De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Meldpunt wie weet helpt het. Ga zelf ook nog zuidlimburgbereikbaar een mail sturen.
Dat ze wegafsluiten ivm geluidsoverlast kan ik begrijpen. Nu worden meer en meer voertuigen (ook motoren) elektrisch. Dus amper uitstoot van schadelijke uitlaatgassen, en amper geluidshinder. Gaat de weg wel weer open voor electrische voertuigen?

Via een uitgebreid participatietraject heeft vervolgens het projectteam ‘Verantwoord op weg’ veel ervaringen en ideeën opgehaald van inwoners, ondernemers, dagrecreanten, verblijfstoeristen en belangenorganisaties van bijv. agrariërs, horeca, toerisme, fietsers, motorrijders en wandelaars.
 
Rij 's avonds ook weleens een rondje na eten. Lekker rustig dan in zuid Limburg. Wel zorg ik dat ik voor het donker thuis ben.

Ben nu overigens in het heuvelland. Zie tot mijn verbazing dat vanaf vandaag tot eind oktober de weg tussen euverem en beutenaken is afgesloten voor al het gemotoriseerd verkeer. Pilot Beutenaken (Gulpen-Wittem) | Zuid-Limburg Bereikbaar | Slimme, duurzame en veilige mobiliteit
En.... De camerig staat bij buitenlust een bord dat weg op zon en feestdagen is afgesloten tussen 9 en 21u voor motoren. De zevenwegenweg is zelfs helemaal afgesloten voor motoren. Pilot Epenerbaan (Vaals) | Zuid-Limburg Bereikbaar | Slimme, duurzame en veilige mobiliteit
Thnx! Hier was ik niet van op de hoogte. Ondanks dat ik in de buurt woon en mee heb gedaan aan de enquête...
 
Hier was het ook niet bekend, kom toch vaker in de dorpen. Rijd ook veel door de weeks na 18:00 uur. Helaas in weekend weinig tijd om te rijden. En het is idd een stuk rustiger en fijner rijden in de avond uren. Met de Ural rijd ik sowieso niet graag op drukke dagen aangezien hij maar max. rond de 80 km/h gaat. Helaas is hier weinig begrip voor en krijg je van dat gek rij gedrag en daar heb ik geen zin in.
 
Als het lekker weer is dan vind ik het een genot om savonds of snachts te rijden.. geen lastige mensen enz. 🤣😆😁🙄.

Kanttekening, het moet wel echt lekker weer zijn en niet zoals nu.
Bahbah wat een K**te regen.

Ook zie ik de laatste tijd veel auto meetings bij het Roda stadion... 🤣Fast and the Furious🤣 ik woon "om de hoek" en dan hoor ik wel eens een lekkere burnout of dergelijk.🤙🤙
 
Wat jaren terug had ik n Custom oldtimer. In die tijd was dat op donderdagavond bij de parkeerplaats waar nu hornbach ligt en best leuk om ns heen te gaan en n praatje te maken
 
Daar is toen ook 1 of 2 keer een Volkswagen meeting geweest, ben ik ook eens geweest. Was best leuk en vrij veel opkomst ook vanuit BE en DE. Helaas zie je dat het ook allemaal minder wordt. Natuurlijk ook door Corona maar ook het animo wordt minder.
 
Wordt natuurlijk ook een duurdere hobby met die flutbenzine bij carburateurs. Moet je toch wel wat betere benzine erin gooien die tegenwoordig een fortuin kost. Heb ik met mn oldtimer motor ook trouwens
 
Rij 's avonds ook weleens een rondje na eten. Lekker rustig dan in zuid Limburg. Wel zorg ik dat ik voor het donker thuis ben.

Ben nu overigens in het heuvelland. Zie tot mijn verbazing dat vanaf vandaag tot eind oktober de weg tussen euverem en beutenaken is afgesloten voor al het gemotoriseerd verkeer. Pilot Beutenaken (Gulpen-Wittem) | Zuid-Limburg Bereikbaar | Slimme, duurzame en veilige mobiliteit
En.... De camerig staat bij buitenlust een bord dat weg op zon en feestdagen is afgesloten tussen 9 en 21u voor motoren. De zevenwegenweg is zelfs helemaal afgesloten voor motoren. Pilot Epenerbaan (Vaals) | Zuid-Limburg Bereikbaar | Slimme, duurzame en veilige mobiliteit
Net even mijn mening geventileerd op FB:

Geen idee wat ik hier van moet vinden. Het is zeker druk in het #Heuvelland. Ik vraag me echter af of specifiek het afsluiten van de #Epenerbaan een oplossing is. Aangezien er niemand direct aan deze weg woont zal vooral de kortdurige overlast voor bv wandelaars of fietsers verminderen.

Mits deze afsluiting het aantal motorrijders in de gehele regio verlaagt zal het echter weinig verlichting bieden voor de dorpsbewoners langs de #Mergellandroute die langdurige overlast ervaren. Kijk maar naar de mate waarin er nog steeds geklaagd wordt in de regio #rursee, ondanks de weekendafsluitingen.

Epenerbaan afsluiten is mijn inziens #symboolpolitiek, omdat het de bekendste motorweg is. Niet omdat er de meeste overlast is...
 
Ik heb onderstaande gisteren naar Zuid-Limburg bereikbaar gestuurd
 

Bijlagen

  • PWNWKjA.jpg
    PWNWKjA.jpg
    261,1 KB · Weergaven: 29
Moest toevallig vandaag bij Euverem zijn, staat nu inderdaad en bord verboden voor al gemotoriseerde voertuigen behalve bestemmingsverkeer.
 
En antwoord:

Beste heer......

Bedankt voor uw onderstaande bericht!



Graag geef ik u wat meer informatie omtrent de pilot Epenerbaan.



In mei 2020 hebben de gemeenteraden van Vaals, Gulpen-Witten en Eijsden-Margraten moties aangenomen ten aanzien van de verkeersleefbaarheid als gevolg van de enorm toeristisch recreatieve (verkeers)druk in het Heuvelland.



In de moties is aangeven om dit samen met de bewoners op te pakken. We hebben een plan van aanpak opgesteld en deskresearch uitgevoerd. In januari 2021 hebben we alle inwoners via de lokale media en alle stakeholders uitgenodigd om mee te doen aan het participatieproces. Hiervoor hebben zich 570 mensen aangemeld. Waarbij 180 inwoners hebben aangegeven actief te willen deelnemen. Afgelopen voorjaar hebben we een 9 (digitale) bijeenkomsten georganiseerd en veel individuele gespreken met stakeholders en bewonersgroepen gevoerd. Uiteindelijk heeft dit geleid tot een rapportage en een pakket van maatregelen dat we hebben aangeboden aan alle drie de gemeenteraden. De vier pilots maken hier onderdeel van uit.



Tijdens dit participatieproces hebben we regelmatig nieuwsbrieven opgesteld en onder de deelnemers verspreid en publicaties in de lokale media geformuleerd. Daarnaast hebben we actief de regionale dagbladen van informatie voorzien, zodat zij in de kranten hier aandacht aan kunnen besteden. Regelmatig zijn artikelen gevraagd en ongevraagd gepubliceerd. Meer informatie over het proces en de inhoud kunt u terugvinden https://www.zuidlimburgbereikbaar.nl/nl/onze-producten/verantwoord-op-weg-in-eijsdenmargraten-gulpenwittem-en-vaals/



Uw suggestie om een uitzondering te maken voor elektrische motoren nemen wij mee in de evaluatie van het project.



Ik ga er van uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd

Mvg mevrouw .......
 
Ik ben vanavond over de Epenerbaan gereden. Er hadden zich blijkbaar wat jongeren verzameld om wat te gassen. Er kwam me een Skoda Fabia RS op topsnelheid tegemoet en verderop zat er opeens een Golf GTI op m'n achterwiel. Er stonden ook een paar auto's bij het kioskje bij Lodge 7...

Ik ben ook nog gestopt bij Henri-Chapelle;
20210802_203642.jpg

20210802_203944.jpg
20210802_203425.jpg

Kerkhof is dicht vanaf 17:00, maar het uitzicht is ook de moeite waard...
 
Laatst bewerkt:
Als iemand nog iets te doen zoekt voor vandaag; In Bilstain net over de grens is een Belgisch/Nederlands kampioenschapswedstrijd bezig voor supermoto's en quads. Entree is gratis.

221135480_108324291547019_5365263606300973062_n.jpg


Ik ben gisteren even wezen kijken. De baan heeft een super mooie ligging en er zijn veel spectaculaire plekken om te kijken. Vooral als je de echte mannen een hairpin in ziet sliden...


FB_IMG_1628413041350.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik vanmiddag even via een omweg richting het uitzichtpunt van de Garzweiler dagbouwmijn in Jackerath ga rijden. En lekker rijden en even een stukje machtig mooie techniek bewonderen
 
Grappig.
Ik ontving afgelopen week de nieuwsbrief van motor.nl
Was een artikel over toerrit aan het lezen, ondersaan stond een link naar artikelen die wellicht ook interessant waren voor mij.
Hierbij stond ook een route richting garzweiler in.
 
Laatst bewerkt:
Heb me er 2/3 jaar geleden een keer aangemeld met de intentie om eens mee te rijden. Zeker omdat ik het alleen rijden een beetje moe ben.
Maar omdat ik niet veel later een relatie kreeg (en mijn vriendin geen motorrijdster is, en ik toch tijd aan haar moet besteden) is het er nooit van gekomen.
Post liever eens in dit forum als ik een dagtrip ga maken, maar hier zijn reacties dan weer erg beperkt.
 
Ik rij daar wel eens mee maar alleen ritjes in het zuiden. Ik heb geen zin om eerst 1,5uur naar boven te rijden, een ronde t maken van 200km en dan weer 1,5 uur naar beneden.
 
Grappig.
Ik ontving afgelopen week de nieuwsbrief van motor.nl
Was een artikel over toerrit aan het lezen, ondersaan stond een link naar artikelen die wellicht ook interessant waren voor mij.
Hierbij stond ook een route richting garzweiler in.
Er zijn verschillende routes, maar ik heb er zelf maar eentje in elkaar gezet. Ben trouwens niet gegaan. Was wat regenachtig en eigenlijk waait het best hard

BTW, de route die ik uitgezet heb gaat voornamelijk over de doorgaande secundaire wegen door de wat grotere dorpen. Ik vindt dat in Duitsland heel prettig rijden. Zodra je op kleinere wegen gaat rijden door kleinere dorpen laat de kwaliteit van het wegdek vaak te wensen over
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maar even langs de drie bruinkoolmijnen gereden. Uitkijkpunten bij Jackerath en Imden waren dicht. Maar bij Elsdorf heb je prachtig uitzicht over dat gigantische gat wat de gegraven hebben
F90ADC4F-72C2-498E-82DA-626A8CB9997C.jpeg

Ook echt wel een mooie omgeving om te rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan