Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zijn er nog mensen die naar het rondje vallende bladeren van de DCN gaan? Ze geven heerlijk weer op.
Ik ken het niet maar heb het even opgezocht. Wel een mooie centrale lokatie en weersvoorspelling is inderdaad goed. Ben jezelf van plan te gaan en misschien ook lid van DCN?
Ik ben zelf lid maar kan morgen zelf niet helaas. Dit is alleen een van de grootste evenementen van het najaar dus de kans om andere scramblers te spotten is erg groot.
Even een vraagje; heeft er iemand ervaring met banden voor m,n classic? Rij nu nog op de originele Pirelli,s maar ik zou graag wat ervaringen van jullie willen lezen over andere merken.
Even een vraagje; heeft er iemand ervaring met banden voor m,n classic? Rij nu nog op de originele Pirelli,s maar ik zou graag wat ervaringen van jullie willen lezen over andere merken.
De orginele banden zijn idd niet goedkoop, maar vindt het een belangrijk onderdeel van het uiterlijk van de fiets. 12000 kilometer op een setje banden vindt ik alleszins acceptabel. En zoals Kees-Jan ook al melde, ze plakken goed aan het asfalt. Als mijn setje versleten is koop ik zeker deze terug.
Ik heb mijn CNC Racing spulletjes gemonteerd. Het ziet er strak uit, hoewel ik het effect van de rode moeren voor het kettingwiel wat vindt tegenvallen. Met een single-arm achterbrug is het effect wss groter. Nu woensdagmiddag nog de Ohlins shock. Dan zal ik ook ff wat fotootjes proberen te posten.
Zover ik weet rijdt alleen Adspeed op andere banden.
Heb je een bepaalde reden waarom je eventueel andere banden zou willen(levensduur/grip)?
Nee, ik heb geen bepaalde reden maar gewoon nieuwsgierigheid. Heb ook geen ervaring met deze banden in de regen. Moet wel zegen dat de looks prima bij het motortype past en wat ik zo lees zijn jullie er wel tevreden mee. Maar van de prijs schrok ik wel, ik woon zelf in Duitsland en hier koop ik een set (dus voor/achter) via internet voor 234 euro! Das nog wel een verschil zeg! Moet ik ze nog wel laten monteren voor 15 euro p/band.
Zover ik weet rijdt alleen Adspeed op andere banden.
Heb je een bepaalde reden waarom je eventueel andere banden zou willen(levensduur/grip)?
Voor zover we het hebben kunnen nagaan heeft Adspeed als enige andere banden. Inmiddels zit ik aan de derde set pirelli's en doe ongeveer 12.000 met een set.
Omdat de pirelli's banden tering duur zijn (excusez moi mijn woordkeuze), heb ik eens nagevraagd waar de prijs van deze banden vandaan komt.
Ducati wilde een band waarmee je (licht) offroad kon rijden maar waar je ook hard mee door een geasfalteerde bocht kon gaan. Twee eigenschappen die in principe niet in hetzelfde bandtype te vinden zijn. Pirelli heeft de uitdaging aangekomen en heeft met deze band ontwikkeld. Als uitgangspunt hebben ze een betaande regen-raceband genomen en daar het off-road profiel verder in verwerkt.
Aan de randen van de band is het dus een raceband (vandaar dat je met deze banden zo snoeihard door de bochten mee kan) en in het midden is een aangepaste regenband. En dit laatste is de reden dat je in de stromende regen zo stabiel blijft rijden met deze banden. Dit laatste kan ik ook uit ervaring zeggen.)
Daarmee hadden ze de looks en de rijeigenschappen samen laten komen in 1 band.
Prijs is onder andere afhankelijk van de grootte van de oplage van de band. Nu zijn er best veel Scrambers verkocht, maar dat is in verhouding tot een 'normale' oplage van een band nog steeds niet veel.
Vraag/aanbod verhouding + veel development kosten + hoge kwaliteit band = relatieve hoge prijs van deze band.
...
Nou, zo staat hij er nu bij.
Vanmiddag de Ohlins laten monteren, nou nou, wat een verschil zeg.
Het stuiterige is er uit, de rust waarmee oneffenheden worden opgevangen.
Het lijkt een compleet andere motorfiets, zelfs de banden geven meer vertrouwen.
Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar de omschrijving zoals Skippy die gegeven heeft over zijn HyperPro deel ik.
Dit is van alle accessoires die ik er op heb geschroefd verreweg de beste investering.
De instellingen zijn de standaard waarden die Ohlins opgeeft. Daar ga ik nog mee spelen...
Verder zie je op de foto’s de CNC Racing onderdeeltjes:
De koppeling en remhandels, afdekking remvloeistofreservoir voor en achter, framedoppen, olievuldop, voorste kettingwielafdekking en wellicht de rode moeren van het achterste kettingwiel (effect valt me tegen). De rode ventieldopjes geloof ik wel...
Tevens dezelfde ‘kettingkast’ als Skippy van RaceFox.
Begint aardig wat te worden...
Op de terugweg weer een paar thumps-up gehad, blijft leuk op deze fiets...
Dat gebeurt mij op de Triumph nooit...