De Nieuwe Ducati Scrambler

Heren, tot mijn grote spijt ga ik het niet redden morgen. Ik werd vanmorgen wakker met keel en hoofdpijn en mijn temperatuur is ook behoorlijk te hoog. Echt balen maar het is niet anders :N.
 
Zojuist is de Scrambler weer teruggebracht (met prop).

Een praktische vraag we hebben om 10:00 afgesproken bij McDonald's Veenendaal A12, Nieuweweg-Noord 266, 3905 LX Veenendaal toch en dan om 10:30 beginnen met rijden.

En degene die morgen meerijden zijn:
- Adspeed (die de route heeft)
- MacJunk
- Kees-Jan

Afwezig wegens ziekte:
- Skippy

En ik heb niet kunnen vinden of Zappa-tje ook meerijdt.
 
Wat jammer dat Skippy niet mee kan. Voor ziek worden is het altijd het verkeerde moment, maar nu toch wel extra ......
Voor wie de route nog niet heeft: Op volgende site (https://www.motoplus.nl/toeren/veenendaal-2017/) kun je de route downloaden en ook alvast op de kaart bekijken. De start is inderdaad bij de Mac aan de splitsing Nieuweweg-Noord en Voortweg, naast de A12 (afslag Veenendaal-west).
We zijn met 3-en en misschien Zappa-tje toch ook?
Tot morgen 10.00 uur.
Heren, tot mijn grote spijt ga ik het niet redden morgen. Ik werd vanmorgen wakker met keel en hoofdpijn en mijn temperatuur is ook behoorlijk te hoog. Echt balen maar het is niet anders :N.
 
Volgende week zondag 27-08 is in Beusichem weer de Ital-dag. Misschien kunnen we morgen afspreken wie daar naar toe wil en hoe laat dan? Wie weet zien we Skippy dan weer........
 
zo 27/8 heb ik helaas al wat staan.

Ik gooi het maar in de groep: Is het een idee als we de meeting #3 verplaatsen naar een andere datum waarop er meer mensen kunnen?
 
Ik heb daar geen problemen mee.
Maar dan niet te lang uitstellen...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet op de Ital dag.
Volgende week is ook de Orange-day bij Goedhart.
Daar ga ik ff kijken.

Is vandaag over 2 weken iets?
Zaterdag 2 september, zelfde tijd, zelfde plaats?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan iets verschuiven en dan kan ik ook zaterdag 2 sept.
Zelfde tijd, zelfde plek zonder tegenberichten........
 
@Skippy: Beterschap en tot de volgende keer!

Dank je!

Die Italdag ziet er interessant uit, denk dat ik daar wel ga kijken mits helemaal hersteld.

Zaterdag 2 september kan ik helaas niet, zondag 3 zou wel gaan en anders zaterdag 9 september. Net in de eerste weken van september een hoop sociale verplichtingen vrees ik.
Blijft jammer van vandaag want het weer ziet er hier prima uit.
 
@ Skippy: Hoe laat denk je dat je a.s. zondag op de Italdag bent?

Ik denk rond een uur of 12 maar eerder/later zou ook kunnen. Ik heb verder geen plannen die dag.
Misschien is het een idee om ergens op een punt ervoor af te spreken omdat het me een vrij groot terrein lijkt. Ook zag ik in een filmpje dat er veel op gras werd geparkeerd dus misschien is het handig om een klein plankje mee te nemen voor de zijstandaard?

Ben ook benieuwd welke uitlaat je er momenteel op hebt zitten, is de Virex er alweer terug onder?
 
Zie net trouwens dat de Ital dag op zondag is. Dat betekend dat ik afhankelijk van het weer misschien toch wel ff ga kijken. Laat het wel ff weten.

Heb op dit moment zere vingers van het poetsen. Ben zaterdag de hele dag bezig geweest en vanavond mijn ketting onder handen genomen. Eerst met ketting cleaner en een handdoek en borstel de ketting schoongemaakt en afgespoeld met water (volgens de gebruiksaanwijzing). Moet zeggen dat hij nog nooit zo schoon is geweest. Vanacht ff laten uitdrogen en morgen inspuiten met kettingspray. Heb trouwens van S100 de doorzichtige spray gekocht. Vindt ik mooier dan een witte ketting.
Meeste werk was toch wel het schoonmaken van mijn achterwiel... eerst geheel ontvet met wasbenzine om de oude resten kettingvet en remstof te verwijderen. Wiel daarna in de autowas gezet. Als je er bovenop zit zie je pas hoeveel kleine hoekjes en rare ruimtes het wiel heeft. Maarrrr, hij glimt als een bezetene en heeft de echte diepzwarte wetlook. Morgen even hetzelfde recept op het voorwiel toepassen. Dan is tie weer mooier dan in de folder...😎

Zal dan eens proberen mijn eerste foto te opladen.
 
Laatst bewerkt:
Zie net trouwens dat de Ital dag op zondag is. Dat betekend dat ik afhankelijk van het weer misschien toch wel ff ga kijken. Laat het wel ff weten.

Heb op dit moment zere vingers van het poetsen. Ben zaterdag de hele dag bezig geweest en vanavond mijn ketting onder handen genomen. Eerst met ketting cleaner en een handdoek en borstel de ketting schoongemaakt en afgespoeld met water (volgens de gebruiksaanwijzing). Moet zeggen dat hij nog nooit zo schoon is geweest. Vanacht ff laten uitdrogen en morgen inspuiten met kettingspray. Heb trouwens van S100 de doorzichtige spray gekocht. Vindt ik mooier dan een witte ketting.
Meeste werk was toch wel het schoonmaken van mijn achterwiel... eerst geheel ontvet met wasbenzine om de oude resten kettingvet en remstof te verwijderen. Wiel daarna in de autowas gezet. Als je er bovenop zit zie je pas hoeveel kleine hoekjes en rare ruimtes het wiel heeft. Maarrrr, hij glimt als een bezetene en heeft de echte diepzwarte wetlook. Morgen even hetzelfde recept op het voorwiel toepassen. Dan is tie weer mooier dan in de folder...😎

Zal dan eens proberen mijn eerste foto te opladen.

Ongevraagd advies: Haal een jerrycan petroleum bij de pomp, kieper wat in een jampotje of zo, neem een verfkwast en borstel je ketting uit en tevens je achterwiel, daarna afspoelen met de tuinslang en in de was zetten of oppoetsen met wd40. Met wasbenzine hoeft er maar iets mis te gaan en je staat zelf met je motor in lichterlaaie. Ik doe het al 37 jaar zo...
 
Hahaha, ik rook niet... Nee, ik zet de fles op een doek en draai de boel ff om en terug. Daarna met de doek schoonmaken. Nee, ik zet de boel niet in de fik hoor, wasbenzine vliegt niet zomaar in de brand. Maar op jou manier kan het ook. Ligt er maar net aan wat je gewend bent. Het resultaat is waarschijnlijk hetzelfde.

Ik gebruik overigens voor de wielen de Gold Glass wax van Mequiars. Met WD40 wordt het wel schoon, maar bereik je nooit die diepe wetlook glans. Ik gebruik al jaren de spullen van Mequiars. Nog niet zo lang geleden mijn tank ff gekleid en in de was gezet. Als er een vlieg op remt, glijd hij op z'n muil... ;)
Het is echt topspul en heb ondertussen een behoorlijke verzameling met poetsmiddelen van dit merk.

Ik heb overigens een vaste manier van wassen / schoonmaken. Uitlaten, en schakelaars aan het stuur afdekken met plastic zakken en alastieken. Contactslot afplakken met tape tegen water. Begin met motor afspuiten om losse vuil los te weken en te verwijderen. Doe het met gewone waterdruk en gebruik bewust geen hogedrukspuit. Voor je het weet heb je vocht op een plek waar het niet gewenst is. Ik gebruik sowieso de 2 emmer methode. 1 emmer met vers water en Gold Glass shampoo. En 1 emmer met gewoon schoon water. WashMitt (washandschoen) indopen in emmer met sop. Motor wassen en daarna WashMitt uitspoelen in emmer met water, uitwringen en indopen in emmer met sop etc. Zo houdt je vuil en vers sop gescheiden. Dit betekend minder kans op krassen. Daarna deel voor deel wassen en afspuiten.
Begin met bijvoorbeeld tank, stuurgedeelte en werk zo toe naar de 'smerige' gedeeltes. Als het ff kan, gebruik meerdere WashMitts. Voor het motorblok gebruik ik S100 Total Reiniger. Even insprayen, met een zachte borstel opwrijven en ff in laten werken. Daarna afspuiten en je hebt een topresultaat. Als de hele motor op deze manier gewassen is is het tijd om hem te drogen. Dit doe ik met een bladblazer op een accu. Ik blaas de motor dus droog. Zemen is 9 van de 10 keer krassen. Als ik hem droog heb geblazen kun je hem met een zeem eventueel nadeppen, niet wrijven. Tot slot een quick detailer of snelle waxbeurt, en het ziet, als je het goed doet, er weer tip top uit.
Om de andere keer, afhankelijk van weer spuit ik alle boutjes, moertjes en ander blank metaal in met een beschermer. Als je dit op regelmatige basis doet heb je er weinig werk aan.

Zo pak ik ook op regelmatige basis mijn uitlaten beet om ze ff met AutoSol op te poetsen. Dit heb ik hier al eerder beschreven, dus zal niet in herhaling vallen. Verder alle draaipunten van bijvoorbeeld het schakelpedaal en gaffels ff reinigen en smeren alsook de draaipunten van het rempedaal en de passagierssteunen. Daarna spiegels, koplamp, achterlicht en knippers ff nawrijven met Glassex. Remschijven inspuiten / reinigen met remreiniger om eventuele shampoo resten te verwijderen. Veiligheid voor alles. Doekjes zijn altijd van microvezel en de zeem om te deppen is de WaterMagnet van alweer Mequiars. Topzeem.

Als je het zo ff opschrijft lijkt het heel wat, en dat is het ook. Zo was ik dus altijd mijn motoren, alsmede op soortgelijke wijze mijn auto.
Wellicht hebben jullie hier iets aan... 8-)

PS. Ik ben misschien wel een Pietje te Precies... maar het resultaat is top, althans dat zeggen mijn collega's en vrienden regelmatig...
 
Laatst bewerkt:
Enne, je kan natuurlijk ook gewoon je regenpak aantrekken en door de autowasstraat rijden...
 
Laatst bewerkt:
Afspraak 3 september staat nu vast? 10.00 bij de MAC afslag Veenendaal-West.
Italdag: Zullen we elkaar om 13.00 uur zien bij de tent van de Ducati-club? Dan kunnen we elkaar niet missen!
Maar als ik al die poetsinstructies lees, zal ik mijn Scrambler maar in een klein hoekje ver weg parkeren, al dan niet op een plankje (ik heb onder mijn zadel altijd een zijstandaard-onderzettertje bij me).
 
Zie net trouwens dat de Ital dag op zondag is. Dat betekend dat ik afhankelijk van het weer misschien toch wel ff ga kijken. Laat het wel ff weten.

Heb op dit moment zere vingers van het poetsen. Ben zaterdag de hele dag bezig geweest en vanavond mijn ketting onder handen genomen. Eerst met ketting cleaner en een handdoek en borstel de ketting schoongemaakt en afgespoeld met water (volgens de gebruiksaanwijzing). Moet zeggen dat hij nog nooit zo schoon is geweest. Vanacht ff laten uitdrogen en morgen inspuiten met kettingspray. Heb trouwens van S100 de doorzichtige spray gekocht. Vindt ik mooier dan een witte ketting.
Meeste werk was toch wel het schoonmaken van mijn achterwiel... eerst geheel ontvet met wasbenzine om de oude resten kettingvet en remstof te verwijderen. Wiel daarna in de autowas gezet. Als je er bovenop zit zie je pas hoeveel kleine hoekjes en rare ruimtes het wiel heeft. Maarrrr, hij glimt als een bezetene en heeft de echte diepzwarte wetlook. Morgen even hetzelfde recept op het voorwiel toepassen. Dan is tie weer mooier dan in de folder...😎

Zal dan eens proberen mijn eerste foto te opladen.

Zou leuk zijn als je er zondag ook bent. Het filmpje van verleden jaar zag er goed uit. Een hoop mooi Italiaans speelgoed :) .
KTM dag is natuurlijk ook leuk. Ik ben helemaal gek van het design van de nieuwe Duke 390. Als die Duke 790 er komt ga ik ook wel eens kijken ;)Momenteel sowieso een hoop gave machines van o.a BMW, KTM en Kawasaki voor mensen die gaan beginnen met motorrijden. Echt hele complete en mooi afgewerkte machines voor een schappelijk bedrag met ABS waar je als volwassen vrouw of vent echt niet op voor lul rijdt.

Weer lekker aan het poetsen ook ;) . Mensen in mijn omgeving vinden mij al redelijk obsessief maar kom hier toch echt niet bij in de buurt. Die wielen zijn idd wel een klus maar zeker door de enkele remschijf voor zeker niet de lastigste exemplaren. Ben wel ontzettend blij dat ze zwart zijn...Mijn auto wielen zijn lastiger.
Het twee emmer regime en afspuiten heb ik nog nooit gehanteerd bij de motor. Is wel mijn standaard verhaal voor de auto. En ook hier Meguiars Gold Class wax en uiteraard shampoo, echt fijn spul. Wassen met microvezel handschoen en drogen met microvezel doeken.
Motor doe ik eigenlijk alleen met koud water en een microvezel doek en eventueel borstel voor het motorblok en echt na elke rit.Ook toen ik vroeger nog elke dag reed in alle seizoenen met mijn K100. Met die methode is het me altijd redelijk gelukt mijn motor zo te houden zo als mijn huidige motor er ook uit ziet.

Ben benieuwd naar die eerste foto... :+
 
Afspraak 3 september staat nu vast? 10.00 bij de MAC afslag Veenendaal-West.
Italdag: Zullen we elkaar om 13.00 uur zien bij de tent van de Ducati-club? Dan kunnen we elkaar niet missen!
Maar als ik al die poetsinstructies lees, zal ik mijn Scrambler maar in een klein hoekje ver weg parkeren, al dan niet op een plankje (ik heb onder mijn zadel altijd een zijstandaard-onderzettertje bij me).

Wat mij betreft wel.
Ik ga even op zoek naar een plankje of iets dergelijks voor zondag en dan zie ik je als het meezit bij de Ducati club tent om 13:00 mits het een beetje weer is.
En je hoeft je Scrambler echt niet te verstoppen hoor, dit type motor mag best een beetje vies zijn... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan