De “Knotjes” Trofee

RBS

MF veteraan
8 jan 2010
1.646
51
10 jaar geleden vol ambitie gestart met mijn 1e projectmotor. Deze na ongeveer 7 jaar afgebroken wegens onvoldoende kennis en kunde. Conclusie: mijn eigen verbouwde “droommotor” zat er gewoon niet in.

Maar het blijft toch jeuken. Toen kreeg ik twee jaar geleden de kans om deze Triumph Trophy 1200 op de kop te tikken. Voor mij totaal geen geschikte motor. Hij stond namelijk al 8 jaar stil in een boerenschuur maar ik kon hem alleen niet laten staan. Dus met vier man de motor op een aanhanger gesjord want rollen zat er niet meer in. Gelijk maar doorgereden naar mijn monteur en een paar dagen later de Trophy lopend en rollend terug gekregen.

Mijn plan met de motor. Een budget verbouwing, hem vooral optisch wat luchtiger maken en zo min mogelijk structurele wijzigingen. Ik zie de laatste tijd de term “knotjes motor” voorbij komen. Weet niet precies wat dat inhoud, maar mijn gevoel zegt dat ik aardig die richting op ga. Dus verwacht geen bijzondere dingen mensen.

De motor bij aanschaf:
 

Bijlagen

  • IMG_0345.jpeg
    IMG_0345.jpeg
    553,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0346.jpeg
    IMG_0346.jpeg
    492,8 KB · Weergaven: 0
Vrijwel meteen begonnen met strippen en de zaag in het zadel gezet.
 

Bijlagen

  • IMG_0654.jpeg
    IMG_0654.jpeg
    465 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0655.jpeg
    IMG_0655.jpeg
    277,6 KB · Weergaven: 0
Nog iets later ook de zaag in de achterste kuipdelen en het subframe gezet.
 

Bijlagen

  • IMG_2778.jpeg
    IMG_2778.jpeg
    484,4 KB · Weergaven: 0
Ben benieuwd hoe en knotjes motor er uit ziet. Is dat een nieuwe klasse of hoe moet ik dat zien? Ik ga het in iedergeval volg (mits het niet 7 jaar duurt _O-).
 
En toen viel het al stil. Mijn prioriteiten moest verlegd worden naar een verbouwing van het huis. Die verbouwing zit inmiddels in een afrondende fase. Ik krijg dus weer ruimte in de schuur, tijd voor motoren en daarmee zin om het weer op te pakken. Dus bij deze een topic aangemaakt. Work in slow progress 😉
 
Ben benieuwd hoe en knotjes motor er uit ziet. Is dat een nieuwe klasse of hoe moet ik dat zien? Ik ga het in iedergeval volg (mits het niet 7 jaar duurt _O-).
Ik zou zeggen, vul de term in de zoekbalk en laat u verrassen 😉. Ik weet het namelijk ook niet precies.
 
O nee, die hipster met hun baard en knotje. Die eindeloos kunnen lullen. _O-
 
Koplamp gekocht
 

Bijlagen

  • IMG_3112.jpeg
    IMG_3112.jpeg
    359,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3113.jpeg
    IMG_3113.jpeg
    240,4 KB · Weergaven: 0
En nog een nieuwe aanschaf. Eens kijken of we deze in zijn totaliteit erop kunnen zetten.
 

Bijlagen

  • IMG_4533.jpeg
    IMG_4533.jpeg
    437,3 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ben op zoek naar wat tips en adviezen.

Welke tape te gebruiken voor het intapen van een kabelboom? Heb ook nog een Daytona staan met een open liggende kabelboom.

Uiteindelijk wil ik de resterende kappen en tank van kleur veranderen. Heb wel eens lak gespoten met een spuitbus, met gemengd resultaat. Nu mag deze motor van mij wel een ruig karakter krijgen. Hoeft niet perfect te zijn. Gewoon met een roller lakken zou best een optie zijn. Ook het idee om hem te spuiten met bedliner/raptorliner is de revue gepasseerd. Jullie nog leuke ideeën?

Kennen jullie of ben je een handige Harrie die woonachtig is in de provincie Groningen die kan lassen? Zal dan vooral om kleine dingen gaan als beugeltjes maken etc.
 
Ben op zoek naar wat tips en adviezen.

Welke tape te gebruiken voor het intapen van een kabelboom? Heb ook nog een Daytona staan met een open liggende kabelboom.

Uiteindelijk wil ik de resterende kappen en tank van kleur veranderen. Heb wel eens lak gespoten met een spuitbus, met gemengd resultaat. Nu mag deze motor van mij wel een ruig karakter krijgen. Hoeft niet perfect te zijn. Gewoon met een roller lakken zou best een optie zijn. Ook het idee om hem te spuiten met bedliner/raptorliner is de revue gepasseerd. Jullie nog leuke ideeën?

Kennen jullie of ben je een handige Harrie die woonachtig is in de provincie Groningen die kan lassen? Zal dan vooral om kleine dingen gaan als beugeltjes maken etc.
Baardje, knotje, haar groeit nog steeds.. Ik mag inhaken neem ik aan?
 
Ben op zoek naar wat tips en adviezen.

Welke tape te gebruiken voor het intapen van een kabelboom? Heb ook nog een Daytona staan met een open liggende kabelboom.

Uiteindelijk wil ik de resterende kappen en tank van kleur veranderen. Heb wel eens lak gespoten met een spuitbus, met gemengd resultaat. Nu mag deze motor van mij wel een ruig karakter krijgen. Hoeft niet perfect te zijn. Gewoon met een roller lakken zou best een optie zijn. Ook het idee om hem te spuiten met bedliner/raptorliner is de revue gepasseerd. Jullie nog leuke ideeën?

Kennen jullie of ben je een handige Harrie die woonachtig is in de provincie Groningen die kan lassen? Zal dan vooral om kleine dingen gaan als beugeltjes maken etc.
Van dat linnen tape heb ik gebruikt dat vind ik beter plakken.
Spuitbussen bij Crop (nonpaints.com) besteld en uiteraard 2k lak voor de tank.
 
Van dat linnen tape heb ik gebruikt dat vind ik beter plakken.
Spuitbussen bij Crop (nonpaints.com) besteld en uiteraard 2k lak voor de tank.
Heb je van dat linnen tape een merk o.i.d?
Zal eens kijken bij Crop/nonpaints.com.
 
Ook een einddemper gekocht. Of eigenlijk twee dempers. Ga ze opsplitsen in een linker en een rechter demper. Dit in het kader van een budgetverbouwing 😉. Altijd beter dan twee alipovic dempers
 

Bijlagen

  • IMG_4575.jpeg
    IMG_4575.jpeg
    581,7 KB · Weergaven: 0
Welke tape te gebruiken voor het intapen van een kabelboom? Heb ook nog een Daytona staan met een open liggende kabelboom.
Maak op het werk regelmatig kabelbomen en tape die dan in met tessa linentape, die plakt fatsoenlijk. Ook te krijgen in een brede variant, scheelt kramp in de handjes.
 
Maak op het werk regelmatig kabelbomen en tape die dan in met tessa linentape, die plakt fatsoenlijk. Ook te krijgen in een brede variant, scheelt kramp in de handjes.
Top! Ga ik even zoeken. Hopelijk binnenkort tijd om verder te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan