RBS
MF veteraan
- 8 jan 2010
- 1.646
- 51
10 jaar geleden vol ambitie gestart met mijn 1e projectmotor. Deze na ongeveer 7 jaar afgebroken wegens onvoldoende kennis en kunde. Conclusie: mijn eigen verbouwde “droommotor” zat er gewoon niet in.
Maar het blijft toch jeuken. Toen kreeg ik twee jaar geleden de kans om deze Triumph Trophy 1200 op de kop te tikken. Voor mij totaal geen geschikte motor. Hij stond namelijk al 8 jaar stil in een boerenschuur maar ik kon hem alleen niet laten staan. Dus met vier man de motor op een aanhanger gesjord want rollen zat er niet meer in. Gelijk maar doorgereden naar mijn monteur en een paar dagen later de Trophy lopend en rollend terug gekregen.
Mijn plan met de motor. Een budget verbouwing, hem vooral optisch wat luchtiger maken en zo min mogelijk structurele wijzigingen. Ik zie de laatste tijd de term “knotjes motor” voorbij komen. Weet niet precies wat dat inhoud, maar mijn gevoel zegt dat ik aardig die richting op ga. Dus verwacht geen bijzondere dingen mensen.
De motor bij aanschaf:
Maar het blijft toch jeuken. Toen kreeg ik twee jaar geleden de kans om deze Triumph Trophy 1200 op de kop te tikken. Voor mij totaal geen geschikte motor. Hij stond namelijk al 8 jaar stil in een boerenschuur maar ik kon hem alleen niet laten staan. Dus met vier man de motor op een aanhanger gesjord want rollen zat er niet meer in. Gelijk maar doorgereden naar mijn monteur en een paar dagen later de Trophy lopend en rollend terug gekregen.
Mijn plan met de motor. Een budget verbouwing, hem vooral optisch wat luchtiger maken en zo min mogelijk structurele wijzigingen. Ik zie de laatste tijd de term “knotjes motor” voorbij komen. Weet niet precies wat dat inhoud, maar mijn gevoel zegt dat ik aardig die richting op ga. Dus verwacht geen bijzondere dingen mensen.
De motor bij aanschaf: