De Nieuwe Ducati Scrambler

Wat is duur. Tis duurder als je je fiets gaat inruilen en hij zit onder de roest ;)
Bovendien laat ik meestal rond november mijn fiets bij de dealer met tectyl bewerken. Dat is helemaal prettig. Ja hij ziet er na de winter niet meer uit maar een flinke poetsbeurt en hij is echt weer als nieuw!
 
Ik vind die Virex zeker niet lelijk, maar hij past meer bij een echt Scrambler zelfbouw/special uitvoering, bijvoorbeeld die ze bij Motortoer in Amsterdam hebben gemaakt. Wel een stuk goedkoper dan Termi en Akra :Y

Die Italia Independent kost dacht ik rond 13.4k Volgens mij zag ik hem bij Bruggeman.
 
Ik vind die Virex zeker niet lelijk, maar hij past meer bij een echt Scrambler zelfbouw/special uitvoering, bijvoorbeeld die ze bij Motortoer in Amsterdam hebben gemaakt. Wel een stuk goedkoper dan Termi en Akra :Y

Die Italia Independent kost dacht ik rond 13.4k Volgens mij zag ik hem bij Bruggeman.
Volgens mij is de Italia Independant inderdaad rond de 13,5K inderdaad.
Voor zover ik heb begrepen is er per dealer 1 beschikbaar gesteld, en kunnen ze zo lang de voorraad strekt bijbestellen, met een maximum productieaantal van ca 500 stuks.
 
Goedemiddag allen, zoals aangegeven gisteren een paar uur de Scrambler Icon gereden, toevallig mét die Akra en tja wat zal ik zeggen...........HEERLIJK!!!! Wat heb ik genoten en gelachen op die fiets :] :}
Het voelt oneerbiedig gezegd aan als een crossfiets met motor zó makkelijk als je daarmee rijdt.
Al na 3 bochten dacht ik, yes dit is mijn soort fiets. Gewoon een gevoel van totale controle. En het was voor mij persoonlijk een hooligan bike in retro jasje. Maat van me met een Speed Triple zei dat ie op dijkweggetjes nog nooit zó veel moeite heeft gehad om me enigzins bij te houden 8-)

Wat viel op:
- instant vertrouwen op de fiets,
- werkelijk weergaloos geluid met die Akra's (db killer zat er in en die hoef je er echt niet uit te halen want ze horen je al aan stormen 3 blokken ver),
- goede remmen,
- nooit het gevoel vermogen tekort te komen,
- stevig geveerd (wat wil je het is een Duc),
- veel bekijks van mensen,
- zadel is inderdaad zeer stevig (na 150 km begon ik het lichtelijk te voelen),
- alle wegen zijn een feest behalve op de snelweg. Met 110km/u kreeg ik al lange armen en klemmen met benen is nauwelijks mogelijk, en dan was het nog maar windkracht 3 a 4 :')

Mijn conclusie, hij heeft de looks, de feeling, het geluid, de beleving en geeft mij de ultieme smile die bij het motorrijden hoort. M.a.w. ik wil hem bestellen!
 
Goedemiddag allen, zoals aangegeven gisteren een paar uur de Scrambler Icon gereden, toevallig mét die Akra en tja wat zal ik zeggen...........HEERLIJK!!!! Wat heb ik genoten en gelachen op die fiets :] :}
Het voelt oneerbiedig gezegd aan als een crossfiets met motor zó makkelijk als je daarmee rijdt.
Al na 3 bochten dacht ik, yes dit is mijn soort fiets. Gewoon een gevoel van totale controle. En het was voor mij persoonlijk een hooligan bike in retro jasje. Maat van me met een Speed Triple zei dat ie op dijkweggetjes nog nooit zó veel moeite heeft gehad om me enigzins bij te houden 8-)

Wat viel op:
- instant vertrouwen op de fiets,
- werkelijk weergaloos geluid met die Akra's (db killer zat er in en die hoef je er echt niet uit te halen want ze horen je al aan stormen 3 blokken ver),
- goede remmen,
- nooit het gevoel vermogen tekort te komen,
- stevig geveerd (wat wil je het is een Duc),
- veel bekijks van mensen,
- zadel is inderdaad zeer stevig (na 150 km begon ik het lichtelijk te voelen),
- alle wegen zijn een feest behalve op de snelweg. Met 110km/u kreeg ik al lange armen en klemmen met benen is nauwelijks mogelijk, en dan was het nog maar windkracht 3 a 4 :')

Mijn conclusie, hij heeft de looks, de feeling, het geluid, de beleving en geeft mij de ultieme smile die bij het motorrijden hoort. M.a.w. ik wil hem bestellen!
Goed om te lezen Andrew!
Gaaf dat ze een demo hadden met de Akra's er op, bij welke dealer was dat?
En die lange armen wennen snel, kwestie van trainen ;)
We hebben vandaag een kort ritje gedaan van ca. 50 km.
Dit waren de eerste kilometers op de Scrambler. Morgen gaan we weer op pad!
 
Ik had pss hetzelfde gevoel als Andrew Heuer bij mijn proefrit, ik heb met de full throttle proef gereden, dus met een lager stuur als de enduro die ik nu heb, ik was ook meteen verkocht, ondertussen heb ik al bijna 1000 km gebold en is ie zo goed als ingereden :) Het is een ontzettend leuke handelbare motor, mss iets te hoog voor mij maar met het lage gewicht hoop ik hem toch nooit tegen de grond te leggen.
Nu is het nog wachten op de handvatverwarming en de Touratech handkappen :/

 
Goedemiddag allen, zoals aangegeven gisteren een paar uur de Scrambler Icon gereden, toevallig mét die Akra en tja wat zal ik zeggen...........HEERLIJK!!!! Wat heb ik genoten en gelachen op die fiets :] :}
Het voelt oneerbiedig gezegd aan als een crossfiets met motor zó makkelijk als je daarmee rijdt.
Al na 3 bochten dacht ik, yes dit is mijn soort fiets. Gewoon een gevoel van totale controle. En het was voor mij persoonlijk een hooligan bike in retro jasje. Maat van me met een Speed Triple zei dat ie op dijkweggetjes nog nooit zó veel moeite heeft gehad om me enigzins bij te houden 8-)

Wat viel op:
- instant vertrouwen op de fiets,
- werkelijk weergaloos geluid met die Akra's (db killer zat er in en die hoef je er echt niet uit te halen want ze horen je al aan stormen 3 blokken ver),
- goede remmen,
- nooit het gevoel vermogen tekort te komen,
- stevig geveerd (wat wil je het is een Duc),
- veel bekijks van mensen,
- zadel is inderdaad zeer stevig (na 150 km begon ik het lichtelijk te voelen),
- alle wegen zijn een feest behalve op de snelweg. Met 110km/u kreeg ik al lange armen en klemmen met benen is nauwelijks mogelijk, en dan was het nog maar windkracht 3 a 4 :')

Mijn conclusie, hij heeft de looks, de feeling, het geluid, de beleving en geeft mij de ultieme smile die bij het motorrijden hoort. M.a.w. ik wil hem bestellen!

Hallo Andrew, Wat een leuk verhaal! En hoe herkenbaar. Wat kick om te lezen dat je zo genoten hebt van je proefrit. Dat zegt toch meer dan alle verhalen bij elkaar. Dus GS eruit en Scramber erin? Of hou je ze beiden?

Met betrekking tot dat wind vangen op de rijksweg. Nu reed ik hiervoor al 10 jaar op een monster zonder windscherm, dus ik weet niet beter dan dat ik een hoop wind op mij af krijg op de rijksweg. Door mijn jarenlange 'training' heb ik inmiddels armen als staalkabels gekregen en 130 continu op de rijksweg is geen probleem op de scrambler voor mij. Misschien zal het je dus in de loop van de tijd gemakkelijker afgaan.

Voor mijn gevoel kun je een scrambler ook gemakkelijker dan gemiddeld om een bocht zetten. Geen idee waarom, maar de scrambler 'zoemt' de bochten door. Alsof het vanzelf gaat. Heel aangenaam, maar voor je mede-motorrijders wel even wennen.

En inderdaad, je trekt een hoop bekijks met een scrambler. Nog nooit ben ik zo vaak aangesproken geweest terwijl ik op een motor zit of ernaast sta. Mensen beginnen spontaan tegen mij te praten dat was even wennen in het begin.

Voor welke uitvoering wil je gaan? En naast de Akra uitlaat nog andere aanpassingen in gedachten?
 
Laatst bewerkt:
Ik had pss hetzelfde gevoel als Andrew Heuer bij mijn proefrit, ik heb met de full throttle proef gereden, dus met een lager stuur als de enduro die ik nu heb, ik was ook meteen verkocht, ondertussen heb ik al bijna 1000 km gebold en is ie zo goed als ingereden :) Het is een ontzettend leuke handelbare motor, mss iets te hoog voor mij maar met het lage gewicht hoop ik hem toch nooit tegen de grond te leggen.
Nu is het nog wachten op de handvatverwarming en de Touratech handkappen :/

[~[url="http://i867.photobucket.com/albums/ab231/Gerryphotos2009/WP_20160312_002_1.jpg"]afbeelding~][/URL]

Mooie fiets! Heb je toevallig ook de hoge termi uitlaat erbij genomen? Die combi staat erg goed en zie je vaker op een Enduro.
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets! Heb je toevallig ook de hoge termi uitlaat erbij genomen? Die combi staat erg goed en zie je vaker op een Enduro.

Nee, voorlopig hou ik alles origineel, en het geluid van de Termignoni op de Full Throttle vond ik tegenvallen, dus is het een dure gok om er 1 te plaatsen en het zou tegenvallen,( niet qua uiterlijk want dat is gruwelijk mooi) maar het geluid ;)
 
Nee, voorlopig hou ik alles origineel, en het geluid van de Termignoni op de Full Throttle vond ik tegenvallen, dus is het een dure gok om er 1 te plaatsen en het zou tegenvallen,( niet qua uiterlijk want dat is gruwelijk mooi) maar het geluid ;)

Het geluid van de hoge uitlaat is een slag anders dan de termi op de full throttle. Daar zit wel een duidelijk verschil in.

Hier een filmpje van de hoge termi met en zonder de DB killer

En de ontzettend ok look natuurlijk ;(
 
Laatst bewerkt:
Motoport Hippolytushoef heeft een Scrambler met die Akra's staan. Bij de start alleen al kreeg ik kippenvel van het geluid...

Nou heb ik echt al zo veel verschillende fietsen gereden van KTM Duke's en alle GS-en tot Kawa Z1000SX en van Hyperstrada tot KTM 1190 en Triumph Tigers, Speed's noem maar op (behalve sportfietsen overigens) maar er is echt geen fiets die me dit gevoel geeft. Bijvoorbeeld bocht uit durf ik zo ontzettend vroeg alweer op het gas te gaan, dat heb ik niet eerder ervaren. Er staat op YT ook een film van twee vrienden waarvan de een met een Scrambler en de ander met een Multistrada rijdt. Die Multi kan hem alleen met héél veel moeite bijhouden in de bergen en bochten. En is dat laatste niet gewoon het allerleukste van motorrijden ;)

Ik denk wat betreft snelweg dat het ook gewoon wennen is. Heb zelf altijd alleen allroads in bezit gehad dus das inderdaad wel anders qua druk en rijwind. Maar goed, snelwegen is sowieso weinig aan en moeten het liefst vermeden worden. Alhoewel wij nogal eens de Afsluitdijk op en neer vlogen vol gas }) maar das met deze fiets verleden tijd, maar goed ook 8-)

Ze zijn dinsdag pas weer open natuurlijk, dus hoop hem dan te kunnen bestellen. Ik ruil hem in op de GS! Geen zin om nog een jaar te moeten doorsparen. Ik wil nu lol hebben, er kan immers zoveel in het leven gebeuren en veranderen in een jaar tijd. Er vallen teveel mensen om mij heen weg of worden ernstig ziek de laatste tijd dus enjoy life while you can!

Wat mij betreft een rode Icon met Akra. Als ik de kleur zat ben of gewoon een andere look wil heb ik al genoeg ideeën :Y
 
Het geluid van de hoge uitlaat is een slag anders dan de termi op de full throttle. Daar zit wel een duidelijk verschil in.

Hier een filmpje van de hoge termi met en zonder de DB killer

En de ontzettend ok look natuurlijk ;(

hmmm, daar gaan ze in de Eifel nie blij van worden, zelfs met db killer :]

maar wel een hele mooie uitlaat, past gewoon bij/op de Enduro :}
 
Motoport Hippolytushoef heeft een Scrambler met die Akra's staan. Bij de start alleen al kreeg ik kippenvel van het geluid...

Nou heb ik echt al zo veel verschillende fietsen gereden van KTM Duke's en alle GS-en tot Kawa Z1000SX en van Hyperstrada tot KTM 1190 en Triumph Tigers, Speed's noem maar op (behalve sportfietsen overigens) maar er is echt geen fiets die me dit gevoel geeft. Bijvoorbeeld bocht uit durf ik zo ontzettend vroeg alweer op het gas te gaan, dat heb ik niet eerder ervaren. Er staat op YT ook een film van twee vrienden waarvan de een met een Scrambler en de ander met een Multistrada rijdt. Die Multi kan hem alleen met héél veel moeite bijhouden in de bergen en bochten. En is dat laatste niet gewoon het allerleukste van motorrijden ;)

Ik denk wat betreft snelweg dat het ook gewoon wennen is. Heb zelf altijd alleen allroads in bezit gehad dus das inderdaad wel anders qua druk en rijwind. Maar goed, snelwegen is sowieso weinig aan en moeten het liefst vermeden worden. Alhoewel wij nogal eens de Afsluitdijk op en neer vlogen vol gas }) maar das met deze fiets verleden tijd, maar goed ook 8-)

Ze zijn dinsdag pas weer open natuurlijk, dus hoop hem dan te kunnen bestellen. Ik ruil hem in op de GS! Geen zin om nog een jaar te moeten doorsparen. Ik wil nu lol hebben, er kan immers zoveel in het leven gebeuren en veranderen in een jaar tijd. Er vallen teveel mensen om mij heen weg of worden ernstig ziek de laatste tijd dus enjoy life while you can!

Wat mij betreft een rode Icon met Akra. Als ik de kleur zat ben of gewoon een andere look wil heb ik al genoeg ideeën :Y
Mooie plannen Andrew!
Wij hebben de afgelopen dagen lekker gereden, de eerste 200 km staan op de Scrambler.
Ze is er super blij mee, en heeft veel meer vertrouwen op de Scrambler dan ze op haar Monster had.
En wat een bekijks heeft ze met dat ding!
Heb er zelf ook een stukkie mee gereden en me uitstekend vermaakt!
Ik heb vorig jaar een aantal keer met een standaard Icon gereden, met het hoge stuur. Het lage stuur van de Full Throttle dat we op de Icon hebben laten zetten is echt een aanrader!
We hebben al redelijk wat dingen aangepast, maar ik denk dat er nog wel het nodige gaat volgen de komende maanden ;)

Succes met de inruil Andrew!!!
 
De Scrambler is besteld!! *O* ...En nu begint het lange wachten.. :')

Het is een rode Icon met Akra en originele hvv geworden. Die hvv is mooi geintegreerd en werkt net als bij de Multi door op de startknop te drukken. De verschillende standen krijg je dan in het display te zien. Kost wat meer maar vind ik chiquer dan andere hvv'en waarbij je zo'n unit op je stuur krijgt. Bovendien staat op het handvat zelf dan ook gewoon Ducati ;)

Wat betreft andere accesoires, het geld was op dus meer zit er niet in!
Eerst flink knallen ermee en dan zien we in de loop vd tijd wel verder. Oh die Rokstraps zal ik iig nog wel gaan bestellen op jullie advies. Wel zo handig als ik met mijn gappies naar Duitsland ga.

Verwachting is 1 april..in de hoop dat het geen grap is :+
 
Gefeliciteerd! :]

Met een beetje geluk krijg je je scrambler snel binnen zodat je het mooie weer helemaal kan meepakken.

Er bestaat dus fabrieksaf HVV? Dat is nog wel het overwegen waard. Enig idee of die ook naderhand erop gezet kan worden? Misschien heb je daar iets van opgevangen.
 
Dank heren! *D

Nee ik begreep van de dealer dat er niks fabrieks af is bij de Scrambler. Die hvv wordt er gewoon opgezet zodra de fiets geleverd is m.a.w. bij iedereen kan hij er naderhand opgezet worden ;)

Ik vroeg me af hoe jullie hem op slot zetten. Gewoon een schijfrem slot? Bij de GS was ik gewend om zowel voor als achter er een schijfrem slot op te zetten, immers dat is nogal een gewilde fiets qua diefstal.
 
Toch maar eens navragen voor de HVV dan. Misschien is dat tochde comfort optie die best fijn is.

Mijn scrambler heeft een schrijfremslot en een ketting die ik aan het frame vast maak. Om in de parkeergarage te komen moet je door twee hekken met twee verschillende codes. Mijn monster (die nu bij de dealer staat) staat op dezelfde manier aan die andere paal vast. Ook met zo'n ketting aan het frame.

Deze opzet leek mij veilig genoeg.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog steeds wachtende op mijn handvatverwarming, is ondertussen al ruim 4 weken geleden besteld, ik hoop dat ik ze nog ga hebben voor dat ik naar de Alpen vertrek, en ook mijn touratech handkappen, uit ervaring weet ik dat het nog best koud kan zijn half april in de bergen.
 
Zo das lang wachten al... Rond die tijd is het zeker nog fris daar!

Nou ja qua sloten is het uitproberen straks denk ik maar. Zo'n ketting is fijn voor thuis maar neem aan dat je die niet meeneemt voor onderweg? ;)

Lees net dat ze bij MCN de scrambler als duurtester hebben gehad. Geen enkel mankement! Enige is dat ze na 3500 miles al de banden moesten vervangen. Das echt niet veel. Heb op andere site zoiets als 5000 miles gelezen maar blijft snel. Doe nu makkelijk 20k met banden. Maar goed, die vorige fietsen nodigen ook niet zo veel uit om te knallen })

Overigens hebben ze de Akra mét db-killers in getest. Kwamen op 105db! Dat is erg stevig :$
En de tester was zo enthousiast dat ie er zelf ook een gaat kopen _O-
 
Zo das lang wachten al... Rond die tijd is het zeker nog fris daar!

Nou ja qua sloten is het uitproberen straks denk ik maar. Zo'n ketting is fijn voor thuis maar neem aan dat je die niet meeneemt voor onderweg? ;)

Lees net dat ze bij MCN de scrambler als duurtester hebben gehad. Geen enkel mankement! Enige is dat ze na 3500 miles al de banden moesten vervangen. Das echt niet veel. Heb op andere site zoiets als 5000 miles gelezen maar blijft snel. Doe nu makkelijk 20k met banden. Maar goed, die vorige fietsen nodigen ook niet zo veel uit om te knallen })

Overigens hebben ze de Akra mét db-killers in getest. Kwamen op 105db! Dat is erg stevig :$
En de tester was zo enthousiast dat ie er zelf ook een gaat kopen _O-
De Akra is inderdaad erg luidruchtig zonder de db killers, maar klinkt heel erg fraai!
3500 mijl op een setje banden is inderdaad niet veel. 5000 mijl/8000 km haal ik op mijn Monster niet qua kilometers hoor, ook op de 1100 lukte dat niet.

Wij hebben de motoren met een ketting aan elkaar vast liggen. Onderweg hebben we schijfremsloten.
 
Weet niet of ik het al eens gevraagd heb maar is een van jullie al eens op een flinke trip geweest met de Scrambler?

Ik zie dat Cherry 1 wel binnenkort gaat maar ben je ook al eerder een paar dagen on tour geweest?

Ben zelf ook al aan het kijken waar en wanneer ik met vrienden weer een paar dagen flink kan gaan sturen. Vorig jaar met mijn beste maat naar Schotland geweest (nog met GS natuurlijk). Schitterend werkelijk, wat een land en wegen! Maar daar is het geld niet voor dit jaar. Wordt waarschijnlijk Duitsland maar dan es wat anders dan de (drukke) Eifel.
Iemand ook nog suggesties?
 
Geen probleem, tenzij je eerst 600 km (in 1 keer!) of meer over de autoweg wilt om in Zwitserland of Italië te komen. Lang hogere snelheden vereist sportschoolarmen en het is niet leuk als je die armen juist op dat moment voor het eerst moet trainen. Dezelfde ervaring had ik op een "kale" Monster, maar ook daarmee uiteindelijk geen probleem.
Weet niet of ik het al eens gevraagd heb maar is een van jullie al eens op een flinke trip geweest met de Scrambler?

Ik zie dat Cherry 1 wel binnenkort gaat maar ben je ook al eerder een paar dagen on tour geweest?

Ben zelf ook al aan het kijken waar en wanneer ik met vrienden weer een paar dagen flink kan gaan sturen. Vorig jaar met mijn beste maat naar Schotland geweest (nog met GS natuurlijk). Schitterend werkelijk, wat een land en wegen! Maar daar is het geld niet voor dit jaar. Wordt waarschijnlijk Duitsland maar dan es wat anders dan de (drukke) Eifel.
Iemand ook nog suggesties?
 
Geen probleem, tenzij je eerst 600 km (in 1 keer!) of meer over de autoweg wilt om in Zwitserland of Italië te komen. Lang hogere snelheden vereist sportschoolarmen en het is niet leuk als je die armen juist op dat moment voor het eerst moet trainen. Dezelfde ervaring had ik op een "kale" Monster, maar ook daarmee uiteindelijk geen probleem.
Ik heb 2 weken geleden een tripje van 270 km gedaan , rondje Zeeland, viel eigelijk uitzonderlijk goed mee qua zadelpijn, ik miste het gelzadeltje van mijn Tiger wel een beetje maar het fungehalte maakt gewoon alles goed :)
en het Puig schermpje houd toch ook best veel wind tegen, mij hoor je niet klagen :]
Lange stukken snelweg doen we niet, de motors gaan op de aanhanger ( trailerqueens ) :P
als we naar de Alpen gaan.
 
Thanks Cherry en Adspeed.
600km?! Mij niet gezien. Sportschoolarmen heb ik al een jaar of 25 ;) Die houden het meestal wel vol een lange rit op de snelweg. Tis eerder het zitvlak of de polsen die dan opspelen bij mij. Volgens mij heb ik nog nooit uberhaupt langer dan 150km aan één stuk door gereden. Even tanken, of bakkie doen, broodje eten, stukje door dorp wandelen, foto's maken en dan weer verder :]

Snelwegen is sowieso weinig aan. Die heb ik nu wel genoeg gezien de afgelopen jaren woon-werk :r Met trips proberen wij die altijd te vermijden.
De Alpenlanden staan nog wel op mijn lijstje maar wij gaan dan vermoedelijk met de autotrein, motor erin en uitgerust aankomen in de regio . Bovendien heb ik geen auto waar een aanhanger aan kan, laat staan met 3 motoren erop _O-

Pfff...nog 7 lange nachten wachten....
 
Terug
Bovenaan Onderaan