AA meeting aan de bar?
Tja, daar voelt iedereen zich wel op z’n gemak
 
Goed, het gaat over alles wat er in de garage van Clank gebeurt dus ook de zelfreflectiemomentjes.

Clank stond vandaag in de garage en bedacht dat hij een probleem heeft.


Bekijk bijlage 1617254

Er is weer een Kawasaki bij gekomen.

Is hier een hulplijn voor?
Contact opnemen met garage van Erwin. Wordt volledig kosteloos bij u opgehaald en ook de vrijwaring wordt verzorgd!
 
Telefooncamera heeft een gebarsten lens, en daar zit nu vuil in. Grotenmensencamera maar gepakt dus:

WhatsApp Image 2021-04-10 at 21.00.15.jpeg
 
Oh ja, 4 in2 bij een ZZR, scheelt weer demper volume. Heb je hem zelf gepoetst of zo meegekregen? Ziet er netjes uit, beschaafde kleurstelling ook, weinig roze, fuchsia en paars voor een motor uit de 90'ies. Of is deze van eind jaren negentig?
 
Oh ja, 4 in2 bij een ZZR, scheelt weer demper volume. Heb je hem zelf gepoetst of zo meegekregen? Ziet er netjes uit, beschaafde kleurstelling ook, weinig roze, fuchsia en paars voor een motor uit de 90'ies. Of is deze van eind jaren negentig?
Ik heb hem vanmiddag nog even gepoetst. Is meteen een manier om nog eens de motor na te lopen om te checken dat het echt helemaal goed is. Zo ben ik vanmiddag nog even aan de slag gegaan met de achterrem. Die liep meer aan dan zou moeten. Zuigertje wat eruit laten komen, netjes opgepoetst, ingevet, terug gezet en nu doet hij het weer zoals het hoort. Zijn toch van die dingen die je soms mist bij het bekijken van het ding.

Maar ja, hij is van 1999. Specifiek wilde ik ook deze kleur hebben. Zelfde als mijn vorige.
 
Goed, ondertussen even een update voor de Zephyr:

1618430259337.png


Zitten nieuwe knipperlichtjes op. En de tank is ook terug. Afgelopen zaterdag even een rondje door de straat heen gereden en het lijkt het allemaal goed te doen.
Enige probleem is dat het er op leek alsof de roest onder de benzine weer terug kwam :/ nou was dat blijkbaar geen roest. Vandaag even onder de benzine gevoeld en het kwam er meteen af. Het is een wat vettig goedje. Iemand een idee? Voor nu zal het niet heel belangrijk zijn. Er zit een filter tussen en die zal niet zomaar vol zitten, maar ik wil het wel goed hebben eigenlijk.
 
Nette knippers

Is de tank gespoeld ? Of is de tank ontroest met ?
Ontroest met schoonmaakazijn, daarna doorgespoeld met water en vervolgens lampenolie rondgeslingerd tegen roesten. Daarna gespoeld met een litertje benzine en daarna meteen vol gegooid.
 
Vettig goedje mogelijk een reactie van de lampolie met benzine ?

Verder kan ik geen logische verklaring verzinnen. En het ontroesten heb ik trouwens op dezelfde wijze gedaan ;) (dus daar zeker geen commentaar op)
 
Vettig goedje mogelijk een reactie van de lampolie met benzine ?

Verder kan ik geen logische verklaring verzinnen. En het ontroesten heb ik trouwens op dezelfde wijze gedaan ;) (dus daar zeker geen commentaar op)
Het onlogische is vooral dat ik van zo'n vettig goedje zou verwachten dat het zou oplossen in de benzine.
 
Volledig mee eens. Lampolie (kerosine achtig) zou logischerwijs moeten oplossen in benzine.
Zijn beide een aardolie distillaat.
 
Goed, even de benzinetank laten voor wat het is. Ander probleem: De voorvork. Er zitten putjes in die ik met de beste wil in de wereld niet glad krijg.
Andere vork bij Roukema besteld, hun zeiden dat die nog goed bruikbaar is, blijkt dus niet zo te zijn. Die mag dus weer terug. Zo'n beetje alle motorslopen afgemaild of ze een setje hebben. 1 motorsloop in Belgie heeft er een. Die vragen 250 euro. Voor dat geld heb ik ook nieuwe binnenpoten.

Dus wat nu? Doorzoeken en wachten? Binnenpoten opnieuw laten verchromen? Het setje van 250 piek?
 
Ik vind de Zephyr echt enorm gaaf 😍
Misschien wil ik em wel van je overnemen, als ie klaar is.......
Uit welk jaar komt ie?
 
Ik vind de Zephyr echt enorm gaaf 😍
Misschien wil ik em wel van je overnemen, als ie klaar is.......
Uit welk jaar komt ie?
Zephyr komt uit 1990. Waarschijnlijk van de andere kant van de atlantische oceaan.


Maargoed, eerst de voorvorken. Heeft iemand ervaring met het hele spul opnieuw laten verchromen?
 
Zelf geen ervaring mee maar wel op de planning staan. En ik hoorde meermaals zeggen dat er een verschil is tussen verchromen en hard-verchromen. Vage kennis van me is RD freak en laat de vorkpoten van z’n projecten steeds in de UK hard-verchromen.

Vrees alleen dat je dat met 250 niet gaat redden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan