De KNMV weg er mee.

Ergens is dat belachelijk,als eigenaar ben jij de persoon die schadevrij rijd niet het voertuig,lijkt me een verkapte bezuiniging van de verzekeraar.

Is het ook. Voorheen was het geen probleem, kreeg je altijd korting. Maar de aandeelhouders zullen vast meer winst willen. })
Meestal ook met 2 motoren, dan pak je er eentje mee. Het zal bij de meesten denk ik niet voorkomen dat een ander dan elke keer op jouw 2e motor gaat rijden. Voordeel is wel weer dat als je met één motor onderuit gaat en je premie omhoog gaat, dat bij de andere motor niet gebeurt.
 
Ik weet niet alles van RoyData, maar als jij de verzekering van je vorige motor (dus voor hetzijspan, of wellicht het zijspan als je een overstap maakte) opzegt, dan moet die verzekeraar de schadevrije jaren in RoyData zetten. Die info zal vast blijven staan, maar heeft meestal een geldigheid van 3 jaar. Heeft KNMV dan in de eerste 3 jaar niet gecontroleerd of je schadevrije jaren had? Er moet toch wel iets over jouw persoon in staan?
In dat geval lijkt het mij dat ze je dan toch de premie moeten berekenen voor die 20 schadevrije jaren.

Voor een 2e motor moet je niet meer bij KNMV (AON Verzekeringen) zijn, want zoals bij ook vele andere verzekeraars geven ze geen korting meer op een 2e motor. Dus start je met 0 schadevrije jaren voor een 2e (of 3e, 4e) motor. Je verzekert per kenteken, niet op persoon. Ik had hetzelfde met een motorscooter 4 jaar terug voor erbij, toen bleek ook dat ik van KMNV even in plaats van 20 jaar naar 0 ging en flink mocht bijbetalen. Toen ben ik weggegaan naar een verzekeraar die voor een 2e motor wel de schadevrije jaren bekijkt van motor #1 en dan korting geeft op motor #2. Immers geldt voor het 2e kenteken nog steeds 0 schadevrije jaren, maar het gaat natuurlijk om de korting. Overigens hebben ze bij mij ooit een fout gemaakt en kreeg ik het aantal schadevrije jaren ook op het 2e kenteken ipv alleen de korting. Qua premie maakt dat voor de verzekeringsmaatschappij niet uit, maar als ik er weg wil, dan wel.

Maar goed, bel eens met Univé en vraag of een 2e motor nog steeds de korting kan krijgen van het aantal schadevrije jaren van de 1e motor, als je beide bij hen gaat verzekeren. Voor zo ver ik weet doet Combi Motors ook niet meer aan een 2e motor met korting (ze kijken voor het beste aanbod uit iets van 140 verzekeraars). Heb je maar 1 motor, dan zou ik Combi Motors adviseren, maar voor een 2e is het nog lastig om er eentje dus te vinden die nog de korting wil geven op een extra kenteken.

Een oldtimer motor heeft toch geen schadevrije jaren? Of is dat alleen bij auto's zo?

Ik heb 3 motoren bij combi motors.
1 dagelijkse en 2 oldtimers, meer dan 25 jaar oud. De oldtimers zijn het goedkoopst.

Overigens ligt het ook aan het model. Ik ging van een bmw r1150 naar een motorscooter. Die scooter heeft nog niet de helft van het vermogen en dagwaarde, toch is die best een stuk duurder in verzekering.
Waarom kon de beste man mij niet vertellen.
Alles minimaal verzekerd (wa)
 
bij mij ook de kleine kawa is duurder dan de BMW met zijspan.
komend voorjaar verkoop ik ze allebei en zoek ik een nieuw project.
 
Een oldtimer motor heeft toch geen schadevrije jaren? Of is dat alleen bij auto's zo?

Ik heb 3 motoren bij combi motors.
1 dagelijkse en 2 oldtimers, meer dan 25 jaar oud. De oldtimers zijn het goedkoopst.

Overigens ligt het ook aan het model. Ik ging van een bmw r1150 naar een motorscooter. Die scooter heeft nog niet de helft van het vermogen en dagwaarde, toch is die best een stuk duurder in verzekering.
Waarom kon de beste man mij niet vertellen.
Alles minimaal verzekerd (wa)

Niet eens over nagedacht, een oldtimer pak je niet zo vaak (een auto dan, motor weet ik niet).
Ik heb alleen recenter spul, van 2016 en 2019.
 
Niet eens over nagedacht, een oldtimer pak je niet zo vaak (een auto dan, motor weet ik niet).
Ik heb alleen recenter spul, van 2016 en 2019.
Nou ik pak mijn oldtimer (FZ 1985=old/ youngtimer?) wel heel vaak.
Die rijdt prima en staat pal voor de deur. De Blackbird moet ik eerst uit de stalling halen.
 
Niet eens over nagedacht, een oldtimer pak je niet zo vaak (een auto dan, motor weet ik niet).
Ik heb alleen recenter spul, van 2016 en 2019.

Bij mijn oldtimer autoverzekering is het verboden hem voor woon-werk te gebruiken.
Bij de motor is die regel er niet, dat heb ik bewust gevraagd.
Verder gewoon een km grens.
 
Bij mijn oldtimer-verzekering:
KM-grens kan je zelf aangeven.
In mijn geval 7500 of 15000.

Je zou 'm idd als dagelijkse motor kunnen gebruiken.
 
Ik heb hier het huis, 1 auto en 4 motoren bij Unive verzekerd. Alle voertuigen op 80% korting. (Officieel niet als schadevrije jaren)

Paar jaar terug prima afhandeling gehad na een keer mijzelf onderuit remmen bij het missen van een fietser. Ondanks WA verzekering nette vergoeding gehad. (Behalve de trol bij kantoor Twello)

Ik vermoed dat de fietser ergens de duimschroeven heeft aangedraaid op de een of andere manier.

db
 
vandaag twee oldtimerverzekeringen afgesloten bij ANWB online BMW R100RT en KAWA 450 ltd .
allebei 10.42 euro per drie maanden. opa is tevreden ik had eerst nog bij combimotors gevraagd maar daar gaan ze standaard ok uit van nul schadevrije jaren en kwamen ze allebei ruim boven honderd euro. toen naar ANWB site en die hebben een oldtimerregeling, daar mijn gegevens ingetypt en kom ik met dit resultaat.
Ik kreeg van KNMV nog een verzoek om een tevredenheid,s review in te vullen, dat heb ik nog even gedaan :? :(:(:( en of ze me mochten bellen|(:(
 
Laatst bewerkt:
Konden we stuivertje wisselen, die van mij eruit, die van jou er in.

Uiteindelijk was Univé voor mij goedkoper ( ANWB én Univé exact dezelfde prijzen voor m'n oldtimer )

Maar krijg "bulk" korting omdat je per verzekering, een stapel korting krijgt op je totaal pakket.
Dus was overstappen naast gemak, ook goedkoper.


Schadevrije jaren kennen ze niet bij oldtimer zover ik kon vinden, zou wel grappig zijn.. Krijg je zowat geld toe :) :)
Zou het aan de ene kant wel prettig vinden, m'n no claim die over alle voertuigen zou lopen.

Aan de andere kant, klapper je ergens een keer op je bek en moet je een deuk laten betalen van een autodeur ofzo,
gaan niet meteen AL je verzekeringen pootje-omhoog in prijzen.

Persoonlijk kan ik prima leven met de streep tussen auto/motor(s)


Nou nog wat verzinnen om die wegenwacht eruit te flikkeren :)
( grensbewoner , dus de kans is 50/50 dat ik net over de grens toch een keer hulp nodig heb, dat is een beetje mijn pech )
 
ik heb er nou niet naar gekeken maar veel verzekeringen hebben tegenwoordig thuisbreng service bij pech. ben wel anwb lid en heb een maal in mn leven sleephulp nodig gehad. is ook niet meer nodig, heb nu prive takelaar indien nodig.
ik zit ook maar 12 km van de grens.
 
ADAC, hoor van anderen dat het wellicht niet meer gaat maar het was een mooie optie. Mijn Zwager zit bij een of andere Scaninavische hulpverlener
 
Konden we stuivertje wisselen, die van mij eruit, die van jou er in.

Uiteindelijk was Univé voor mij goedkoper ( ANWB én Univé exact dezelfde prijzen voor m'n oldtimer )

Maar krijg "bulk" korting omdat je per verzekering, een stapel korting krijgt op je totaal pakket.
Dus was overstappen naast gemak, ook goedkoper.


Schadevrije jaren kennen ze niet bij oldtimer zover ik kon vinden, zou wel grappig zijn.. Krijg je zowat geld toe :) :)
Zou het aan de ene kant wel prettig vinden, m'n no claim die over alle voertuigen zou lopen.

Aan de andere kant, klapper je ergens een keer op je bek en moet je een deuk laten betalen van een autodeur ofzo,
gaan niet meteen AL je verzekeringen pootje-omhoog in prijzen.

Persoonlijk kan ik prima leven met de streep tussen auto/motor(s)


Nou nog wat verzinnen om die wegenwacht eruit te flikkeren :)
( grensbewoner , dus de kans is 50/50 dat ik net over de grens toch een keer hulp nodig heb, dat is een beetje mijn pech )
Ik betaal al jaren rond de 3 euro per maand WA (30 jaar en 17 jaar oude motor) en in de 50 jaar motorrijden en geen lid vd ANWB ooit één keer Vörgers gebeld. Dan maar de volle mep betalen aan de grens bij Gronau aan de B54/N35.

D25308A3-9C00-4642-AC95-9ED336356B67.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan