Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De Termi rij ik voorlopig zonder de dB killer maar het grenst aan het asociale en voor de ritten in Frankrijk die ik dikwijls maak gaat het niet lukken bij de lokale blauwbloezen vrees ik.Ik monteer hem wel eens een dezer dagen om eens te horen/voelen wat het verschil geeft.
Ja m'n StreetTwin die heb ik vorig jaar ook 2°hands gekocht met pas 1900km op de teller en die kwam compleet met de "brat tracker kit" (=V&H uitlaten + aangepaste mapping,plat zadel,led pinkers,Dart flyscreen en carter-beschermplaat) dus eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met de Srambler.De oldschool banden heb ik er onlangs afgehaald wegens...zien er fan-tas-tisch uit op de bike maar compleet waardeloos op de baan dus nu weer met de Pirelli Phantoms.
Piccie !
[afbeelding]
Ik begrijp je best hoor,die "neo-retro" fietsen missen mischien een authentiek gevoel maar die moderne bike's rijden volgens mij gewoon zooooo veel beter dan het andere/oudere spul dat ik er echt niet meer van wakker lig en ik geniet iedere keer opnieuw met een smile van oor tot oor als ik ermee ga rijden ( eneuh...met de scrambler mogelijks nog iets meer haha) .
...
Als ik wat dichter in de buurt woonde was ik ook wel even gaan kijken in Soest maar van het Kawasaki nieuws vind ik alleen de Z 900 RS interessant. Gaaf ding en van de Japanse merken is Kawasaki wel mijn favoriet.
Veel plezier in ieder geval en ook van deze evenementen zouden wat foto's zeker gewaardeerd worden
Prijzen Ducati Scrambler 1100 voor NL bekend:
Scrambler 1100
... de Scrambler 1100, die als geel/zwarte standaardversie 15.290,- kost, terwijl de Scrambler 1100 Special in "Custom Grey" € 16.790,- moet opbrengen en er voor de Sport in "Viper Black" € 17.890,- betaald moet worden.
Bron: Nieuwsmotor.nl
Stevig...
Ik had dit ook niet verwacht..
Nu is de 1100 instapper bijna 1,5x duurder dan een 800 Icon...
En idd, de uitlaat van Thermi op de EICMA zal zeker boven de 1000 euro zijn...
Ik ben ook wel benieuwd naar de eerste reviews van de 1100.
De ‘oude’ 800 vindt ik ook al aardig, zo niet behoorlijk aan de prijs.
Als je er objectief (dus niet door een roze bril) naar kijkt koop je voor een hoop geld een Spartaanse fiets met gedateerde techniek. Luchtkoeling met maar 2 kleppen per cilinder etc. Het enige moderne is de ABS, maar dat is tegenwoordig verplicht en hier en daar wat LED verlichting. Voor het geld van een Icon koop je een hypermoderne Japanner. Of dat leuker is en, of je er van houdt of niet, doet eigenlijk niet ter zake. Het feit is dat ze het er voor kunnen bouwen... Met de roze bril weer op: Ja, het is leuker om op een ‘moderne’ Spartaanse fiets te rijden. Het feit dat je Ducati sleutels op de bar kunt leggen kost, terecht of onterecht, ook wat extra’s. Ik vindt bij de 800 de fun / prijsverhouding echter wel in orde. De vraag is of je op de 1100 op basis van de prijs ook 1,5x meer lol hebt. Denk dat ik dit met een nee moet beantwoorden...
Ha ja de verloopplaatjes van het voorspatbord hangen te drogen in de garage dus voorlopig weer iets hoger.Ellendig staafje wordt asap verwijderd haha.
Ik Ben gisteren naar het Nationaal Militair Museum in Soest geweest.
Daar was een show van Kawasaki en was met name benieuwd naar de Z900RS en café racer.
Ze zien er in het echt goed uit.
De Café Racer zouden ze wat mij betreft naast groen ook in het zwart mogen uitbrengen...
Wel een gave fiets die Kawa al wordt ik nooit zo warm van 4 in lijn motoren (op de BMW K serie na dan).
Prijs is redelijk denk ik. Toch vond ik de ZRX modellen beter geslaagde op het verleden geïnspireerde modellen.
Ik ga binnenkort wel even bij de dealer kijken hoe het er in het echt uit ziet, misschien dat ik mijn mening dan moet bijstellen.
Ik vind die Kawa RS schitterend Nooit gedacht dat ik ooit weer een 4 cilinder mooi zou vinden. Geluid is natuurlijk ook deel vd beleving dus daar ben ik wel benieuwd naar. Op de filmpjes klinkt hij best donker iig.
Ben alleen wel beetje geschrokken vd prijs. Hij is minimaal 1k te duur, echter 10.999 zou wat mij betreft meer in de buurt komen. Probleem wordt volgens mij echter hoofdzakelijk veroorzaakt doordat andere retro fietsen echt véél te duur zijn. Guzzi V7, Triumph Street Twin en ook de Scrambler zijn eigenlijk rationeel gezien (dus even zonder emotie, gevoel etc) flink overprized. Bovendien zit er geen electronica op en het vermogen (afgezien van de Duc) is ook niet om over naar huis te schrijven. Dat maakt volgens mij ook dat Kawa deze prijs kan vragen. De RS biedt véél meer vermogen en koppel en veel meer electronica met een retro look. Vergelijk je dat met de concurrenten, kun je dus eenvoudig op die prijs gaan zitten.
NB....wie koopt er nu nog een Scrambler 1100
Heb overigens nog een paar onderdelen om bij de andere onderdelen op de plank te leggen:
Zwarte handvaten, rode boutenset voor de kunststof delen, rode klemmen voor koppeling- en remhandels zonder spiegelmontage en 2 rode nokkenascovers van CNC Racing. Kan niet wachten op het voorjaar...