De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Bijlagen

  • FB_IMG_1687591496852.jpg
    FB_IMG_1687591496852.jpg
    120,2 KB · Weergaven: 18
  • FB_IMG_1687591508052.jpg
    FB_IMG_1687591508052.jpg
    113 KB · Weergaven: 15
  • FB_IMG_1687591513313.jpg
    FB_IMG_1687591513313.jpg
    109,6 KB · Weergaven: 14
Gaat dan om de Eyserweg/Eyserbosweg denk ik.
Enige positieve is dat deze niet alleen voor motoren wordt afgesloten.
Dan is de kans op verzet/protest groter.
Want nu wordt 'jan met de pet' ook getroffen, en dan kan het natuurlijk niet.

edit: Eyserbosweg sowieso
Google Maps
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar is het weer een "proef"...

Deze link is bijna nergens te vinden, maar je kan er ook een vragenlijst invullen...
Homepage | Stiltegebieden Gulpen - Wittem

Thanks. Heb het bericht ook even gedeeld in het topic mbt wegafsluitingen.
Heb bij de enquete ingevuld:

Het gemotoriseerd verkeer is op deze wegen dermate beperkt dat een afsluiting voor gemotoriseerd niet lonend is. Doordat het elektrisch rijden meer en meer toeneemt zal de geluidsoverlast ook verminderen, aangezien deze voertuigen weinig tot geen geluid produceren.

Daarnaast ingevuld dat de proef niet rechtsgeldig is aangezien deze niet ter inzage wordt gelegd (Citaat uit Dagblad de Limburger):
Het gaat om een verkeersbesluit dat hoe dan ook enkele weken ter inzage moet worden gelegd. Waaifoort wil daar echter niet op wachten en nu doorpakken.
 
Nieuw rubber; Altijd fijn...

Bekijk bijlage 1897019

Momarosa motorbanden heeft niet meer op m'n FB berichtje gereageerd (gestopt misschien?). Daarom maar een nieuw adresje uitgeprobeerd. Niet iedereen legt eigen bandjes erom, maar deze wel. Deden helemaal niet moeilijk (los wiel) en staat ook gewoon op hun website (€15,-)...
Lemmens Bikes And Cars Service - Gronsveld
Bei Facebook anmelden
Weet dat momarosa verhuisd is, volgens mij is bellen ook altijd beter.
 
ik heb het daar al een paar keer laten doen, wiel en band gebracht, en hij heeft gewisseld. Al moet ik zeggen dat ik de laatste keer weer bij hem telefonisch een band heb besteld en gewoon de motor heb neergezet, en ff buiten gewacht in het zonnetje.
 
Voor de auto ga ik ook wel eens naar Lemmens. Voor de motor meestal toch via Rosa Motoren, alhoewel ik niet weet of ik daar ooit zelf de band heb geleverd. I.i.g. één keer via een bandenzaak een band op de motor laten leggen en dat leverde een beschadigde velg op en een tweede bezoek op omdat ze niet wisten of ze het goed hadden gemonteerd.
 
Ben ik blij dat ik niet met mijn hobby auto ben gaan toeren want dat ding maakt standaard met de klep open een herrie en had ik geheid daar gestaan.
Maar was me te fris om met het dak open te gaan rijden
 
Heb vrijdag een afspraak bij SP motorservice om even naar mijn blok te luisteren, sinds laatste rit hoor ik een rare ratel/tik als ik stabiele toeren rij tussen de 4000-5000.
 
Vandaag weer even richting Veluwezoom gereden, gezien er buien vielen daarna afgezakt naar het rijk van Nijmegen en uiterste puntje van Noord Limburg. ook mooi rijden.

overigens:
van de site van dagblad de limburger:

Schweibergerweg en Eyserbosweg blijven open tijdens proef met afsluiten stiltegebieden​

Schweiberg -
De doorgaande weg door Schweiberg en de Eyserbosweg in Eys blijven tijdens de proef met het afsluiten van stiltegebieden in Gulpen-Wittem open.
Wethouder Henri-Pierre Waaifoort liet de gemeenteraad donderdagavond weten dat de Schweibergerweg uit het plan wordt gehaald. De zijwegen van de Schweibergerweg naar het buitengebied gaan wel tijdelijk dicht voor doorgaand verkeer.

Furieus​

De gemeente wil onderzoeken of het afsluiten van gebieden leidt tot een afname van de overlast door het toeristisch verkeer. Schweiberg reageerde furieus op dat plan. Met name de horecaondernemers in de buurtschap zijn bang dat zij klandizie verliezen.

Lees ook: Stiltegebieden bij Eys en Schweiberg dicht voor doorgaand verkeer

Oppositiepartij PRO had donderdag een motie klaarliggen met het verzoek om de Schweibergerweg open te laten. „We hebben in Beutenaken gezien waar het afsluiten van wegetoe leidt”, aldus raadslid Marion van der Kleij. „Elders werd het daardoor juist drukker.”

Aangepast​

Wethouder Waaifoort was de fractie echter voor. Aan het begin van het debat deelde hij de raad mee dat de plannen waren aangepast en de Schweibergerweg niet af te sluiten.

Samen met Ineke van der Laan (DOE ‘22) paste Van der Kleij haar motie vervolgens aan, waarbij zij voorstelden om naast de Schweibergerweg ook de Eyserbosweg open te houden. Die motie werd door de raad unaniem aangenomen.

Een motie van afkeuring waarin PRO en DOE ‘22 de houding van wethouder Waaifoort bekritiseerden haalde het niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan